شهریه دلاری در کدام مدارس دریافت می‎شود؟

شهریه دلاری در کدام مدارس دریافت می‎شود؟

رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره دریافت شهریه دلاری در بعضی مدارس غیردولتی کشور توضیح داد.  احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره دریافت شهریه دلاری در مدارس غیردولتی اظهار کرد: مدارس بینالملل نوعی از مدارس غیردولتی هستند که در داخل و خارج از کشور فعالیت میکنند، بخشی از مدارس بینالملل با مجوز آموزش و پرورش در خارج از کشور فعالیت میکنند و طبیعی است که شهریه آنها متناسب با واحد پول آن کشور باشد.

وی افزود: بخشی از مدارس بینالملل داخل کشور فعالیت میکنند و در سالهای گذشته نامهای از سوی وزارت آموزش و پرورش با امضای معاون وزیر وقت ابلاغ شد که براساس آن به مدارس بینالملل داخل کشور اجازه میداد شهریه بخشی از خدمات خود را بهصورت دلار دریافت کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: در دولت سیزدهم به همه مدارس غیردولتی و بینالملل اعلام شد، دریافت شهریه بهصورت ریالی باشد و اگر برای ارائه بخشی از خدمات ناگزیر به همکاری با سایر کشورها هستند باز هم شهریه بهصورت ریالی دریافت شود و خود مؤسس باید تبدیل آن را انجام دهد.

محمودزاده ادامه داد: نامه قبلی وزارت آموزش و پرورش برای دریافت شهریه دلاری منتفی است و اکنون دریافت شهریه بهصورت دلار تخلف است و این را به مدارس اعلام کردیم.

وی درباره دانشآموزان حاضر در مدارس بینالملل عنوان کرد: دانشآموزانی که بین ایران و سایر کشورها تردد میکنند یا بخشی از دوران تحصیل خود را در خارج کشور حضور داشتند در مدارس بینالملل تحصیل میکنند.

محمودزاده تأکید کرد: هماکنون در هیچ یک از مدارس غیردولتی عادی دریافت شهریه بهصورت دلاری نداریم و هیچ مدرسه غیردولتی اجازه چنین کاری را چه در سالهای گذشته و چه اکنون ندارد.

همچنین مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح ساماندهی مدارس غیردولتی با هدف نظارت بر میزان شهریه، حقوق معلمان و رتبهبندی این مدارس خبر داد و گفت: این طرح در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس است.