واش بتن و کاربردهای آن

کفپوش‌های تزئینی در سال‌های اخیر به محبوبیت بسیار زیادی دست یافته‌اند و در مدل‌های گوناگونی عرضه می‌شوند. از جمله مهم‌ترین گزینه‌هایی که در این زمینه می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، واش بتن است.

واش بتن و کاربردهای آن

کفپوش‌های تزئینی در سال‌های اخیر به محبوبیت بسیار زیادی دست یافته‌اند و در مدل‌های گوناگونی عرضه می‌شوند. از جمله مهم‌ترین گزینه‌هایی که در این زمینه می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، واش بتن است که به آن بتن شسته شده نیز گفته می‌شود. مزایایی همچون ظاهر عالی، قیمت مناسب و همچنین دوام بالا باعث شده است تا از بین کفپوش‌های تزئینی مختلف، این محصول رتبه نخست فروش را به خود اختصاص دهد. با ما همراه باشید تا بیشتر به این محصول جالب بپردازیم و نکات مهمی را در مورد آن به شما ارائه دهیم.

واش بتن چیست؟

به منظور ساخت بتن شسته شده باید از یک ترکیب ویژه کمک بگیریم که در آن مواردی همچون ماسه و سنگ‌دانه‌های معدنی قابل مشاهده هستند. علاوه بر این، به منظور ایجاد یک ترکیب کاملاً مناسب و مستحکم لازم است از چسب بتن استفاده شود. قرارگیری چنین متریال‌هایی در کنار هم، محصولی را به ما ارائه می‌کند که در برابر انواع شرایط محیطی از مقاوم شگفت‌انگیزی برخوردار است و به همین دلیل عمر مفید بالایی دارد.

اگرچه از زمان معرفی بتن شسته شده زمان زیادی نمی‌گذرد، اما این محصول از همان ابتدا طرف‌داران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرد. در حال حاضر این نوع کفپوش را می‌توان در اماکن مختلفی به کار گرفت. بستن شسته شده در اندازه‌‌های گوناگونی به تولید می‌رسد تا بتوان به وسیله آن نیاز اغلب کاربران را پوشش داد.

نکات مثبت واش بتن

مزایای متعدد بتن شسته شده باعث شده است تا اغلب مشتریان به جای خرید کفپوش‌های سنتی به سراغ این محصول مدرن بروند و از آن بهره ببرند. اگر بتن شده شده به درستی مورد استفاده قرار بگیرد،‌ از تمام گزینه‌‌های مشابه زیباتر و کاربردی‌تر خواهد بود. در این بخش به چند مزیت مهم آن اشاره می‌‌کنیم.

ظاهر جذاب

وجود سنگ‌دانه‌های گوناگون در درون ترکیب بتن شسته شده باعث شده است تا این محصول از ظاهر جذابی برخوردار باشد. در واقع شکوه این نوع کفپوش را نمی‌توان با سایر گزینه‌های موجود در بازار مقایسه کرد. بتن شسته شده برای افرادی که به زیبایی و جذابیت کفپوش مدنظرشان اهمیت می‌دهند و به دنبال یک گزینه عالی هستند، بهترین انتخاب است.

واش بتن - کیان برنا

دوام بالا

بتن شسته شده از دوام بسیار خوبی برخوردار است. شاید بپرسید که دلیل اصلی این امر چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که در درون این محصول از خمیر سیمان بهره گرفته می‌شود. همین موضوع منجر به آن شده است که با یک کفپوش کاملاً مستحکم و مقاوم طرف باشیم. واش بتن در برابر انواع تغییرات دمایی به هیچ شکل تغییر حالت نمی‌دهند و بنابراین می‌توان از آن در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف استفاده کرد.

ترکیب رنگی مختلف

سنگ‌دانه‌هایی که در درون بتن شسته شده قرار گرفته‌اند رنگ‌های متفاوتی دارند. همین امر باعث ایجاد ترکیب‌های رنگی مختلف در درون واش بتن شده است. در واقع همه خریداران قادر به انتخاب کفپوش‌هایی هستند که رنگ متناسب با سلیقه آن‌ها را دارند. این موضوع وقتی اهمیت می‌یابد که قصد داشته باشیم در طراحی کلی یک محیط، تنها از طیف رنگی به خصوصی بهره ببریم. این موضوع هم برای مشتریان و هم برای کارفرمایان یک مزیت منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

کاربرد واش بتن

همان‌طور که پیش از این گفته شد، بتن شسته شده را می‌توان در حوزه‌های گوناگونی به کار گرفت. اصلی‌ترین موردی که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، ساخت راهرو است. چنانچه به دنبال یک راهروی فوق‌العاده دوست داشتنی و مدرن هستید که کفپوش آن بهترین مقاومت را در برابر رفت و آمد مکرر از خود نشان دهد، بهتر است به سراغ بتن شسته شده بروید و از آن استفاده کنید.

نکته جالبی که در مورد این محصول باید در نظر بگیرید، عدم باقی‌ماندن هرگونه رد لاستیک بر روی آن است. به همین دلیل، حتی در محیط‌هایی که قرار است شاهد ترافیک عظیمی خودروها باشیم نیز می‌توان از بتن شسته شده بهره برد. در واقع می‌توان بیان کرد که این متریال نسبت به گزینه‌هایی همچون آسفالت یا بتن خالی نیز بهتر است.

گزینه دیگری که به عنوان کاربرد اصلی بتن شسته شده در نظر گرفته می‌شود، به کارگیری آن در سطح‌های پاسیو است. در شرایطی که به دنبال کاستومایز کردن یا شخصی‌کردن طراحی محیط هستیم، باید از بین گزینه‌های گوناگون موجود در بازار، بتن شسته شده را انتخاب کنیم.

پیش از این گفته شد که بتن شسته شده در برابر تغییرات آب‌و‌هوایی مقاوم خوبی را به نمایش می‌گذارد. این موضوع در رابطه با مواردی همچون باران و برف نیز صدق می‌کند؛ بنابراین، شما می‌توانید از این محصول در راهروها و گذرهایی که به صورت مستقیم در برابر باران و برف قرار می‌گیرند نیز استفاده کنید. با توجه به این موارد لازم است بگوییم که بتن شسته شده به عنوان یکی از پرکاربردترین کفپوش‌ها به شمار می‌آید و امکان نصب آن در منازل،‌ فروشگاه‌ها، کارخانجات، ادارات و... وجود دارد.

موزاییک واش بتن 

به منظور ساخت موزاییک واش بتن باید از ترکیبات مهمی همچون روان‌کننده‌های کربوکسیلاتی کمک بگیریم. این نوع موزاییک‌ها نه تنها در کشور ما بلکه در سایر نقاط جهان به کار گرفته می‌شوند و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را یک محصول بین‌الملی دانست.

عدم وجود هیچ‌گونه نقص و یا حفره در موزاییک واش بتن باعث شده است تا میزان علاقه کاربران حرفه‌ای به آن‌ها افزایش پیدا کند. این دسته از موزاییک‌ها برای سال‌های متمادی بدون هیچ‌گونه خرابی یا فرسودگی حالت ابتدایی خود را حفظ می‌‌کنند؛ بنابراین لازم نیست که هزینه خاصی را برای تعمیر یا بازسازی آن‌ها پرداخت کنید.  

واش بتن - کیان برنا

قیمت واش بتن

قیمت مربوط به تهیه بتن شسته شده به عوامل گوناگون بستگی دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که در این رابطه باید به یاد داشته باشید، کیفیت کلی ترکیبات موجود در بتن شسته شده است. طبیعتاً هرچه کیفیت محصول مدنظر شما افزایش پیدا کند، هزینه و قیمت موزاییک واش بتن که جهت تهیه آن باید پرداخت شود نیز بیشتر می‌شود.

قیمت واش بتن 30*60 

اگر به دنبال یک گزینه مقرون‌به‌صرفه هستید و یا به طور کلی قصد ندارید مبلغ زیادی را برای تهیه کفپوش‌های باکیفیت و مقاوم پرداخت کنید، بهتر است بتن شسته شده در ابعاد شصت در سی را انتخاب کنید. این کفپوش عالی اگرچه قیمت بسیار مناسبی دارد، اما مرغوبیت آن مثال‌زدنی است. با تهیه این نوع بتن شسته شده می‌توانید در هزینه‌های خود به شکل قابل توجهی صرفه‌جویی کنید.  

واش بتن با چمن

بهترین ترکیبی که برای پوشش فضای بیرونی می‌توانید از آن استفاده کنید، قرار دادن واش بتن در کنار چمن است. این انتخاب آنقدر جذاب به نظر می‌رسد که تمام چشم‌ها را به خود خیره خواهد کرد. فرایند نصب سریع بتن شسته شده باعث می‌شود تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یک پترن مدرن و زیبا دسترسی داشته باشید.

افرادی که به دنبال طراحی فضای باز ویلا و یا حیاط منزل خود هستند باید حتماً از ترکیب واش بتن با چمن بهره ببرند. خوشبختانه هزینه نهایی این نوع طراحی کاملاً مناسب است و اغلب افراد توانایی پرداخت آن را دارند. کنار هم قرار گرفتن بتن شسته شده و چمن از آن انتخاب‌هایی است که نباید نادیده گرفته شود.  

سخن پایانی

وقتی صحبت از کفپوش‌های کاربردی و زیبا سخن به میان می‌آيد، بسیاری از افراد به یاد واش بتن یا بتن شسته شده می‌افتند. این محصول شگفت‌انگیز به دلیل برخورداری از مزایای متعدد می‌تواند بهترین گزینه‌ برای اکثر کاربران باشد.