ساخت برج بسیار باریک با عرض فقط 22.5 متر

دبی به‌زودی صاحب آسمان‌خراشی «غیرعادی باریک» خواهد شد که تنها به عرض یک آپارتمان است.

ساخت برج بسیار باریک با عرض فقط 22.5 متر

یکی دیگر از آثار معماری خیره‌کننده در این شهر در راه است؛ چرا که برنامه‌های ساخت برج «Muraba Veil» رونمایی شده است.

این پروژه جدید قرار است ۷۳ طبقه داشته باشد.

در حالی که ارتفاع این برج به ۳۸۰ متر خواهد رسید، ویژگی برجسته آن عرض بسیار باریک آن است که تنها ۲۲.۵ متر خواهد بود؛ یعنی هم‌عرض یک آپارتمان.

این آسمان‌خراش شامل ۱۳۱ واحد مسکونی از آپارتمان‌های دو تا پنج‌خوابه خواهد بود و همچنین امکانات مختلفی از جمله یک مرکز سلامت و اسپا، رستوران، گالری، زمین پدل و سینمای خصوصی در آن فراهم خواهد بود.

در بیانیه‌ای که برای معرفی این پروژه منتشر شده، طراحان اعلام کرده‌اند که این برج از میان تپه‌های شنی دبی سربرخواهد آورد و در میان بسیاری از آسمان‌خراش‌های این امارت جلوه‌ای منحصر‌به‌فرد خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: «با وجود عظمت و شکوه، Muraba Veil جلوه‌ای متواضعانه دارد. این برج از تپه‌های شنی یکی از جهانی‌ترین و آینده‌نگرترین شهرهای امارات سر برمی‌آورد و در فضای معماری پویای دبی نمایشی خیره‌کننده و متحیرکننده خواهد داشت.

فضاهای داخلی این برج از خانه‌های سنتی عربی الهام گرفته‌اند و پیش از رسیدن به حیاط داخلی، با سایه و فضای سبز آرامش‌بخش خواهند شد.

هر یک از ۱۳۱ واحد مسکونی منحصربه‌فرد، به‌طور کامل عرض برج را اشغال می‌کند.

برج Muraba Veil به‌گونه‌ای طراحی شده که ساکنان را از گرمای بیرونی محافظت کند و فضایی مناسب برای استراحت فراهم آورد. اتاق‌ها عمیق و بلند خواهند بود تا از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

این آسمان‌خراش در کنار بزرگراه شیخ زاید واقع خواهد شد و منظره‌ای چشمگیر از برج خلیفه ارائه خواهد داد.

با این حال، هنوز تاریخ مشخصی برای تکمیل این پروژه اعلام نشده است.