پروژه‌های نیمه تمام مدارس اصفهان به مشارکت خیران نیاز دارد

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام مدارس این استان به مشارکت خیرین و مردم نیاز دارد.

پروژه‌های نیمه تمام مدارس اصفهان به مشارکت خیران نیاز دارد

علی اصغر ذاکران بعدازظهر دیروز –سه شنبه هشتم خرداد _ در بازدید پروژه مدرسه شش کلاسه روستای حسن آباد و آموزشگاه ابتدایی تیران اظهار کرد: بالغ بر ۲ هزار خیر طی چهار دهه گذشته تاکنون برای احداث مدارس با آموزش و پرورش استان اصفهان همکاری کرده‌اند و سالانه بر شمار این افراد افزوده می‌شود.

وی افزود: بدون مشارکت و همکاری این دسته از افراد جامعه رفع نیاز فضای آموزشی امکان پذیر نبوده و چالش‌های جدی را در تأمین کلاس مورد نیاز داشتیم.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۴۲۵ پروژه مدرسه سازی در استان فعال است که با مشارکت خیرین تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ذاکران یادآورشد: تعدادی از این پروژه با اعتبارات دولتی افتتاح می‌شود اما باید سهم مشارکت مردمی آن بر اساس تفاهم نامه منعقد شده در زمان کلنگ زنی، تأمین شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های مختلف صنفی، مردم و صنایع برای امر مدرسه سازی وارد شده‌اند، خاطرنشان کرد: احداث ۱۰۰ هنرستان فنی در جوار شهرک‌های صنعتی با همکاری فعالان صنعتی رقم می‌خورد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان ادامه داد: احداث هنرستان‌ها در راستای سیاست هدایت دانش آموزان برای رشته‌های فنی لازم بوده و این همجوار هنرستان‌ها و با شهرک‌های صنعتی تعامل بین صنایع و مراکز علمی را توسعه می‌دهد.

ذاکران با بیان اینکه تجهیز مدارس به امکانات سرمایشی و گرمایشی و همچنین ایمنی این سیستم‌ها در مدارس استان انجام شده، خاطرنشان کرد: در مدارس جدید سیستم یکپارچه گرمایشی وجود دارد.

وی ایمن سازی مدارس و همچنین رفع نیازهای آموزشی و فرهنگی این مراکز را مهم خواند و اذعان داشت: خانواده‌ها و مردم نیز در این خصوص همکاری دارند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان اضافه کرد: همراهی خانواده‌های دانش آموزان برای رفع نیازهای مدارس سهم خوبی داشته و استان اصفهان پپشتاز در مدرسه سازی و مدرسه یاری است.