ساماندهی شب‌بازارها، مشاغل مزاحم شهری و شهرک‌های صنفی در ایستگاه اجرا

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با اشاره به ساماندهی شب‌بازارها، مشاغل مزاحم شهری و شهرک‌های صنفی در ایستگاه اجرا قرار دارد، گفت: شب‌بازارهای عفیف‌آباد و سینما سعدی به کنار بوستان خلدبرین منتقل می‌شوند.

ساماندهی شب‌بازارها، مشاغل مزاحم شهری و شهرک‌های صنفی در ایستگاه اجرا

پژمان شفیعی اظهار کرد: بر اساس منافع شهروندان فعالیت‌های سازمان مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی را تنظیم کردیم.

وی افزود: بازارچه‌های شهرداری زمانی که وارد فرایند بازارچه‌ها شدیم همین آسیب‌شناسی که مدنظر رسانه‌هاست را داشتیم و از ابتدا با مشاور کار را آغاز کردیم و در مورد بازارچه‌ها حتی روی مکان‌یابی و برنامه‌ریزی هم مشاور داشتیم و در مورد بازارچه‌های فعلی، اصل قضیه این بود که بازارچه‌ها ساماندهی شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: شهرداری در زنجیره کاشت، داشت، برداشت و نگهداشت هیچ تأثیری ندارد ولی برخی ابزارها را در اختیار دارد و برخی غرفه‌ها در اختیار شهرداری است و با صفر کردن اجاره‌بها سعی در کاهش قیمت داشتیم و بحث تأمین به عهده ما نیست.

شفیعی گفت: طرح ساماندهی دروازه کازرون در حال تهیه است و برخی مغازه‌ها می‌مانند و برخی مغازه‌ها هم حذف می‌شوند و شورای تأمین شهرستان موضوع جلوگیری از صدور پروانه کسب را صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه برای دست‌فروشان هیچ‌گونه چارچوب دستوری وجود نداشت، اضافه کرد: کمیته‌ای تشکیل شد تا برای ساماندهی تصمیم‌گیری کنند و در مرحله اول بازارهای شب و روز که بدون هیچ برنامه‌ای آمده بودند و بدون ضابطه فعالیت می‌کردند و در اولین قدم تشکیل هویت شد و بازارچه زند و ارم را تغییر مکان دادیم و عفیف‌آباد، سینما سعدی و قصردشت را جابجا خواهیم کرد که بازار شب عفیف‌آباد و سینما سعدی به کنار بوستان خلدبرین منتقل می‌شوند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز گفت: طرح نوین دست‌فروشان را آغاز کردیم و QR Code دست‌فروشان را مدنظر قرار داده‌ایم و بحث اقتصادی و اجتماعی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

شفیعی افزود: علوم پزشکی و مرکز بهداشت با اغذیه‌فروشان مخالف هستند و پیگیر هستیم که جلسات مشترک داشته باشیم تا موضوع مشخص شود.

وی گفت: ما موضوع دست‌فروشی و مشکلات اقتصادی آنان را درک می‌کنیم و مسائل مدیریت شهری هم باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز در خصوص مشاغل مزاحم، گفت: همه مواردی که به عهده این سازمان قرار داده‌شده چندوجهی است و ما موظف هستیم که آن را سازمان‌دهی کنیم.

وی گفت: دیوار گذاری سایت ۲۸ هکتاری با ۱۶ میلیارد تومان هزینه انجام‌شده و شیوه‌نامه‌ای برای این موضوع آماده کردیم و مشخص می‌کند که ضایعات فروشان چگونه کار کنند و چه زمانی انتقال پیدا کنند.

شفیعی اظهار کرد: طرح تفصیلی سایت ۳۰۰ هکتاری مشخص شد و با چشم‌انداز ۱۰ ساله مشاغل مزاحم مشخص شدند و چه مشاغلی باید به سایت ۳۰۰ هکتاری منتقل شوند.

وی گفت: در بحث مشاغل مزاحم به خاطر پیچیدگی که دارد با مطالعات کار را انجام داده‌ایم.

شفیعی گفت: برای کارخانه‌ها پشم‌شیشه، سیمان و روغن نباتی احکام داریم و اگر تمکین نکنند تا پلمب کارخانه‌ها هم پیش خواهیم رفت.