صرفه‌جویی سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل گفت: آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی‌ترین و بزرگترین آزادراه کشور با ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد

صرفه‌جویی سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان

خیراله خادمی در سفر به استان فارس از آخرین مراحل اجرایی آزادراه اصفهان-شیراز با هدف ساماندهی ترافیک در استان‌های فارس، اصفهان و استان‌های جنوبی کشور بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید گفت: در زمان حاضر خط‌کشی‌های کل مسیر ۲۱۲ کیلومتری آزادراه انجام شده، مبلمان‌های جاده‌ای مسیر نصب شده است و برای اولین بار طولانی‌ترین بهره‌برداری از یک مسیر آزادراهی در کشور با رعایت بالاترین استاندارد‌های ایمنی موجود انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل، ارزش روز این پروژه را بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: بهره‌برداری از این پروژه ضمن افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر با رعایت استاندارد‌های جهانی سبب کاهش ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت در سال معادل مصرف حداقل یک روز کل کشور می‌شود.

خادمی اتصال آزادراهی دو مرکز فرهنگی و گردشگری کشور را دستاورد دیگری از دولت مردمی دانست و افزود: بهره‌برداری از این آزادراه یک تحول حمل و نقلی در جنوب کشور به ویژه استان‌های هرمزگان و بوشهر هم به حساب می‌آید که در آینده به منظور تکمیل کریدور آزادراهی تهران تا بنادر جنوبی کشور ادامه خواهد یافت.

وی در تشریح آخرین وضعیت اجرایی قطعه ۷ این آزادراه توضیح داد و گفت: خوشبختانه عملیات اجرایی در این قطعه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا است و به منظور بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این آزادراه ابتدا ۶ قطعه اول به طول ۲۱۲ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد و با برنامه‌ریزی انجام شده ظرف ۷ ماه آینده عملیات اجرایی این قطعه نیز تکمیل و آزادراه به شهر شیراز متصل می‌شود.

وی اعلام کرد: تلاش می‌شود یک باند از ۹ کیلومتر ابتدایی قطعه ۷ نیز همزمان با بهره‌برداری از آزادراه حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست زیر عبور قرار گیرد.