تلاش برای تکمیل حلقه پیرامونی کلان‌شهر شیراز با اتمام تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی- احمدبن‌موسی(ع)

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی- احمدبن‌موسی(ع) تلاشی جهت تکمیل حلقه پیرامونی جنوب شرقی به شمال غربی شیراز است که تلاش می‌کنیم در بازه زمانی معین به بهره‌برداری برسد.

تلاش برای تکمیل حلقه پیرامونی کلان‌شهر شیراز با اتمام تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی- احمدبن‌موسی(ع)

وی تکمیل حلقه پیرامونی جنوب شرقی به شمال غربی شیراز، کاهش بار ترافیکی بولوار رحمت بااتصال این بلوار به کمربندی شیراز "بزرگراه امام خمینی(ره)"، دسترسی به بولوار مدرس و فرودگاه شیراز و کاهش تصادفات و ایمنی در تردد شهرک‌های مجاور کمربندی را ازجمله اهداف اجرای این پروژه برشمرد.
 
شهردار شیراز ضمن تقدیر از حمایت‌های شورای اسلامی شهر در اجرای پروژه‌های کلان‌شهری با نوید این مطلب که همشهریان عزیز امسال شاهد به ثمر نشستن پروژه‌های بزرگی در مقیاس استانی و حتی ملی خواهند بود، خاطرنشان کرد: در این شرایط اقتصادی واقعاً اجرای چنین پروژه‌هایی اقدامی ارزشمند است و قطعاً مردم عزیز نیز شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها را خواهند چشید.
 
اسدی گفت: هزینه‌های زیادی صرف عملیات اجرایی، تملکی و جابجایی تأسیسات این پروژه شده است.
 
وی در ادامه به تشریح بخشی از مشخصات فنی پروژه تقاطع غیرهم‌سطح نواب-کمربندی- احمدبن‌موسی(ع) پرداخت و گفت: پل شماره یک "کمربندی به بولوار احمدبن موسی (ع)" این پروژه در حدود ۱۱۰۰ متر طول رمپ ورودی تا خروجی آن است و ۶۶۰ متر طول عرشه و ۱۳.۵ متر عرض دارد که بر روی ۱۳۶ عدد شمع و ۵۲ عدد ستون قرارگرفته است و در حال حاضر بتن‌ریزی، غلاف و فوم گذاری و عایق‌کاری عرشه سگانت این پل در حال انجام است و حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز پل شماره ۲ این پروژه "بلوار نواب صفوی به مهدی‌آباد" را نیز شامل ۲ عرشه موازی به طول ۱۴۸ متر، عرض ۱۴.۵ متر در ۱۰ دهانه عنوان کرد و افزود: این پل که بر روی ۹۶ عدد شمع و ۲۴ عدد ستون اجرا می‌شود، در حال حاضر بتن‌ریزی مرحله نخست به همراه غلاف‎گذاری و فوم‌گذاری عرشه آن در حال انجام است و حدود ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
اسدی عنوان کرد: پل سوم این پروژه در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.
 
شهردار شیراز همچنین از صبر و همراهی شهروندان در اجرای پروژه‌های عمرانی و همچنین مجموعه شهرداری در به ثمر رساندن این پروژه‌ها قدردانی و بیان کرد: برای رضایت خاطر شهروندان و رفاه و آسایش هرچه بیشتر آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.