دستور قضایی برای بازگشت قیمت بلیت هواپیما

رسیدگی به تخلفات به تعزیرات رسیده است

دستور قضایی برای بازگشت قیمت بلیت هواپیما
افزایش قیمت بلیط پروازها روند قانونی را طی نکرده

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: شرکت‌های هواپیمایی در اسرع وقت قیمت‌های تعیین شده بلیت هواپیما را به قیمت‌های قبل از دی سال جاری بازگردانند.

علی صالحی اظهارداشت: از آنجا که افزایش قیمت بلیط پروازها در ماه گذشته توسط شرکت‌های هواپیمایی روند قانونی را طی نکرده است و تاکنون مورد تنفیذ ستاد تنظیم بازار و دولت نیز قرار نگرفته است؛ بنابراین به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد در اسرع وقت قیمت‌های تعیین شده به قیمت‌های قبل از دی سال جاری بازگردانده شود.

دادستان تهران افزود: دستورهای لازم برای رسیدگی تخلفات به تعزیرات داده شده است و دادستانی تهران این موضوع را تا پایان نتیجه پیگیری خواهد کرد.

امروز سوم بهمن، رئیس شعبه پرونده‌های مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی نیز گفت: هشت شرکت هواپیمایی و سامانه فروش بلیت هواپیما به دلیل گرانفروشی به پرداخت ۱۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی محکوم شدند.  

غلامرضا صالحی افزود: چهار شرکت هواپیمایی و چهار سامانه فروش بلیط هواپیما به دلیل گرانفروشی در شعب ویژه پرونده‌های مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی به پرداخت ۱۱۹ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

وی درباره جزئیات این حکم اظهار داشت: چهار شرکت هواپیمایی، ۴۲ میلیارد تومان و مدیران چهار سامانه فروش برخط بلیت هواپیما هم ۷۷ میلیارد تومان جریمه شدند.

صالحی یادآور شد: الزام به اصلاح قیمت فروش بلیت هواپیما براساس تعرفه‌های مصوب هم بخش دیگری از حکم صادره تعزیرات حکومتی برای این شرکت‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: این پرونده‌ها با شکایت مردمی و گزارش سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل و رسیدگی شد.