شب رویایی ایرانی‌ها در انگلیس و پرتغال

گل زیبای مهدی طارمی به بنفیکا، پیروزی ارزشمندی در خانه صدرنشین لیگ به پورتو هدیه داد

شب رویایی ایرانی‌ها در انگلیس و پرتغال

حساس‌ترین بازی این هفته لیگ پرتغال، بین بنفیکا و پورتو برگزار شد. بنفیکا با نتایج فوق‌العاده این فصل، جایگاهش در صدر جدول را محکم کرده و سایر رقبا، شانس زیادی برای رسیدن به این تیم ندارند. پورتو برای حفظ رده دوم و انتقام بازی رفت از بنفیکا، با انگیزه زیادی وارد زمین شد.

مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو، دقیقه 4 تلاش کرد از داور پنالتی بگیرد که موفق نبود. بنفیکا دقیقه 10، با خوش شانسی به گل اول بازی رسید. ضربه سر گونزالو راموس، به تیرک دروازه خورد و سپس با برخورد به پشت سر دیگو کاستا دروازه‌بان پورتو، وارد دروازه شد. پورتو پیش از پایان نیمه اول، با شوت محکم متئوس اوریبه گل مساوی را زد.

نیمه دوم، نوبت درخشش ستاره ایرانی پورتو بود. ضد حمله پورتو، پشت محوطه جریمه بنفیکا به طارمی رسید و او بدون کنترل و ضربه اضافه، با یک شوت مستقیم و دقیق توپ را به گوشه دروازه فرستاد. طارمی با یک شادی جنجالی، تماشاگران ورزشگاه استادیو دا لوز را به سکوت دعوت کرد. دقیقه 73، طارمی فرصت خوب دیگری هم برای گلزنی به دست آورد. فرار او از سمت چپ، تا محوطه جریمه بنفیکا ادامه پیدا کرد اما او تصمیم گرفت به جای زدن ضربه در شرایط تک به تک، پاس بدهد. پاسی که دقیق نبود و موقعیت خوب طارمی را هدر داد.

پورتو، با نتیجه 2-1 برنده بازی بزرگ هفته شد و طارمی، ستاره تیمش در این مسابقه بود. طارمی با 14 گل، به صدر جدول گلزنان نزدیک‌تر شد و فاصله‌ای 3 گله، با گونزالو راموس و ژائو ماریو، صدرنشین‌های مشترک جدول گلزنان با 17 گل دارد.

بازگشت باشکوه اللهیار

اللهیار صیادمنش که پس از ماه‌ها مصدومیت به ترکیب هال‌سیتی برگشته، این هفته هم از یکی از بازیکنان اصلی تیمش مقابل ساندرلند بود. بازی پرگلی که با نتیجه عجیب 4-4 به پایان رسید. دقیقه 25 و زمانی که ساندرلند 2-1 از هال‌سیتی جلو بود، صیادمنش با یک شوت پای راست زننده گل مساوی تیمش بود. او تا دقیقه 86 در زمین ماند و سپس تعویض شد. این اولین گل صیادمنش، در این فصل چمپیونشیپ محسوب می‌شود. گلی که می‌تواند شروع دوباره او برای فراموشی فصل تلخ و پر از مصدومیت باشد.