خبر خوش برای سهامداران عدالت

خبر خوش برای سهامداران عدالت
افزایش دو برابری سود سهام عدالت

دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در مورد سود سهام عدالت برای عملکرد سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود سودی که امسال برای سهامداران عدالت جمع‌آوری و پرداخت می‌شود نسبت به سال گذشته حداقل دو برابر شود و با تلاش اعضای کمیته سه نفره سهام عدالت امسال تلاش می‌شود که شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت که طرح توجیهی قابل قبولی ندارند بتوانند سود حداکثری را بین سهامداران عدالت توزیع کنند و پیش‌بینی می‌شود میزان سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته صددرصد افزایش یابد. یعنی سود سهام عدالت حداقل دو برابر سال قبل شود.

محمد خزائی کوهپرافزود: طبق تأکید مقام معظم رهبری در آیین‌نامه آزادسازی سهام عدالت مردم به ماندگاری در سهام عدالت باید تشویق شوند و باید شرایط ماندگاری مردم در این سهام فراهم شود تا مردم سهام ارزشمند خود را نفروشند و یکی از این شرایط پرداخت سود نقدی به سهامداران است که امسال دو برابر می‌شود.

وی در مورد اینکه پرتفوی و ترکیب سبد سهام عدالت امسال چه تغییری پیدا کرده است، گفت: وقتی یک شرکت سود پرداخت می‌کند بخشی از سود کسب شده را به سهامداران می‌دهد و بخش دیگری صرف افزایش سرمایه در شرکت می‌شود که در نتیجه قیمت سهام آن در بازار افزایش می‌یابد یعنی علاوه بر اینکه سود عدالت امسال دو برابر می‌شود قیمت سهام عدالت نیز به طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین از مردم می‌خواهیم سهام عدالت خود را نگه دارند و این سهام طی یکی دو سال آینده بسیار بهتر می‌شود.

خزائی خاطرنشان کرد: هنوز سهامداران عدالت در روش مستقیم دسترسی به سیستمی ندارند که بتوانند سهام عدالت را در پرتفوی خود ببینند بنابراین سود سهام عدالت مانند سال قبل تجمیع شده و برای همه سهامداران روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم به صورت متمرکز واریز می‌شود.

به گفته وی، نماینده سهامداران عدالت که توسط کمیته سه نفره انتخاب می‌شود به نمایندگی از حدود ۳۰ میلیون سهامدار عدالت در روش غیر مستقیم است که در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور پیدا می‌کنند.

دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در مورد گفته سخنگوی دولت مبنی بر اختصاص سهام به متولدان ۱۴۰۰-۱۴۰۱ گفت: این طرحی است که از سوی دولت مصوب شده و سهام برای سهامداران جدید در اختیار دولت است. در دولت گذشته هم تصمیم گرفته شد مبالغ نقدی به متولدان جدید بدهند و این سیاست‌ها برای تشویق فرزندآوری تصویب می‌شود بنابراین دولت مشکلی ندارد چون سهام و اختیار آن دست دولت است و ما از این طرح استقبال می‌کنیم.

خزائی در مورد طرح اختصاص سهام عدالت به جا ماندگان دو دهک کم درآمدی گفت: کارهای مقدماتی این طرح در حال انجام است. وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با سازمان خصوصی‌سازی در حال جمع‌بندی اسناد و مدارک است و تلاش بر این است که بدون کوچک‌ترین دغدغه و بدون مراجعه مردم سهام عدالت به شکل مستقیم به جا ماندگان دو دهک کم درآمد اختصاص پیدا کند.

وی عنوان کرد: همچنین برای تعیین تکلیف سهام عدالت فوت شدگان براساس آنچه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده است قرار است تا پایان شهریور امسال تکلیف ورثه متوفیان سهام عدالت روشن شود و به صورت متمرکز سهام عدالت متوفیان به صورت متمرکز بین وراث تقسیم شود.