چشمک اینتر به فینال لیگ قهرمانان اروپا

دیدار تیم‌های اینترمیلان و آث میلان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به سود آبی و مشکی‌پوشان اینتر خاتمه پیدا کرد

چشمک اینتر به فینال لیگ قهرمانان اروپا

 اینتر موفق شد با ارائه یک بازی زیبا و کاملا برتر، به لطف 2 گلی که در یازده دقیقه ابتدایی بازی به ثمر رساند، از سد میلان گذشته و دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را با برتری به سود خود به پایان برساند.
اینتر این بازی را به توفانی ترین شکل ممکن آغاز کرد. ارسال کرنر هاکان چالهان اوغلو در دقیقه هشت، در دهانه دروازه به ادین ژکو رسید و در حالیکه توپ ارتفاع داشت، این بازیکن با پای چپ و شوتی تک ضرب، توپ را به تور دروازه میلان چسباند و اینتر را خیلی زود پیش انداخت.
بازی خوب نراتزوری ادامه پیدا کرد و آنها به گل دوم نیز رسیدند. در دقیقه 11 و پس از پاس خوبی که بارلا در سمت چپ به فدریکو دی مارکو داد، او با یک ارسال زمینی و در عرض هنریک میخیتاریان را صاحب موقعیت کرد و او نیز به راحتی با مانیان تک به تک شد که ضربه هافبک ارمنستانی اینتر وارد دروازه شد تا شاگردان اینزاگی اختلاف را افزایش دهند.
بازی انفجاری اینتری ها ادامه پیدا کرد و آنها می توانستند به گل سوم نیز دست یابند. شوت دیدنی هاکان از پشت محوطه جریمه به تیرک دروازه برخورد کرد و توپ به دی مارکو رسید. ارسال او ابتدا به بارلا و سپس به میخیتاریان رسید که شوت او را مایک مانیان با پا دفع کرد.
اینتر در دقیقه 31 صاحب یک پنالتی شد که پس از بازبینی صحنه توسط VAR، داور تصمیم خود را تغییر داد. در نهایت بازی در نیمه نخست با برتری 2 بر صفر اینتر به پایان رسید. در ابتدای نیمه دوم میلان توپ را در اختیار داشت که ضربات براهیم دیاز و مسیاس از کنار دروازه به بیرون رفتند.
اینتر باز هم فرصت خوبی برای رسیدن به گلزنی داشت. باستونی که با حرکتی انفرادی تا نزدیکی های محوطه جریمه میلان پیش آمده بود، با یک پاس طلایی، ادین ژکو را صاحب موقعیت کرد که ضربه این بازیکن را مایک مانیان با یک سیو استثنایی و با پا، راهی کرنر کرد و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
بزرگترین فرصت گلزنی روسونری نیز در دقیقه 63 به وجود آمد. پس از اینکه ساندرو تونالی روی قوس محوطه جریمه اینتر صاحب موقعیت شد، ضربه اش را روانه دروازه کرد که توپ او پس از برخورد به زیر استوک های باستونی، تغییر مسیر داد و به پایه تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
در ادامه نیز موقعیت چندان مهمی به روی دروازه ها خلق نشد و اینتر توانست بازی رفت از مرحله نیمه نهایی را با پیروزی 2 بر صفر به سود خود به پایان برساند و شاگردان اینزاگی با امید زیادی پای به بازی برگشت خواهند گذاشت.
بازی از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 
چهارشنبه: 20/02/1402 ؛ ساعت: 22:30 

ورزشگاه: سن سیرو میلان /  حدود 70 هزار تماشاگر 
گروه داوری: گیل مانزانو (اسپانیا) / کمک ها: دیه‌گو باربرو (اسپانیا) – آنخل نوادو (اسپانیا) ؛ داور چهارم: خوزه ماریا سانچز (اسپانیا) / داور VAR: خوزه مارتینز مونئرا (اسپانیا)
ترکیب میلان:
مایک مانیان، داویده کالابریا، سیمون کیائر، فیکایو توموری، تئو هرناندز، رادو کرونیچ، ساندرو تونالی، اسماعیل بن ناصر، الکسی سلماکرز، براهیم دیاز و اولیویه ژیرو
سرمربی: استفانو پیولی


ترکیب اینتر:
آندره اونانا، فرانچسکو آچربی، متئو دارمیان، الساندرو باستونی، دنزل دومفریس، نیکولو بارلا، هاکان چالهان اوغلو، هنریک میخیتاریان، فدریکو دی مارکو، لائوتارو مارتینز و ادین ژکو
سرمربی: سیمونه اینزاگی

⚽️ شرح گل ها:
میلان صفر – اینتر یک (دقیقه 8: ادین ژکو): ارسال کرنر دیدنی هاکان چالهان اوغلو به دهانه دروازه، روی پای ادین ژکو نشست و مهاجم اهل بوسنی اینتر با ضربه پای چپ دیدنی، توپ را به تور دروازه مایک مانیان چسباند و نراتزوری را پیش انداخت.


میلان صفر – اینتر 2 (دقیقه 11: هنریک میخیتاریان): حرکت خوب بارلا از سمت چپ و پاس او، فدریکو دی مارکو را راه انداخت و پاس در عرض این بازیکن نصیب هنریک میخیتاریان شد و او به زیبایی دروازه میلان را برای بار دوم باز کرد.

⏱لحظات حساس:
دقیقه 16: اینتر تا آستانه به ثمر رساندن گل سوم نیز پیش رفت. شوت روی پا و فوق العاده دیدنی هاکان چالهان‌اوغلو از پشت محوطه جریمه به تیرک دروازه برخورد کرد. در برگشت توپ به دی مارکو رسید که ارسال او در محوطه جریمه نصیب بارلا شد. این بازیکن نیز با یک پاس، میخیتاریان را صاحب توپ کرد که شوت این بازیکن را مایک مانیان با پا دفع کرد و در ادامه مدافعین میلان توپ را دور کردند.
دقیقه 24: ادین ژکو در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 30: میلان برای اولین بار موقعیت خوبی را به روی دروازه اینتر ایجاد کرد. یک ارسال از سمت راست به کالابریا رسید که ضربه رباح ماجری او به تور کنار دروازه برخورد کرد.
دقیقه 31: لائوتارو مارتینز در محوطه جریمه صاحب توپ شد که پس از برخورد با مدافعین میلان، داور به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید اما پس از بازبینی صحنه توسط VAR، این پنالتی رد شد.

دقیقه 33: اینتر روی یک ضد حمله صاحب موقعیت شد که شوت دی مارکو پس از برخورد به مدافعین میزبان به مارتینز رسید و شوت این مهاجم آرژانتینی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 35: اینتری‌ها روی یک کار تیمی صاحب فرصت دیگری شدند که ارسال دی مارکو در محوطه جریمه به دومفریس رسید، ولی ضربه این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 49: براهیم دیاز پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با پای چپ، یک ضربه فنی زیبا را روانه دروازه اینتر کرد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 51: میلان با یک حرکت دیدنی و پاس خوب تونالی از سمت راست، موقعیت بسیار خوبی را به دست آورد ولی ضربه مسیاس از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 53: حرکت پا به توپ و انفرادی باستونی که از قلب خط دفاعی جدا شد، تا پشت محوطه جریمه میلان ادامه پیدا کرد و در نهایت پاس استثنایی این بازیکن در موقعیت تک به تک به ژکو رسید ولی ضربه او را مایک مانیان با پای چپ راهی کرنر کرد.
دقیقه 63: بزرگترین فرصت میلان برای کاهش اختلاف از دست داد. ضربه ساندرو تونالی از روی قوس محوطه جریمه پس از برخورد به پای باستونی، به پایه تیرک عمودی برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 69: شوت آچربی از پشت محوطه جریمه درست به جایی رفت که مانیان انتظار توپ را می کشید.
دقیقه 74: اینتر روی تک روی دیدنی لوکاکو صاحب فرصت شد که ضربه دارمیان با برخورد به مدافعین میلان راهی کرنر شد.
دقیقه 75: اینتری ها ظرف یک دقیقه در دو صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند. ابتدا کرونیچ با مشت ضربه ای به شکم باستونی وارد کرد و سپس شوت هاکان به دست مالک تیاو برخورد کرد که داور در هیچ کدام از 2 صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت.
دقیقه 90+2: شوت پوبگا از پشت محوطه جریمه را اونانا به راحتی مهار کرد.
کارت زرد:
راده کرونیچ (45+1)
هنریک میخیتاریان (45+1)

???? حواشی: 
 مصدومیت بن ناصر در دقیقه 18 و تعویض زودهنگام او، نگرانی هواداران میلان را افزایش داد.

درست پس از آسیب دیدگی بن ناصر، مایک مانیان نیز احساس درد کرد و استادیوم سن سیرو برای لحظاتی در بهت فرو رفت. البته او از زمین برخاست و به بازی ادامه داد.

نمایی زیبا از استادیوم سن سیرو در شبی که میلانی ها 90 درصد از ظرفیت استادیوم را به خود اختصاص داده اند و این مسئله در بازی برگشت برعکس خواهد بود.

 حلقه شادی اینتری ها پس از گلی که ژکو وارد دروازه کرد.

پس از اینکه داور در دقیقه 31 تصمیم خود مبنی بر اعلام خطای پنالتی به سود اینتر را تغییر داد، مایک مانیان و مدافعان میلان به داور مسابقه اعتراض کرده و خواستار دادن کارت زرد به لائوتارو مارتینز به دلیل تمارض شدند.

 زلاتان ابراهیموویچ بازیکن میلان که دچار آسیب دیدگی شده، این بازی را از نزدیک مشاهده می کند.

رافائل لیائو که این بازی را از دست داد، در استادیوم حضور دارد. او با جوکوویچ عکس یادگاری گرفت.

هواداران میلان، این طرح موزائیکی را به نمایش گذاشتند. شیاطین شهر میلان، امروز میزبان همشهری خود هستند.

 سرمربیان دو تیم پیش از ابتدای بازی به خوش و بش پرداختند.


 استیون ژانگ مالک چینی اینتر نیز در استادیوم حضور دارد. او امیدوار است پس از حضور نراتزوری در فینال لیگ اروپا، حالا تیم تحت مالکیتش، راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز بشود.

 تا صبح امروز تصور می شد که مارسلو بروزوویچ در ترکیب اصلی حضور دارد اما در نهایت اینزاگی تصمیم گرفت هاکان را از ابتدا به میدان بفرستد. او یک بار دیگر برابر تیم سابقش بازی خواهد کرد.

اسطوره های سالهای نه چندان دور میلان نیز در استادیوم حضور پیدا کرده و به خوش و بش پرداختند.

بازیکنان دو تیم برای گرم کردن وارد زمین شدند.

نواک جوکوویچ اسطوره دنیای تنیس که برای شرکت در مسابقات مسترز 100 امتیازی در رم حضور دارد، راهی استادیوم سین سیرو شده تا دربی میلان را از نزدیک مشاهده کند.

 لائوتارو مارتینز در این دیدار حساس کاپیتان اینتر خواهد بود.

رختکن اینتر آماده شروع این مسابقه است.

میلانی ها می خواهند پس از سالها، به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنند.

 بدون شک، رافائل لیائو بزرگترین غایب این مسابقه است. او به دلیل مصدومیت، دیدار امشب را از دست داد.

کاپ قهرمانی این دوره از رقابت ها به استادیوم سن سیرو برده شده و عکاسان مشغول عکس برداری از آن هستند.

کاپ قهرمانی این دوره از رقابت ها به استادیوم سن سیرو برده شده و عکاسان مشغول عکس برداری از آن هستند. 
نمایی از بیرون ورزشگاه قدیمی و پیر سن سیرو یا جوزپه مه آتزا. این بازی به میزبانی میلان برگزار می شود و طبیعتا هواداران این تیم بسیار بیشتر از اینتری ها خواهند بود چرا که قانون ظرفیت 90 به 10 اجرا می شود.

شوچنکو که رکورددار بیشترین گل زده در تقابل های میلان و اینتر است، در ورزشگاه حضور دارد.