طرح جذب سرمایه گذار جهت احداث پروژه تله کابین شهر شیراز تصویب رسید

در یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز طرح اخذ مجوز در رابطه با پروژه سرمایه گذاری تله کابین شهر شیراز در پارک کوهستانی۵۸۰ هکتاری دراک، ارسالی از کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا به تصویب رسید.

طرح جذب سرمایه گذار جهت احداث پروژه تله کابین شهر شیراز تصویب رسید

یکصد و چهل و هفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز عصر _ یکشنبه بیست و نهم بهمن_ با حضور یازده نفر از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد و ۱۴ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و سه لایحه دو فوریتی به تصویب رسید.

مشارکت شهرداری شیراز در طرح از مزرعه تا سفره اولین لایحه دو فوریتی بود که پس از تصویب آن بر اساس ماده واحده این لایحه، شهرداری شیراز مکلف شد در راستای تنظیم بازار میوه و تره بار و حمایت از اقشار کم برخوردار و حذف آثار نامطلوب حضور دلالان و واسطه‌ها، با مشارکت در طرح از مزرعه تا سفره جهت عرضه مستقیم میوه و تره بار، با قیمت و کیفیت اقدامات لازم را به عمل آورد.

دومین لایحه دو فوریتی در خصوص پرداخت حق الجلسه به اعضای کمیسیون‌ها و کمیته‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری بود و سومین لایحه دو فوریتی در خصوص اصلاح و الحاق برخی موارد مصوبه ۱۶۴۷۸/۱۴۰۱ بود که اصلاحات بعدی با موضوع عوارض بر مشاغل صاحبان حرف، کسب، پیشه و مشاغل خدماتی به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین لایحه شهرداری شیراز در خصوص اخذ مجوز در رابطه با پروژه سرمایه گذاری تله کابین شهر شیراز در پارک کوهستانی ۵۸۰ هکتاری دراک مورد موافقت قرار گرفت و به شهرداری شیراز اجازه داده شد علاوه بر استفاده از اختیارات مندرج در مصوبه شماره ۱۵۴۲۱/۱۴۰۱/ ش مورخ ۲۶/‏۱۰/‏۱۴۰۱‬ شورای اسلامی شهر، به منظور جذب و تشویق سرمایه گذاران جهت احداث پروژه تله کابین شهر شیراز اقدام کند.

بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری شیراز مکلف شد به منظور کاهش دوره زمان انتقال پروژه به شهرداری در قالب قرارداد BOT در شرایط مطلوب‌تر و بهینه اقتصادی پس از احداث و بهره برداری توسط سرمایه گذار، شهرداری مجاز است نسبت به پرداخت حداکثر تا ۷۰ درصد مبلغ آورده سرمایه گذار را پس از اجرای کامل پروژه و بهره برداری از آن توسط سرمایه گذار به مدت ۲ سال به منظور اطمینان از عملکرد سرمایه گذار در خصوص احداث پروژه با کیفیت مطلوب اقدام کند.

طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در خصوص تشکیل کارگروه بررسی راهکارهای اجرایی شیراز پایتخت محیط زیست آسیا با هدف بررسی و ارزیابی شاخص‌های عملکرد زیست محیطی 2020 (EPI) شهر شیراز، عوارض صدور پروانه ساختمانی زیربنا (مسکونی) املاک به استثنا باغات و تعیین نرخ کرایه جا به جایی مسافر شامل انواع ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوس در شبکه حمل و نقل مسافر حمل و نقل شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ از دیگر طرح‌های تصویب شده در یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز بود.