جاده‌های کوهستانی گلستان لغزنده و برفی است

جاده‌های کوهستانی گلستان لغزنده و برفی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: جاده‌های کوهستانی گلستان برفی و لغزنده است و رانندگان باید حتما از زنجیرچرخ استفاده کنند.

عادل مصدقی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جاده‌های کوهستانی گلستان برفی و لغزنده است و برای عبور از جاده‌های کوهستانی همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ، ضروری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بارش برف را در جاده گرگان به شاهرود در محور توسکستان داریم و راهداران در حال نمک پاشی و عملیات برف روبی هستند، گفت: تردد در این محور برقرار است اما این محور به شدت لغزنده است و رانندگان باید برای عبور از این محور به تجهیزات کامل مجهز باشند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: در محور کردکوی به سمت درازنو نیز بارش برف را داریم در این محور نیز تردد برقرار است اما این محور هم به شدت لغزنده بوده و رانندگان باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

مصدقی افزود: در محور خوش ییلاق ( آزادشهر به سمت شاهرود) پدیده مه همراه با بارش برف را داریم که موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است و استفاده از وسایل گرمایشی، تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ تاکید می شود.

وی با بیان اینکه سایر جاده‌های استان نیز بارانی و لغزنده است، اضافه کرد: بر اساس اعلام هواشناسی؛ ناپایداری هوا در گلستان تا پنجشنبه ادامه دارد.