درگذشت خواننده ای که هم مهندس بود، هم سیاستمدار!

سرطان «حسین زمان» را از پای در آورد

درگذشت خواننده ای که هم مهندس بود، هم سیاستمدار!

خواننده مطرح موسیقی پاپ کشور که از سال ۷۵ فعالیت حرفهای خود را آغاز کرده بود، ساعاتی پیش در اثر عوارض ناشی از بیماری سرطان، در ۶۳ سالگی درگذشت.

شب دلتنگی، قصه شب، شاپرک، مشق عشق، قصه نگفته و قرار عاشقی، مجموعه آلبومهای زمان طی حدود ۲۵ سال فعالیت حرفهای این خواننده را تشکیل میدهد.

زمان بهواسطه جنس صدای خاص خود و البته همکاری با چهرههای شناختهشده آهنگساز و ترانهسرا، خیلی زود مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و آلبومهای او بهویژه شب دلتنگی و قصه شب مورد استقبال قابلتوجه مخاطبان قرار گرفت.

آخرین کنسرت این خواننده به مرداد ۹۸ مربوط میشود که زمان پس از پس از ۱۷ سال ممنوعالکاری موفق شد با همراهی ۳۰ نوازنده، طی ۲ سانس در برج میلاد به روی صحنه برود.

***

حسین زمان متولد ۱۳۳۸ است. او پیش از انقلاب دانش آموخته مدرسه خوارزمی و دانشگاه صنعتی اصفهان بود که به دلیل فعالیت های انقلابی توسط ساواک بازداشت شد. این مهندس مخابرات پس از آن به آمریکا رفت و ادامه تحصیل داد. بعد از انقلاب به کشور برگشت و به جبهه رفت.

او در سال ۱۳۷۸ رسما وارد موسیقی شد و به دلیل فعالیت های سیاسی اصلاح طلبانه اش به عنوان سیاسی ترین خواننده پاپ شهرت یافت.