فعالیت معادن شن و ماسه غرب شیراز رصد می‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیراز گفت: برای جلوگیری از آلودگی هوا معادن تولید شن و ماسه در غرب شیراز مورد رصد و پایش کامل قرار دارند.

فعالیت معادن شن و ماسه غرب شیراز رصد می‌شود

کامران اسلاملو در نشست بررسی راهکار‌ها و مدیریت زیست محیطی پایدار در منطقه بر لزوم حفظ هوای پاک کلان شهر شیراز تأکید کرد و گفت: شیراز در چند سال اخیر در بین کلان شهر‌های کشور تنها کلان شهری است که کمترین هوای ناسالم را داشته است و همین هوای پاک و سالم نیز غنیمتی است که چنانچه مراقبت نشود مورد آسیب و آلودگی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز با اشاره به اینکه معادن تولید شن و ماسه در غرب شیراز مورد رصد و پایش کامل قرار دارند، افزود: در برهه‌های مختلف تذکرات به این کارگاه‌ها و معادن داده شده است و لازم است با همکاری مردم و صاحبان این کارگاه‌ها دقت نظری بیشتر در کار تولید شن و ماسه صورت گیرد.

تعیین محدوده ساعات کاری، پایش‌های دائم و مستمر شبانه‌روزی، رعایت الزامات محیط زیستی از سوی واحد‌ها از مهم‌ترین اقدامات در این حوزه هستند.

به گفته کارشناسان محیط زیست، فعالیت معادن غرب شیراز یکی از کانون‌های ایجاد گرد و غبار و علت آلودگی هوای این کلان شهر است که اثرات آن می‌تواند بر زیست بوم شهر شیراز تاثیرات سویی ایجاد کند.