یک قطعه زمین برای خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شدند

استاندار فارس با تأکید بر اطلاع‌رسانی مشوق‌های قانون فرزندآوری گفت: به افرادی که پس از آبان ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم به بعد شده‌اند، یک قطعه زمین اهدا خواهد شد.

یک قطعه زمین برای خانواده‌هایی که صاحب فرزند سوم شدند

محمدهادی ایمانیه در چهارمین جلسه ستاد استانی خانواده و جمعیت استان فارس بر ضرورت اطلاع‌رسانی از مشوق‌های موجود در قانون برای فرزندآوری تأکید کرد و گفت: به افرادی که پس از آبان ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم به بعد شده‌اند، یک قطعه زمین اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه اطلاع‌رسانی از ظرفیت‌های شهرداری، رسانه‌های جمعی مکتوب و فضای مجازی استفاده شود، افزود:‌ اطلاع‌رسانی در این زمینه باید در دو حوزه انجام شود؛ یک حوزه مرتبط با خانواده‌هایی است که صاحب فرزند شده‌اند و حوزه دیگر نیز، اعلام مشوق‌ها برای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری است.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید از بهترین عملکردهای کشوری در اجرای قانون جوانی جمعیت الگوبرداری شود، تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله در حوزه ازدواج و فرزندآوری، بحث تأمین مسکن است لذا باید همه دستگاه‌ها و نهادها، طبق قانون، به تحقق این مُهِم توجه ویژه داشته باشند و نقش خود را در زمینه فرزندآوری و ارتقای رتبه استان در این حوزه ایفا کنند.

وی با اشاره به تبصره ۹ بند (ح) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با همکاری دارایی و ذیحساب‌ها یک درصد اعتبارات مربوط به این بند را که در راستای حمایت از حقوق زنان است، در دستگاه‌ها ذخیره کند تا طبق دستورالعمل آن ازجمله فرزندآوری هزینه شود.