چین از پاویون خود برای اکسپو2025 رونمایی کرد

چندی پیش و در قالب برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی توسط شورای گسترش تجارت بین‌المللی چین از طرح پاویون این کشور برای اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا رونمایی شد

چین از پاویون خود برای اکسپو2025 رونمایی کرد

این پاویون که توسط گروه طراحی معماری چین (مستقر در پکن و زیرمجموعه‌ای از شرکت مشاوره فناوری ساخت و ساز چین) طراحی شده است، بر موضوع کتیبه‌های کهن چین تاکید کرد! این پاویون که شبیه به ورقه‌های خطی سنتی چینی است، ترکیبی از عناصربامبو  ، حروف چینی و کتاب‌های باستانی را به نمایش می‌گذارد.

لازم به بیان است فرآیند طراحی پاویون از ماه آپریل سال ۲۰۲۲ میلادی و با حضور و مشارکت فعال متخصصان حوزه‌های معماری، هنر و فرهنگ آغاز شده بود... و درنهایت پس از جمع‌آوری بازخوردها و نظرات و بررسی آن‌ها، پاویونی با مفهوم کتیبه‌های کهن چین نهایی شد.

پاویون چین در تلاش است روح و جوهره‌ی فرهنگی چین را به نمایش گذارد و بر هماهنگی میان بشر و طبیعت و همچنین تعهد چین به توسعه پایداردر عصر مدرن تاکید نماید.

موضوع و مفهوم توجه به کتیبه‌های کهن چین در فضای داخلی این پاویون نیز ادغام شده است! توالی مناطق نمایش در این پاویون، نماد پیشرفت تمدن در این کشور از گذشته تا به آینده است... فضای نمایشگاهی فاقد ستون در سازه‌ی خود است و با استفاده از حضور نور طبیعی به تسهیل یکپارچگی فضا می‌پردازد. علاوه بر این، نور طبیعی افزایش تعامل میان انسان و طبیعت را نیز دربر دارد که با موضوع همزیستی هماهنگ میان انسان و طبیعت هماهنگ است.

در طول اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا، رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی‌ای در پاویون چین برگزار خواهد شد که به تقویت تبادلات فرهنگی و دوستی مردم چین با دیگر کشورها از جمله ژاپن (کشور میزبان اکسپو ۲۰۲۵) متمرکز خواهد بود.

در انتها لازم به یادآوری است اکسپو اوزاکا در ۱۳ آپریل ۲۰۲۵ میلادی آغاز خواهد شد و در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۵ میلادی نیز به پایان خواهد رسید. این نمایشگاه بستری برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد تا سال ۲۰۳۰ میلادی است که با زمینه‌ی طراحی جوامع آینده برای زندگی برگزار خواهد گردید...

تمرکز این نمایشگاه بر سه حوزه نجات زندگی از طریق مبارزه با بیماری‌ها و گسترش طول عمر، قدرت بخشی به زندگی از طریق آموزش و کار و ارتباطات میان جوامع و فرهنگ‌ها خواهد بود.