شاهکار غیرممکن ساپینتو: یک سال و چهار جام!

این احتمال هر چند پایین وجود دارد که ساپینتو در همین فصل اول به قول کنفرانس معارفه‌اش عمل کند

شاهکار غیرممکن ساپینتو: یک سال و چهار جام!

تیم فوتبال استقلال این روزها در بهترین فرم سال های اخیر خود قرار دارد و همین موضوع باعث شده تا هواداران این تیم به یک هدف تاریخی چشم بدوزند و آن دبل قهرمانی در این فصل است.

هدفی که به اندازه در دسترس بودن برای استقلال، تحقق آن دشوار است اما نمایش هفته‌های اخیر استقلال و شرایط جدولی این تیم در لیگ و البته قرعه نسبتا مناسبش در جام حذفی این امید را در بین اعضای تیم و هواداران آبی ایجاد کرده است.

افتخاری که در صورت وقوع، فصلی تاریخی را نه فقط برای هواداران استقلال که برای سرمربی پرتغالی هم رقم خواهد زد. ساپینتو که در نشست معارفه پیش از فصل قول کسب چهار جام با استقلال را داده بود، حالا این فرصت را دارد تا بعد از کسب سوپرجام سال 1401 فوتبال ایران، با دبل در لیگ و حذفی، در همین فصل نخست به قولی که به هواداران داده عمل کند.

هدفی که تنها در صورت پیروزی در هر دو رقابت لیگ و حذفی برای او محقق می‌شود چرا که طبق قوانین فوتبال ایران، برنده همزمان لیگ و حذفی در یک فصل به طور خودکار، قهرمان سوپرجام هم خواهد شد و این موضوع می‌تواند سرمربی پرتغالی استقلال را به یکی از خاص ترین مربیان خارجی تاریخ فوتبال ایران بدل کند.

البته که آن روی سکه را هم باید در نظر گرفت. استقلال با وجود برخورداری از شانس قهرمانی در هر دو جام، این احتمال را هم پیش روی خود می بیند که در هر دو رقابت دستش از کسب جام کوتاه بماند. موضوعی که فصل گذشته برای یورگن کلوپ و لیورپول رخ داد و آنها با وجود اینکه شانس پوکر قهرمانی در یک فصل را داشتند، در یک هفته لیگ قهرمانان و لیگ جزیره را از دست دادند و به دو نایب قهرمانی بسنده کردند.

حالال باید دید ریکاردو ساپینتو، سرمربی محبوب هواداران استقلال، چه آینده‌ای در پیش دارد و می‌تواند نام خود را برای همیشه در ذهن دوستداران استقلال جاودانه کند؟