باد و باران در راه است

وقوع پدیده گردوخاک در استان‌های غربی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

باد و باران در راه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه از یکشنبه سامانه‌ای بارشی وارد کشور می‌شود، گفت: بارش باران، کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید برای برخی مناطق پیش‌بینی شده است.

بررسی نقشه‌های هواشناسی از این حکایت دارد که سامانه‌‌ای بارشی ‌از صبح فردا یکشنبه وارد کشور خواهد شد و بخش‌هایی از کشور را تا سه شنبه پیش‌رو تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کارشناسان سازمان هواشناسی در این خصوص هشدار زرد رنگ صادر ‌و اعلام کرده‌اند که شهروندان در شمال و شمال غرب کشور با مخاطراتی مانند وزش باد شدید ‌مواجه خواهند شد. ارتفاع امواج نیز در دریای خزر افزایش خواهد یافت و در سواحل به حدود ‌دو متر و در برخی نواحی دور از ساحل به حدود سه متر نیز خواهد رسید.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز درباره شرایط جوی کشور در روزهای پیش‌رو ‌گفت: براساس اطلاعات نقشه‌های هواشناسی یک سامانه بارشی از فردا یکشنبه وارد کشور می‌شود و مناطق شمال و شمال غربی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به این ترتیب شهروندان یکشنبه و دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران، رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید را تجربه خواهند کرد.

به گفته وی با ‌ نفوذ این سامانه بارشی روند کاهشی دما در مناطق شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز اتفاق خواهد افتاد.

 ‌رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره پدیده گرد و غبار نیز گفت: انتظار می رود در روزهای یکشنبه و دوشنبه شهروندان در مناطق غربی کشور با پدیده گرد و غبار مواجه شوند‌.‌

‌در روز سه شنبه نیز این سامانه بارشی نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر‌، مناطق ‌دور از ساحل ‌مازندران و گلستان را ‌ تحت تاثیر  قرار خواهد داد. به همین دلیل کارشناسان به شناگران توصیه می‌کنند که به سواحل نزدیک نشوند، زیرا خطر غرق شدگی و آسیب دیدن شناورهای سبک و تفریحی نیز وجود دارد.

علاوه بر این کارشناسان سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید ‌ نیز در هفته پیش‌رو هشدار می‌دهند.

براساس پیش‌بینی‌ها وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید از صبح یکشنبه آغاز و تا ظهر پنجشنبه ادامه خواهد یافت‌.

شهروندان در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر فردا یکشنبه وزش باد نسبتا شدید را تجربه خواهند کرد‌.

روز دوشنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه  نیز وزش باد نسبتا شدید برای مناطقی مانند خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و ‌ مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.