در 45 سالگی از«خبرجنوب»چه می خواهید ؟

در 45 سالگی از«خبرجنوب»چه می خواهید ؟

44 سال متوالی است پاییز آماده‌ مان می ‌کند، دستی به سر و روی خسته‌ مان می ‌کشد، گردی از تن ‌مان می ‌تکاند و راهی‌ مان می‌ کند به مدرسه روزنامه ‌نگاری. امروز با تولد مهر، به چهل‌ و ‌پنجمین سال از رسالت ‌مان قدم گذاشتیم تا گوشی باشیم برای شنیدن دردهای بی ‌شنونده و قلم‌ زدن از کاستی‌ ها، بایدها و نبایدها، خواسته ‌ها و هر آن چه بر ذمه ماست؛ باشد

که تلنگری شویم یا کلیدی بر قفل بسته مشکلات و همچنين بلندگويي باشيم بر انجام اقدامات اساسي و طرح‌ ها و برنامه ‌هاي راهگشاي مشكلات مردم. درخت «خبرجنوب» با انقلاب جوانه زد و پابه ‌پای عصر پر تلاطم قد کشید و شاخه گستراند؛ از جنگ تحمیلی تا رکود، قحطی، گرانی کاغذ و مواد اولیه چاپ.

  اکنون نیز در جنگ تن ‌به ‌تن با عصر تکنولوژی نه فقط از پای ننشسته بلکه با تولد فرزندی در فضا و بستر اینترنت، ریشه ‌ای محکم ‌تر در خاک مطبوعات فرو برده است. این درخت، همچنان استوار، همچنان تناور و همچنان بی ‌بدیل در میان دیگر رقیبان، توانمندی ‌اش را به رخ می‌کشد. حسین واحدی‌ پور، باغبان این باغ پرثمر با 63 سال تجربه، نگاهبان و دلسوز این نهال بوده تا امروز بالندگی ‌اش را به نظاره بنشیند. بی ‌شک سایه‌ ای که این درخت بر سر فارس و چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه ‌و بویراحمد انداخته، حاصل تلاش و صبوری‌ های مردی است که در مصاف با مشکلات دنیای مطبوعات، رستم زمانه خود بوده و شمشیر مقاومت بر پیکر گره‌ ها زده تا عشقش «روزنامه ‌نگاری» را از بند رها کند.

از یاد نبریم روزنامه «خبرجنوب» بالندگی ‌اش را مدیون یارانی است که برخی امروز در کنار ما نیستند؛ یارانی که در این مجموعه مو سپید کردند و مردانه ماندند اما سرنوشت جور دیگری رقم زده بود. امسال در فراق یار دیرین «خبرجنوب» و به یاد آن بزرگوار، محمدتقی زرین‌ چنگ، معاون سردبیر روزنامه، پا به چهل‌ و ‌پنجمین سال می ‌گذاریم و عهد می‌ بندیم آن چنان که تا به امروز قدمی از آنچه بر خود وظیفه می‌دانستیم فراتر نگذاشتیم، از این پس نیز همانی باشیم که شما می ‌خواهید. به همین منظور از جمع كثيري از عزيزان در مشاغل مختلف پرسيديم در حال و هواي تازه از «خبرجنوب» چه مي ‌خواهيد تا برويم به سمت و سويي كه شما برايمان ترسيم مي كنيد.