نهضت ملی مسکن متفاوت با نماد معماری غربی به پیش رود

طی مراسمی با حضور دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس ، رضایی معاون عمرانی استانداری فارس، سید علیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس و برخی مدیران استانی آیین تجلیل از فعالان نهضت ملی مسکن استان فارس برگزار شد. ایمانیه در این مراسم تاکید کرد: می‌توان نمادی متفاوت از آنچه از فرهنگ غرب به ما به ارث رسیده در این طرح بزرگ اجرا کرد.

نهضت ملی مسکن متفاوت با نماد معماری غربی به پیش رود

تجلیل از ۹۵ نفر از فعالان نهضت ملی مسکن استان فارس

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر جنوب ،  در این مراسم که با حضور کارشناسان فعال  در طرح نهضت ملي مسكن برگزار گردید ، استاندار فارس با بیان ابراز رضایت از عملکرد و پیشرفت نهضت ملی مسکن در استان فارس با اهدا لوح تقدیر از کارشناسان تقدیر کرد.

دکتر محمد هادی ایمانیه ، نهضت ملی مسکن را از جمله طرح های راهبردی در حوزه تامین مسکن دانست که در استان فارس با شتاب مناسب در حال اجرا است و افزود: از همه ظرفیت های قانونی برای پیشبرد این طرح ها بهره گیری می شود.

 استاندار فارس گفت: ما به داشتن یک معماری اصیل اسلامی و ایرانی افتخار می کنیم و این معماری را باید در طرح نهضت ملی مسکن نیز لحاظ کنیم.

دکتر ایمانیه  افزود: میتوان نمادی متفاوت از آنچه از فرهنگ غرب به ما به ارث رسیده در این طرح بزرگ اجرا کرد.

وی ادامه داد: یک نماد دیگر از زندگی ایرانی و اسلامی توجه به فضای سبز است که در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن باید به این مساله مهم هم توجه شود.

او اظهار کرد: علاوه بر این، باید در کنار هر یک از این مجتمع های مسکونی که ساخته میشود فضاهایی مانند مسجد، مدرسه، کتابخانه و پاسگاه انتظامی نیز پیش بینی شود.

استاندار فارس گفت: در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن باید با رعایت اصول ساخت و ساز به صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب، برق، گاز کمک کرد و علاوه بر این از انرژی خورشیدی نیز غافل نشد.

تحقق مهاجرت معکوس با ساخت مسکن روستایی

استاندار فارس همچنین خواستار توجه جدی متولیان امر نهضت ملی مسکن به ساخت مسکن در روستاها شد و گفت: قطعا توجه به این نیاز مهم روستاییان در کنار ایجاد اشتغال برای آنها به تحقق مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها کمک خواهد کرد.

ایمانیه افزود: هفته گذشته مصوب کردیم که ساخت ۱۲۰ هزار مسکن روستایی در استان در دستور کار قرار گیرد که تامین زمین با الحاق روستاها به شهرها (به جز شهر شیراز) با همین هدف است.

استاندار فارس: معماری اصیل اسلامی و ایرانی در طرح نهضت ملی مسکن لحاظ شود

وی ادامه داد: امروز یکی از اصلی ترین مشکلاتی که اغلب مردم با آن دست به گریبان هستند بحث مسکن است و در برخی شهرها هزینه مسکن به طور متوسط نیمی از هزینه زندگی مردم را شامل می شود.

او اظهار کرد: بنابراین حل مساله مسکن باید اولویت اول یا دوم باشد و از همین روی دولت سیزدهم تامین مسکن اقشار مختلف جامعه را در دستور کار خود قرار داده و در برخی جلسات شورای مسکن کشور که شرکت میکنیم از نزدیک شاهد حساسیت رییس جمهور نسبت به بحث مسکن هستیم.

سید علیرضا حمیدی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز با تقدیر از حمایت های استاندار فارس گزارشی از پیشرفت این طرح ها ارائه داد و یاد آور شد : طرحهای نهضت ملی مسکن در بسیاری از شهرستانهای فارس شاخصساز شده است.

 حمیدی ادامه داد: شیراز پیشانی و شهر پیشتاز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است چراکه بسیاری از شاخصهای نهضت ملی مسکن از جمله آورده متقاضیان و تعداد واحدها با پیشرفت بیش از ۳۰ درصد در این شهر فراتر از شاخصهای استانی و کشوری است.

وی با بیان اینکه طرحهای نهضت ملی مسکن در ۱۱۰شهر فارس قابلیت اجرایی شدن دارد، گفت: اگر زمین موردنیاز برای اجرای این طرحها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد، طرحهای نهضت ملی مسکن با شتاب قابل قبولی اجرایی میشوند.

در این آیین از ۹۵ نفر از دست اندرکاران طرح نهضت ملی مسکن استان فارس در مجموعه های راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت عمران صدرا و بانک مسکن تجلیل شد.