بزرگترین و مدرن ترین هرم بشر به گنجایش 1 میلیون نفر در دبی ساخته می شود

امارات متحده عربی در حال ساخت بزرگترین و مدرن ترین هرم بشر با گنجایش ۱ میلیون نفر و مساحتی باورنکردنی است

بزرگترین و مدرن ترین هرم بشر به گنجایش 1 میلیون نفر در دبی ساخته می شود



وقتی صحبت از بزرگترین هرم ساخته شده به‌دست بشر مطرح می‌شود، یاد هرم جیزه مصر با وسعت و شکوه بی‌نظیر آن برای ما تداعی می‌گردد. اگرچه با توجه به دانش چند هزار سال پیش، این معماری باشکوه و بی‌همتا قلمداد می‌شود، اما به‌تازگی کشور امارات متحده عربی خبر از ساخت یک هرم عظیم در شهر دبی داده است.

پس از اجرای پروژه برج مرسدس بنز در قلب دبی، اکنون این شهر میزبان یک پروژه عظیم و بسیار گران‌قیمت دیگر با معماری دانشمندان و طراحان Timelinks خواهد بود. این هرم شگفت‌انگیز با عرض ۲۳۰۰ متر مربع و ارتفاع ۱۲۰۰ متر، ظرفیت میزبانی از ۱ میلیون نفر را دارد و از این حیث یک رکورد جدید را به ثبت خواهد رساند. در سال ۲۰۰۸ میلادی دولت امارات از طرح ساخت یک ابرهرم با نام زیگورات رونمایی کرد. قرار شد تا با تخصیص اعتبار لازم از سوی دولت، این پروژه در سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز و تا سال ۲۰۲۸ به اتمام برسد. این پروژه شگفت‌انگیز با پشت سر گذاشتن برج خلیفه و داون تاون سیرکل (Downtown Circle)، عنوان بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر را دریافت خواهد کرد.

این پروژه می‌تواند نگاه جامعه جهانی و گردشگری را از سوی پروژه عظیم نئوم (در پادشاهی عربی سعودی) به سمت زیگورات منعطف نماید. لازم به ذکر است تولید انرژی در این هرم عجیب «کربن خنثی» خواهد بود. بدین صورت تمامی انرژی برق مورد نیاز برای سیستم‌های روشنایی، حمل و نقل و… در این پروژه توسط پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و دیگر منابع طبیعی تامین می‌شود. شایان ذکر است هرم زیگورات دارای سیستم حمل و نقل عمومی و اختصاصی به‌صورت عمودی و افقی خواهد بود که به‌صورت کلی با توجه به بی‌نیازی از حمل و نقل خودرویی و تولید انرژی پاک و آلایندگی نزدیک به صفر در این زمینه نیز سردمدار خواهد بود. این پروژه دارای ۳۰۰ طبقه با کاربری مسکونی، تجاری و تفریحی است.