پرسپولیس و استقلال وسط یک جنگ عجیب!

پرسپولیس و استقلال وسط یک جنگ عجیب!

 هواداران فوتبال به هیچ قیمتی از تماشای یک دعوای جدید استقبال نمیکنند؛ اختلافنظری که ظاهرا بین وزارت ورزش و سازمان خصوصیسازی به اوج رسیده و مطابق انتظار هیچ سودی برای فوتبال ایران نخواهد داشت.

 پای سازمان خصوصیسازی به استقلال و پرسپولیس باز شد تا روندهای غلط قبلی اصلاح شود اما این روند جدید خودش یک اشتباه بزرگ است. نقطه اوج تلاقی خصوصیسازی و وزارت ورزش به میزان نقش هر کدام از آنها در مدیریت ۲باشگاه مربوط میشود. قربانزاده، رئیس سازمان خصوصیسازی و همکارانش نقشی پررنگ در ۲مجموعه میخواهند و بهدنبال تعیین مدیران جدید هستند اما وزارت ورزش نیز به هیچ عنوان نمیخواهد تأثیر عمیقش را در تصمیمسازیهای این دو مجموعه از دست بدهد.

سازمان خصوصیسازی بهدنبال این بود که مجمع سرخابیها را سیام اردیبهشت برگزار کند. آنها حتی  برای این اقدام به ۲باشگاه نامه زدند اما بلافاصله وزارت ورزش به سراغ ضدحمله رفت و اعلام کرد که در این تاریخ مجمعی برگزار نمیشود. با این حال سازمان خصوصیسازی کوتاه نیامد و نامه دیگری برای برگزاری مجمع فرستاد. سرانجام با اعلام رسمی باشگاه استقلال، این مجمع لغو و به زمان دیگری موکول شد، تصمیمی که بدون شک برای پرسپولیس نیز گرفته خواهد شد.

درگیری وزارت ورزش و سازمان خصوصیسازی، هیچ منفعتی برای دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران ندارد. در این بازی، بهدنبال برنده نگردید، چرا که نه فقط هر دو طرف این ماجرا، که هر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز بازنده خواهند بود. اگر این دو نهاد نمیتوانند بر سر اداره ۲ باشگاه با هم کنار بیایند، شاید بهتر است کنار بکشند و به روند فروش دو باشگاه سرعت بدهند. اگر تا امروز فقط وزارت ورزش ۲ تیم را به بن بست کشانده بود، حالا این درگیری جدید خودش به یک بنبست عمیقتر برای آبیها و قرمزها تبدیل شده است.