پل‌های آمریکا در وضعیت نامطلوب

گزارش‌ها حاکی از آن است که هفت درصد از پل‌های شهرهای آمریکایی نظیرپل‌های شهرهای آمریکایی، سیاتل و نیویورک در وضعیت نامطلوب به سر می‌برد و مستلزم توجه بیشتر مدیران است

پل‌های آمریکا در وضعیت نامطلوب

کارشناسان آمریکایی پس از انجام بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیدند که ۳۶ درصد از پل‌ها، یعنی بیش از ۲۲۲ هزار مورد در سراسر کشور نیازمند تعمیر است و حتی بعضی از آن‌ها باید به‌طور کامل از نو احداث شود تا ایمنی تمام کاربران را تأمین کند. اعمال این اقدامات بیش از ۳۱۹ میلیارد دلار هزینه تخمین زده شده و این در حالی است که تنها ۴۰ میلیارد دلار برای مرمت یا جایگزینی پل‌ها تا پنج سال آینده در نظر گرفته شده است.

جالب است بدانید که مدیران شهرهای آمریکایی طی چند سال گذشته اقداماتی اثربخش را برای بهبود وضعیت پل‌ها اعمال کرده‌اند که به دنبال آن، تعداد پل‌هایی با وضعیت نامطلوب نسبت به پنج سال گذشته، ۵۶۰ مورد کاهش یافته در حالی که همواره بر تعداد پل‌هایی با کیفیت بالا افزوده شده است. مدیران در بعضی از شهرهای آمریکایی ادعا کرده‌اند که به لطف افزایش بودجه‌های اختصاصی برای بهبود وضعیت پل‌ها، تاکنون توانسته‌اند اقدامات اثربخشی در این زمینه اعمال کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هر یک از ایالت‌های آمریکایی ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بودجه برای تأمین پل‌های شهری دریافت می‌کند که دولت آمریکا از تخصیص ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار دیگر به هر ایالت برای این منظور تا سه سال آینده خبر داده است. این بودجه‌ها تاکنون به اجرای پروژه‌های مربوط به بهبود وضعیت دو هزار و ۶۰ پل و زیرساخت‌های لوله‌کشی در آن‌ها منجر شده است، با این حال پیش‌بینی می‌شود که به دنبال افزایش بودجه‌های مربوطه، وضعیت پل‌های سراسر آمریکا در آینده نزدیک بهبود قابل‌توجهی را تجربه کند.

در سال ۲۰۲۳ حدود نیمی از پل‌های سراسر آمریکا (۴۸.۹ درصد) در وضعیت مطلوب و حدود هفت درصد نیز (۶.۸ درصد) در وضعیت نامناسب بوده است.