شانزدهمین اجلاس سازندگان و طراحان شیراز آغاز شد

شانزدهمین اجلاس سازندگان و طراحان امروز ۲۷ دی‌ماه با حضور اهالی صنعت ساختمان و متصدیان شهری در سالن مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه، شیراز آغاز شد.

شانزدهمین اجلاس سازندگان و طراحان شیراز آغاز شد

در ابتدای این مراسم  مهدی قلندری، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با نگاهی به تاریخی بودن شهر شیراز به اهمیت موضوع این اجلاس اشاره داشت .

 در ادامه این مراسم طاهره نصر عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به نقاط ضعف  در شهرسازی به موضوع نما و نقش ان در ساماندهی شهری پرداخت.

 ستار خورشیدی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از دیگر سخنرانان این مراسم بودد که به نقش پررنگ معمار در صنعت ساختمان بیش از سایر ارکان این صنعت اشاره داشت و گفت: سازندگان بازوی اجرایی عرصه ساخت و سار محسوب می شوند و در حقیقت این معماران هستند که به عنوان خالقان اصلی در این پروسه نقش افرینی می کنند چرا که سایر رشته ها در این صنعت در راستای اجرایی کردن طرح این خالقان قرار دارند.

  علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شیراز در ادامه با نگاهی به گسترش شهر بیان داشت: امروز ما شهر را بزرگ می‌کنیم و توسعه می‌دهیم و به‌واقع معماران این شهر از سرآمدترین معماران کشور هستند چه معماران دانشگاهی و چه معماران تجربی که امروز شیراز شاهد آثار پرآوازه آنها است اما با تمام این نگاه مثبت نباید فراموش کرد که ما شهر را می‌سازیم بدون در نظر گرفتن سرانه.

بیژن خطیبی کارشناس صنعت ساختمان در ادامه با اشاره به اهمیت وجود مسکن کوچک‌مقیاس با شرایط امروز اقتصادی پرداخت که می‌تواند در راستای حل معضل مسکن برای جوانان نقش اساسی را بازی کند.

این مراسم با رونمایی از کمپین «نما، هویت شهر ما» با حضور علیرضا پاک‌فطرت نماینده مردم شیراز و سیاست‌گذاران شهری و باهدف آسیب‌شناسی نمای ساختمان، معرفی مصالح ساختمانی، نما متناسب با الگوی بومی شهرها و مصالح ساختمانی استاندارد به دنبال بهبود نمای شهر نیز، رونمایی شد.

در ادامه این مراسم پنل‌های معماری با موضوع ارائه مصادیق ارزش‌افزوده با حضور علی سوداگران، امیرحسین اشعری و محمود امیدبخش، افشین خسروی،محمد وارسته، احمد قدسی منش برگزار شد.

روز دوم این اجلاس صبح پنجشنبه ۲۸ دی ماه با حضور اهالی صنعت ساختمان آغاز شد

در ابتدای این برنامه امیر تابع بردبار استادیار گروه مهندسی عمران به چالش های موجود در ساختمانهای در حال ساخت شیراز  که به دنبال ارزش افزوده برخی از مهمترین ارکان فنی را رعایت نمی کنند و موجب عدم استحکام در ساختمان می شوند، پرداخت و در نهایت با ارائه راه حل هایی در جهت استحکام سازه ها در کنار ارزش افزوده اشاره داشت.

 در روز دوم این مراسم علیرضا زارع نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان شیراز  با اشاره به اهمیت شهر شیراز به عنوان شهری که در تمام عرصه ها از جمله عرصه دانشگاهی،پزشکی و گردشگری در ایران سرامد محسوب می شود با نگاهی به حوزه صنعت ساختمان در این شهر و نقاط قوت و ضعف آن اشاره داشت.

پنل های روز دوم با موضوعیت مصادیق ارزش افزوده در پروژه ها با ارائه امیر مسعود انوشفر معمار با نگاهی به نقش فیلسوف و متأله سنت‌گرای در معماری ایرانی پرداخت همچنین رامبد ایلخانی معماربا توضیح پروژه های خود به چگونگی درنظر گرفتن موضوع ارزش افزوده در آن پرداخت.

پنل های روز دوم با موضوعیت مصادیق ارزش افزوده در پروژه ها با ارائه «امیر مسعود انوشفر، معمار» با نگاهی به نقش فیلسوف و متأله سنت‌گرای در معماری ایرانی پرداخت همچنین «رامبد ایلخانی، معمار» با توضیح پروژه های خود به چگونگی درنظر گرفتن موضوع ارزش افزوده اشاره داشت و سپس « پدرام ایزدی بروجنی، معمار» با این بیان که خاطره ها الگوهایی هستند که در ذهن معمار وجود دارند و بر اساس این الگوها و قواعد یک کل منسجم و نظام خاص خلق می شود که معنای خانه را به خود میگیرد به ارائه پروژه پرداخت در ادامه علی بهمنیار و محمود ابراهیمی معمار با ارائه مشکلات موجود در اجرایی کردن پروژه های خود نقش ارزش افزوده را مورد بررسی قرار دادند

گفتنی است پنل ها با محوریت مصادیق ارزش افزوده در پروژه ها با حضور محمد سیمری، زهرا آرمند،محمد ترکشی، اسفندیار عبدشاه، طهمورث ملک مرزبان،مسعود دلپسند و علی عراقی با نگاهی به مشکلات موجود در مسیر ارائه طرح، نقش ارزش افزوده را در پروژه های خود مورد بررسی قرار دادند.