راه‌اندازی پنل مردمی هوش مصنوعی در منچستر

منچستر با هدف فراهم کردن دسترسی ساکنان به آموزش در زمینه هوش مصنوعی و توانمندسازی جوامع محلی بر توسعه ابتکارات این فناوری، به راه‌اندازی پنل مردمی هوش مصنوعی اقدام کرده است.

راه‌اندازی پنل مردمی هوش مصنوعی در منچستر

منچستر بریتانیا در حال ایجاد یک پنل مردمی تحت رهبری جامعه است تا مشارکت ساکنان را در مباحث مربوط به چگونگی استفاده از هوش مصنوعی به‌منظور ارائه راه‌حل برای مشکلات محلی افزایش دهد.

هدف این پنل مردمی هوش مصنوعی، توانمندسازی ساکنان با آموزش مهارت‌های لازم برای شکل‌دهی معنادار به استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات معرفی شده است. این طرح یکی از چندین پروژه‌ای است که تحت استراتژی دیجیتال منچستر برای رسیدگی به چالش‌های محرومیت دیجیتال، افزایش دسترسی به خدمات و ایجاد رویکردهای جدید برای بازنمایی صدای جامعه در توسعه خدمات عمومی به مرحله اجرا درآمده است.

استراتژی منچستر دیجیتال

استراتژی منچستر دیجیتال بر اساس این باور است که ساختن یک آینده دیجیتالی فراگیر برای همه در منچستر نه‌تنها دست‌یافتنی، بلکه برای رشد و شکوفایی شهر ضروری است.

بیش از ۱.۲ میلیون نفر از ساکنان منچستر در معرض خطر محرومیت دیجیتال قرار دارند. ۴۵۰ هزار نفر نیز به‌عنوان «غیرکاربر» اینترنت طبقه‌بندی می‌شوند و فاقد اتصال، منابع و مهارت‌های دیجیتال لازم برای جست‌وجو در دنیای آنلاین هستند. با بیشترین تعداد ساکنان در بین ۱۰ منطقه بزرگ منچستر، محرومیت دیجیتالی یک مسئله حیاتی برای مرکز این شهر است.

درک محدود فناوری‌های دیجیتال برای جوامعی که با ابزارهای دسترسی به فضاهای آنلاین سروکار دارند، مانع قابل‌توجهی برای توانایی و انگیزه ساکنان برای مشارکت در طرح‌هایی محسوب می‌شود که صدای ساکنان محلی را متمرکز می‌کند و خواسته‌های آن‌ها را به گوش مسئولان می‌رساند.

فراهم کردن مسیرهای عملی و قابل دسترس برای ساکنان با هدف بهبود یادگیری در مورد دیجیتال، جوامع را برای تأثیرگذاری، شکل دادن و هدایت توسعه راه‌حل‌های دیجیتال برای چالش‌های محلی توانمند می‌کند.

استراتژی دیجیتال شهر با ارائه فرصت‌هایی که برابری دیجیتالی را افزایش می‌دهد و قدرت تعادل را برای تصمیم‌گیری تغییر می‌دهد، در نظر دارد افراد را در هر زمینه‌ای توانمند کند تا مهارت‌ها و دانش لازم برای دسترسی و پیشرفت در دنیای دیجیتال را به دست آورند.

پنل مردمی هوش مصنوعی منچستر همچنین بستری را برای ساکنان فراهم می‌کند تا با رهبران بخش مشارکت داشته باشند و بر مکالمات پیرامون استفاده از فناوری دیجیتال تأثیر بگذارند. ارائه‌دهندگان را نیز قادر می‌سازد تا خدمات را با در نظر گرفتن نیازها، چالش‌ها و امیدهای جوامع توسعه دهند.

محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی

پنل مردمی هوش مصنوعی با عمل به‌عنوان بخشی برای تحقیقات جدید نوآورانه، راه‌حل‌ها و ابتکارات اجتماعی، از ارائه خدمات عمومی سود خواهد برد. از طریق اطلاعات و آموزش در دسترس، این پروژه به‌طور فراگیر جوامع مختلف را در توسعه محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی مشارکت خواهد داد.

اعضای پنل فرصت‌هایی خواهند داشت تا آموزش‌های خود را در تالارهای گفت‌وگو با رهبران بخش به اجرا درآورند. در این تالارها از آن‌ها برای طرح نگرانی‌ها، اشتراک‌گذاری بینش‌ها و ارائه بازخورد در مورد موارد استفاده از هوش مصنوعی پرسیده می‌شود.

این پنل شواهدی برای مشارکت در استقرار هوش مصنوعی به پایگاه داده اضافه و به‌عنوان یک مطالعه موردی برای محققان آینده و سازمان‌های بخش عمومی عمل می‌کند. با ارائه مهارت‌ها و افزایش اعتمادبه‌نفس افراد برای زیر سوال بردن اندیشمندانه استفاده از هوش مصنوعی در ابتکارات جدید، پنل مردمی به ساکنان این امکان را می‌دهد تا درباره استقرار هوش مصنوعی در منچستر سوال، بحث و گفت‌وگو کنند.

گروه مردمی برای هوش مصنوعی به ساکنان این امکان را می‌دهد تا بر استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات عمومی تأثیر بگذارند و تعهد مسئولان شهری به ایجاد منچستری فراگیر و برابر را تأیید می‌کند.

پنل مردمی هوش مصنوعی همچنین از طریق تقویت همکاری بین ساکنان و برنامه دیجیتالی گسترده‌تر، به تعهد شورای شهر منچستر برای توسعه روش‌هایی برای رفع موانع دسترسی به خدمات دیجیتال شورا کمک می‌کند.

شورای شهر منچستر با ایجاد بستری برای مشارکت ساکنان در بحث در مورد استفاده از فناوری دیجیتال، قصد دارد راه را برای حمایت از مشارکت عمومی در توسعه خدمات رهبری کند تا اطمینان حاصل شود که ابتکارات دیجیتال با نیازها و ارزش‌های جوامع محلی هم‌سو هستند.