پرتغال از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد : 13 میلیون یورو سرمایه گذاری برای بیان اهمیت حفاظت از اقیانوس ها

پرتغال از پاویون خود برای اکسپو 2025 رونمایی کرد : 13 میلیون یورو سرمایه گذاری برای بیان اهمیت حفاظت از اقیانوس ها

در مدت سیصد و نوزده روز مانده تا برگزار اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا، کشور پرتغال واقع در غرب اروپا و در شبه‌جزیره ایبریا از پاویون خود برای حضور در این رویداد بین‌المللی رونمایی کرد!

این پاویون (در قالب سرمایه گذاری ۱۳.۶ میلیون یورویی) که توسط معمار ژاپنی کنگو کوما طراحی شده است، اقیانوس گ‌ها را به عنوان موضوع اصلی خود و توجه به پایداری (مدیریت پایدار منابع و ترویج تحقیقات علمی و حفاظت از تنوع زیستی دریایی) را نیز به عنوان یک امر ضروری نمایش خواهد داد...

لازم به بیان است پرتغالی‌ها به دریانوردی شهرت بسیار دارند (ملت بزرگ دریانورد)! چرا که این کشور سابقه بسیار قدیمی در دریانوردی را دارا است و همچنین سواحل وسیعی از دریای اطلس را دارا می باشد. بیش از چهارصد سال قبل، دریانوردان پرتغالی راه‌های دریایی گوناگونی را کشف و بر روی نقشه ثبت کردند.

 

اما جالب است بدانید این برای اولین بار است که پاویون پرتغال در یک نمایشگاه جهانی توسط یک معمار پرتغالی ساخته نخواهد شد! واگذاری فرصت طراحی پاویون پرتغال در اکسپو ۲۰۲۵ به کنگو کوما پس از برگزاری یک مسابقه طراحی بین‌المللی انجام شده است (هفت طرح از معماران کشورهای سوئیس، امارات متحده عربی، بریتانیا، کره جنوبی، ایتالیا و همچنین پرتغال به این مسابقه ارسال شده بود).

این مسابقه توسط آژانس سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی پرتغال برگزار شد؛ نهادی که مسئولیت نمایندگی این کشور را در نمایشگاه های بین‌المللی برعهده دارد و در اکسپو ۲۰۲۵ نیز مسئولیت تصمیم گیری پیرامون چگونگی برگزاری رقابت برای طراحی، ساخت، نگهداری، برچیدن و همچنین تخریب را عهده دار است.

پاویون پرتغال به گونه‌ای طراحی شده است که به نور اجازه عبور از دل خود را می دهد! موجی که بازدیدکنندگان را به ورود به فضای داخلی این پاویون دعوت می کند.