توضیح مدیرکل ارشاد خوزستان در مورد طرح جنجالی جدید

زبان عربی جزء زیست بوم ایران است

توضیح مدیرکل ارشاد خوزستان در مورد طرح جنجالی جدید

مدیر کل ارشاد خوزستان درباره اجرای طرح پاسداشت زبان فارسی در استان وممنوعیت تابلوهای به زبان بیگانه توضیح داد و گفت این ممنوعیت شامل تابلوهای تمام لاتین با معنی نامناسب است و شامل عربی و دیگر زبان های  زیست بوم ایران نمی شود.

حجت‌الاسلام رضا کلاه‌‌کج  افزود: منظور از بیگانه تابلوهای تمام  لاتین  بدون عبارت فارسی و عربی است. عربی و فارسی جزء زیست بوم ایران حساب می شوند. عبارت های لاتین مد نظر هستند که دارای معنی نامناسب باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان پیش از این گفته بود: با اجرای طرح بزرگ استانی پاسداشت زبان فارسی استفاده از اسامی بیگانه در سردر مغازه‌ها و پاساژها در استان خوزستان ممنوع است.

وی بیان کرد: اصناف و کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ظرف یک ماه در خصوص ساماندهی پاسداشت زبان پارسی برای عنوان سردر مکان‌های صنفی مانند مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و پاساژها و تابلوهای تبلیغاتی و حذف عناوین بیگانه در سطح استان اقدام کنند.

او خاطرنشان کرد: به منظور پاسداشت زبان فارسی و اجرای قانون ممنوعیت استفاده از لغات و اصطلاحات بیگانه در سر در اماکن عمومی همه واحدهای تجاری، آموزشی و سایر کسب و کارهای قدیمی و جدید برای نصب و اکران تابلو سر در محل کار خود باید از طریق سامانه پاسداشت زبان فارسی به این نشانی اقدام به ثبت‌نام و اخذ مجوز تایید کنند.