مجوز ۴۰ شهرک فناوری جدید در کشور صادر شده است

مجوز ۴۰ شهرک فناوری جدید در کشور صادر شده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه حمایت از شرکت‌های ‌دانش بنیان در وزارت صمت ایجاد شد، گفت: مجوز ۴۰ شهرک فناوری جدید در کشور صادر شده و جانمایی ۲۰ شرکت مشخص شده است.

علی رسولیان امروز ۵ فروردین، در مراسم احیاء واحدهای تولیدی راکد خراسان رضوی در واحد مجدد راه اندازی شده جهان افروز مستقر در شهرک صنعتی توس اظهار کرد: خوشحال هستم که امسال رهبر انقلاب اشاره‌ای به احیاء واحدهای راکد کردند و این فرمایشات وظیفه ما را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: واحدهای تولیدی که امروز احیا شده را زمانی که تعطیل بود را هم دیده بودم، کار بسیار ارزشمندی انجام شده است.  

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رییس جمهور از ابتدای دولت تاکید بر احیاء واحدهای راکد داشتند. بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه واحدهای راکد شده بود. هر واحد راکد وقتی احیا شود ۲۰ شغل ایجاد می‌شود.  

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: افزایش ظرفیت تولید به عنوان یک پروژه مهم‌ در وزارت صمت آغاز شد. کار احیا با کمک استان‌ها شروع و تا امروز ۳۰۰۰ واحد تعطیل احیا شده است. در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۴۳۰ واحد صنعتی هم افزایش ظرفیت پیدا کردند.  

رسولیان تصریح کرد: نمی‌توان گفت هیچ واحد تعطیلی نمی‌تواند باشد زیرا ممکن است همین الان هم واحدی به دلیل مشکلات تعطیل شود.  

وی افزود: امروز به دنبال شناسایی شرکت‌های پیشران هستیم تا بتوانیم واحدهای راکدی که هستند و علاقه‌مند به احیا هستند را احیا کنیم.  

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه، برنامه حمایت از شرکت‌های ‌دانش بنیان در وزارت صمت ایجاد شد، تصریح کرد: مجوز ۴۰ شهرک فناوری جدید در کشور صادر شده و جانمایی ۲۰ شرکت مشخص شده است. برای ۱۹ بخش دانش بنیان مجوز گرفته شده که در داخل شهرک‌های صنعتی ایجاد شود.  

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳۰۰ واحد صنعتی که مستعد دانش بنیان شدن بود را شناسایی کردیم. ۳۷۸ نیاز فناورانه شناسایی شد که ۱۰۷ مورد آن در داخل کشور تولید شد. ۳۸ رویداد فناورانه در سال گذشته در سطح کشور برگزار کردیم.  

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی رسولیان تصریح کرد: در خراسان رضوی یکی از مشکلات جدی ما این بود که زمین صنعتی نداشتیم. با دو توسعه مهم در اطراف مشهد موافقت شد که با دو شهرک دانش بنیان بتوانیم شهر سلیکون را در خراسان رضوی ایجاد کنیم. امیدواریم در آینده نزدیک بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور را در مشهد ایجاد کنیم.