ارمغان سفر نخست/ بهره برداری از ۷۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و زیربنایی

رصد و بررسی سفرهای استانی رییس جمهور و دولتمردان سیزدهم نشان می دهد که آیت الله رییسی با برنامه و شناخت و اشراف کامل بر مشکلات و چالش های فراروی و متناسب با هر منطقه و اقلیمی به دنبال شکوفایی ظرفیت ها و استعدادهای نهفته و البته کاهش دردها و معضلات انباشت شده در این مناطق از گذشته های دور است.

ارمغان سفر نخست/ بهره برداری از ۷۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و زیربنایی

نگاهی به آثار و نتایج مثبت و امیدبخش مصوبات سفر دور نخست رئیس جمهور والبته آن افق روشنی که آیت الله رئیسی در مجموع برداشت ها و شناسایی ظرفیت های بالقوه برای استان فارس ترسیم کرده بود، نشان می دهد که وضعیتی امیدوارکننده از اجرای پروژه ها و مصوبات سفر در حوزه های گوناگون برای این استان اتفاق افتاده است.

معاون امور عمرانی استاندار فارس گفت که ۷۰ (همت) معادل ۷۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه بزرگ عمرانی، زیربنایی و خدماتی در بخش های مختلف در سفر دور دوم آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان پهناور فارس مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این طرح ها که برخی ها سالیان متمادی به دلیل کمبود اعتبار راکد و غیرفعال وتبدیل به رویایی برای شهروندن فارس شده بودند هم اینک به برکت سفر نخست رئیس جمهور و تزریق اعتبارات به مرحله افتتاح و بهره برداری رسیده ند.

محمود رضایی در گفت وگو با ایرنا ایرنا یادآور شد که این طرح ها در حوزه های مختلف راه و مسکن ، آب، صنعت، کشاورزی و منابع طبیعی ، بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر ، برق رسانی ، گازرسانی، ورزش و مدیریت شهری است.

معاون عمرانی استانداری فارس افزود که بهره برداری از طرح آزادراهی شیراز – اصفهان با رقمی افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال بزرگترین و در عین حال اثرگذارترین مورد از این طرح های افتتاحی است.

وی تصریح کرد که بهره برداری از این طرح فاصله شیراز تا اصفهان را به مدت ۲ ساعت و به طول ۱۳۵ کیلومتر کاهش می دهد.

این مقام مسوول اضافه کرد که بهره برداری از این طرح فاصله شیراز تا اصفهان را به مدت ۲ ساعت و به طول ۱۳۵ کیلومتر کاهش می دهد.

او گفت که بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال از این میزان پروژه های افتتاحی همچنین در حوزه راهداری و آسفالت و بهسازی راه های روستایی است.

رضایی تصریح کرد که بالای ۶۰۰ کیلومتر آسفالت و بهسازی راه های روستایی با رقمی افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال و همچنین سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر بهسازی، اصلاح و روکش آسفالت در مسیرهای اصلی و شریانی در سطح استان در این سفر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رضایی یادآور شد که افتتاح طرح آبرسانی به شهر شیراز به میزان سالانه ۹۰ میلیون متر مکعب از طریق خط دوم سد درود زن نیز از جمله طرح های مهم افتتاحی سفر رئیس جمهور به استان فارس است.

رضایی گفت که همچنین آبرسانی به شهرهای قیر و ارسنجان و ۱۰ روستای مسیر از طریق سد سلمان فارسی پروژه مهم دیگری است که در سفر دوم کابینه سیزدهم به فارس مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون عمرانی استاندر فارس بهره برداری از ۱۰ هزار مسکن شهری و روستایی و واگذاری زمین به سه هزار متقاضی را از دیگر طرح های مهم افتتاحی سفر ۲ روزه رئیس جمهور و هیات دولت مرددمی سیزدهم به خطه پهناور و شهرستان های ۳۷ گانه آن ذکر کرد.

او همچنین بهره بردری از تصفیه خانه فاضلاب اقلید، افتتاح پست های فوق توزیع برق، پردیس های سینمایی، بازار پروتئین شیراز با اعتباری افزون بر ۲۰ هزار میلیارد ریال ، چند طرح در حوزه پارک علم و فناوری در شهرهای مختلف از جمله برج فناوری لارستان، پروژه های مختلف بیمارستانی و ورزشی را از دیگر طرح های مهم و بزرگ قابل افتتاح در این سفر ۲ روزه عنوان کرد.

فرصت طلایی سفر دوم

مسئولان و مدیریت اجرایی فارس نیز همچون دور نخست سفر می توانند با بهره گیری مناسب از این فرصت طلایی و با کارکردی امیدبخش و کارشناسانه هم راستا با خط مشی و اصول راهبردی این دولت اقدام به تدوین برنامه ها و تلاش مضاعف برای توسعه همه جانبه در مناطق مختلف این استان کنند.

نکته حائز اهمیت در سفر دور دوم رئیس جمهور و هیات دولت مردمی سیزدهم نشان می دهد که با وجود وسعت پهناور این استان اما با تاکید آیت الله ردیسی هیچ منطقه و شهرستانی نیست که میزبان یکی از ورزا و یا معونان و نماینده های رئیس جمهور نباشد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس است.

علاوه برافتتاح طرح های عمرانی، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.