به یاد خاطرات جذاب

پرسپولیس- ملوان؛نبرد حساس سرخپوشان برای ماندن در کورس قهرمانی

به یاد خاطرات جذاب

بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال با انجام ۴ دیدار امروز پنج شنبه شروع می‌شود و مابقی بازی‌ها هم روز جمعه برگزار خواهد شد. در یکی از حساس‌ترین بازی ها، تیم پرسپولیس پذیرای تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در ورزشگاه آزادی است؛ دیداری که همگان را به یاد نبردهای بزرگ این دو تیم در سال‌های دور می اندازد.

پرسپولیس - ملوان انزلی

تیم پرسپولیس هفته گذشته با برد برابر تیم ۱۰ نفره مس رفسنجان ۴۸ امتیازی شد و در کورس مدعیان قهرمانی باقی ماند.  

شاگردان گل محمدی با حمایت هواداران پرشور خود می‌خواهند با برد برابر تیم ملوان بندر انزلی همچنان به رقابت خود با تیم‌های سپاهان و استقلال برای قهرمانی ادامه بدهند و پاپس نکشند.  

سرخپوشان پایتخت باید  بازی‌های باقی مانده خود را پیروز شوند و امیدوار به لغزش  سپاهان و استقلال مقابل حریفان خود باشند تا شاید دوباره به صدر جدول برگردند و به قهرمانی در این فصل امیدوار شوند.

در آن طرف، تیم ملوان بندر انزلی هفته گذشته برابر تیم هوادار شکست خورد و با ۲۴ امتیاز در رتبه دوازدهم لیگ برتر فوتبال قرار دارد.  

مازیار زارع و بازیکنان ملوان به هواداران تیم خود  قول داده اند شکست خانگی هفته گذشته مقابل هوادار تهران را جبران کنند و اگر فردا از پرسپولیس امتیاز بگیرند باعث خوشحالی هواداران خود و البته  طرفداران  تیم‌های  سپاهان و استقلال خواهند شد.

کمال کامیابی نیا به علت مصدومیت قادر به همراهی تیمش در این بازی نیست و صادق بارانی کاپیتان ملوان هم به دلیل آسیب دیدگی نمی‌تواند تیمش را در این بازی همراهی کند.

بازی رفت ۲ تیم با تک گل لوکادیا گلزن هلندی پرسپولیس به پایان رسید، اما در بازی برگشت دیگر خبری از این مهاجم سرخپوشان نیست.

مس رفسنجان- نفت مسجد سلیمان

تیم مس رفسنجان هفته گذشته برابر تیم پرسپولیس شکست خورد و با ۳۷ امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی باقی ماند.

شاگردان محمد ربیعی می‌خواهند با برد بازی خانگی برابر تیم ته جدولی  نفت مسجد سلیمان شکست هفته قبل را جبران کنند و وضعیت خود را در جدول رده بندی سروسامان بدهند.  

در آن طرف، تیم ته جدولی نفت مسجد سلیمان هفته گذشته برابر تراکتور شکست سنگینی را متحمل شد و با ۱۳ امتیاز در جایگاه شانزدهم جدول رده بندی قرار دارد.  

نفت تیمی قدیمی و ریشه دار است که به دلیل مشکلات متعدد مالی و مدیریتی یکی از گزینه‌های اصلی سقوط است، حتی ابراهیم اشکش سرمربی تیم هفته گذشته بازیکنانش را غیر حرفه‌ای خواند و گفت ما سقوط کرده ایم، اما برای دفاع از اعتبارمان باید در ادامه لیگ خوب بازی کنیم.

تیم مس رفسنجان با ۱۳ مساوی رکوردار تساوی در لیگ برتر بیست و دوم است، اما  تیم نفت مسجدسلیمان به گفته سرمربی خود رکوردار اعتصاب در این فصل بوده اند.

تیم نفت مسجد سلیمان  با ۵۴ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و تاکنون فقط ۲ برد به دست آورده است.

بازی رفت ۲ تیم بدون گل به پایان رسید و بعید است تیم نفت مسجد سلیمان بتواند در بازی برگشت هم یک امتیاز بگیرد.  

صنعت نفت آبادان - مس کرمان

بازی تیم‌های ته جدولی بین صنعت نفت آبادان و مس کرمان در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌شود.  

تیم صنعت نفت آبادان هفته گذشته با گل چنجالی تیم سپاهان با یک گل شکست خورد و با ۱۳ امتیاز در رتبه پانزدهم جدول رده بندی قرار دارد.   این تیم آبادانی با حمایت هواداران خونگرم خود می‌خواهد با برد برابر تیم مس کرمان جبران مافات کند و به بقا در لیگ برتر فوتبال امیدوار بماند.  

با وجود اینکه شاگردان عبدالله ویسی ۸ امتیاز از تیم مس کمتر دارنداما به روز‌های آینده امیدوار هستند، زیرا مدیران این باشگاه از تیم‌های  مس کرمان و نفت مسجدسلیمان بابت استفاده از بازیکن غیرمجاز شکایت کرده اند و هنوز رای انضباطی درباره این ۲ مسابقه صادر نشده است و اگر کمیته انضباطی ۴ امتیاز این ۲ مسابقه را به نفت بدهد در آن صورت نفتی‌ها به بقا در لیگ برتر بیش از گذشته امیدوار می‌شوند البته به شرطی که در این بازی خانگی سه امتیاز را از شاگردان فرزاد حسین خانی بگیرند.

از آن طرف، تیم مس کرمان با ۳ تساوی متوالی و کسب ۲۱ امتیاز در رتبه چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد و این تیم می‌خواهد نوار تساوی‌های خود را قطع کند، اما کار سختی در آبادان پیش رو دارد.  

باشگاه مس کرمان  از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواسته که در انتخاب داور این بازی حساس و فینال گونه دقت لازم انجام شود!

بازی رفت با نتیجه  ۲ بر صفر به نفع تیم مس کرمان به پایان رسید.

 

فولاد خوزستان - نساجی مازندران

تیم فولاد خوزستان  هفته گذشته برابر تیم پیکان به برتری دست یافت و با ۳۱ امتیاز در جایگاه هشتم جدول رده بندی قرار گرفت.  

فولادی‌ها بعد از جدایی نکونام با  هدایت علیرضا منصوریان ۲ برد در لیگ برتر به دست آوردند و امیدوارند روند رو به رشد خود را با برد برابر تیم نساجی ادامه بدهند.  

از آن طرف، تیم نساجی مازندران در دور برگشت مسابقات لیگ برتر فوتبال رنگ برد را ندیده است  و با ۲۴ امتیاز در جایگاه  یازدهم جدول رده بندی قرار دارد.  

حمید مطهری بعد از باخت خانگی مقابل گل گهرسیرجان بازهم به شدت از کمیته داوران انتقاد کرد! فولاد در صورت برد شانس دارد به رده هفتم جدول صعود کند و جانشین آلومینیوم اراک هم بشود، اما نساجی اگر در این بازی امتیاز نگیرد ممکن است تا رده سیزدهم جدول سقوط کند.

تقابل منصوریان سرمربی سابق استقلال با حمید مطهری مربی اسبق پرسپولیس در این بازی جذاب و دیدنی  خواهد بود.  

بازی رفت با نتیجه ۲ بر یک به نفع تیم نساجی مازندران به پایان رسید.  

برنامه مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال

جمعه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲
ذوب آهن اصفهان - گل‌گهر سیرجان - ساعت  ۱۹:۳۰- ورزشگاه فولادشهر اصفهان
هوادار تهران - پیکان تهران - ساعت ۱۹:۳۰ - ورزشگاه شهدای پاس قوامین تهران
آلومینیوم اراک - استقلال - ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه  امام خمینی (ره) اراک
تراکتور تبریز - فولاد مبارکه سپاهان اصفهان - ساعت ۲۱:۳۰ - ورزشگاه  یادگار امام  تبریز