مدیر«کافه کارآفرینی مسیر نجات» از استخدام هنرمندان صنایع دستی با شرایط عادلانه خبرداد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس: حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی، پیگیری خواهد شد

مدیر«کافه کارآفرینی مسیر نجات» از استخدام هنرمندان صنایع دستی با شرایط عادلانه خبرداد

«خبرجنوب»/ به همت «کافه کارآفرینی مسیر نجات»، همایش دو روزه توسعه کارآفرینی فرهنگی با حضور و سخنرانی مسئولان ارشد استان و با تمرکز بر موضوع صنایع دستی طی روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه جاری- همزمان با روز جهانی صنایع دستی- برگزار شد. در این همایش دو روزه علاوه بر برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع دستی استان فارس، از وب‌سایت handyart نیز رونمایی شد.

در همین ارتباط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، این استان را پرچمدار صنایع دستی کشور توصیف کرد و گفت: هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی کارنامه پرباری در هنر، صنعت، اقتصاد، اشتغال و تعاون دارند و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هیچ تلاش و حمایتی برای فعالان عرصه صنایع دستی مضایقه نخواهد داشت.

 وحیدخداپرست با بیان اینکه چالش‎های پیش روی فعالان صنایع دستی احصاء شده و تلاش داریم مشکلات آنها تا در بخش های دولتی را بر اساس قانون به حداقل برسانیم، اظهارداشت: در همین راستا و با هدف حل مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی، جلسات مشترکی با مسئولان تامین اجتماعی نیز برگزار خواهد.

 وی یکی از بزرگترین مشکلات حوزه صنایع دستی را خلق بازارهای هدف برای رونق اقتصاد هنر دانست و گفت: جای خالی دیجیتال مارکتینگ در عرصه صنایع دستی استان فارس مشهود است و با توجه به ظرفیتی که کافه کارآفرینی مسیر نجات در حوزه آی.تی ایجاد می‎کند می‌توان به اهداف بزرگی جامه عمل پوشاند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در ادامه تصریح کرد: کافه کارافرینی مسیر نجات ظرفیت بزرگی برای اشتغالزایی به ویژه در عرصه فرهنگی و صنایع دستی ایجاد می‎کند و امیدواریم با برنامه‎ریزی‌های همه‌جانبه زمینه شکوفایی صنایع دستی فارس فراهم شود.

خداپرست با تاکید براینکه امروزه حمایت از هنرمندان صرفاً در برگزاری نمایشگاه و ایجاد بازارهای فروش خلاصه نمی‎شود، تصریح کرد: این حمایت می‌تواند در قالب کاهش هزینه‎های تولید از طریق کاهش هزینه خرید مواد اولیه، مهیا کردن کارگاه هنری و همچنین حمایت صنایع دستی در قالب مشاغل خانگی نمود پیدا کند.

برای فروش محصولات، پورسانت‎های ناعادلانه از هنرمندان نمی گیریم

در ادامه این مراسم مهندس سروش نجات، بنیانگذار کافه کارآفرینی مسیر نجات و مدیرعامل شرکت ایده‌گستران ثمین پارس طی سخنانی گفت: در کافه کار آفرینی مسیر نجات به دنبال ایجاد یک‌هزار فرصت شغلی به ویژه در عرصه های فرهنگی، هنری و صنایع دستی با هدف به روزآوری محصولات و تقویت توان رقابتی با نمونه های خارجی و داخلی هستیم.

وی با بیان اینکه دستیابی به بازار فروش محصولات یکی از دغدغه ها و چالش های جدی تولیدکنندگان صنایع دستی است؛ اظهارداشت: به همین دلیل در کافه کارآفرینی مسیر نجات بازاری برای عرصه محصولات هنری و صنایع دستی ایجاد شده و در تلاش هستیم در عرصه های بین المللی و ملی به فعالیت بپردازیم.

بنیانگذار کافه‎کارآفرینی مسیر نجات با اظهارتاسف از اینکه صنایع دستی هنوز نتوانسته است در عرصه دیجیتال مارکتینگ حضور فعال و پررنگی داشته‎باشد، اظهارداشت: این در حالی است که جهان امروز متعلق به فعالان عرصه مجازی است و کسب و کارهای بزرگ در جهان امروز عمدتاً در حوزه IT پایه‎ریزی می شوند و فروشگاه های مجازی همانند Amazon  و Ebay  و بسیاری دیگر جایگاه خود را به خوبی در عرصه تجارت الکترونیک یافته‎اند.

مهندس نجات با اذعان براینکه در کشور ما نیز بخصوص پس از شیوع گسترده بیماری کرونا کسب و کارهای حوزه دیجیتال با مقبولیت افکار عمومی روبرو شد و امروزه گردش مالی چشمگیری دارند، بیان داشت: بر اساس این تجربیات بود که در کافه کارآفرینی مسیر نجات پذیرای هنرمندان و صنعتگران شدیم و محصولات آنان را در فضایی عادلانه و مجازی به هموطنان و مخاطبان خارجی ارائه خواهیم کرد. به گفته وی، در همین زمینه دبیرخانه این بازارچه مجازی تشکیل شده و ظرف روزهای آینده اطلاع‎رسانی‎های لازم انجام خواهدشد. بنیانگذار کافه‎کارآفرینی مسیر نجات از آمادگی این مجموعه برای استخدام هنرمندان صنایع دستی خبر داد و افزود: افرادی که مایل به حضور و فعالیت هستند به استخدام کافه کارآفرینی مسیر نجات در می‌آیند و برای سایر هنرمندانی که امکان حضور تمام‌وقت در مجموعه را ندارند، شرایط خرید و فروش محصولات شان در بازارهای داخلی و خارجی فراهم می شود.

 مدیرعامل شرکت ایده‎گستران ثمین پارس با تاکید بر اینکه همکاری با هنرمندان و صنعتگران به صورت منصفانه و مبتنی بر پاسداشت تلاش‎های آنان صورت می‎گیرد، اظهارداشت: هدف اصلی از تشکیل این ساختار رشد و شکوفایی صنایع دستی و حمایت از هنرمندان است و اخذ پورسانت‎های ناعادلانه برای فروش محصولات به هیچ عنوان در این مجموعه انجام نخواهد شد. وی در ادامه اظهارامیدواری کرد که در پرتو این تلاش‎ها شاهد بهبود معیشت و باز شدن دروازه بازارهای جهانی و داخلی بر محصولات هنرمندان استان فارس باشیم.

مهندس نجات همزمان با پایان سخنانش از وب‌سایت جدید handyart رونمایی کرد و گفت: هنرمندان و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای این شرکت در فضای وب و اینستاگرام مراجعه کنند و یا در کافه‎کارآفرینی مسیر نجات به آدرس نبش کوچه چهارم خیابان محلاتی حضور یابند.

گفتنی است در بخش دیگری از این مراسم، حسین همتی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی استان فارس گفت: کافه کارآفرینی مسیر نجات برنامه‎های ارزنده‎ای را برای رونق اقتصادی صنایع دستی دنبال می‌کند و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی ضمن اعلام حمایت اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس از این رویداد بزرگ فرهنگی خاطرنشان کرد: ایجاد ساختار فروش مجازی در کافه کارآفرینی مسیر نجات و شرکت ایده‎گستران ثمین پارس می‌تواند در زمینه رونق اقتصاد صنایع دستی راهگشا باشد و خلأهای موجود را پوشش دهد. شایان ذکر است در پایان این مراسم از دکتر اشکان رحمانی، رضا جانعلی پور، کاظم کلاهی، عباس کیوان شکوه و جمعی از پیشکسوتان حوزه صنایع دستی با حضور مقامات مسئول تجلیل شد.

.