ساپینتو: اگر اشتباهات علیه ما نبود، ۱۰ امتیاز جلوتر از رقیبان بودیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال : استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر ۳ فینال پیش رو دارد.

ساپینتو: اگر اشتباهات علیه ما نبود، ۱۰ امتیاز جلوتر از رقیبان بودیم

ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی با صنعت نفت درمورد این تیم و اتفاقات اخیر و اینکه آیا این مسائل روی تمرکز او و بازیکنانش اثر می‌گذارد، اظهار داشت: ابتدا به سوال دوم پاسخ می‌دهم. خیلی چیز‌ها علیه تیم ما اتفاق می‌افتد. باید این مسائل اگر زمان داریم متوقف شود، زیرا برای قهرمانی ۳ فینال پیش رو داریم.

*بر اساس واقعیت بود، استقلال باید ۱۰ امتیاز جلوتر باشد

وی افزود: اشتباهات باور نکردنی علیه ما در حال رخ دادن است. اگر براساس واقعیت بود، تیم ما باید ۱۰ امتیاز جلوتر باشد. نمی‌دانم در آخر چه اتفاقی می‌افتد، اما بسیار به تیم خودم افتخار می‌کنم مقابل مشکلات بسیاری که نمی‌دانیم و درکش نمی‌کنیم جنگیدیم. تا آخر می‌جنگیم و باور داریم تا پایان حتی با وجود این اشتباهات بزرگ علیه استقلال می‌توانیم قهرمان شویم.

*باید روی کار خودمان تمرکز کنیم و به سخت کار کردن خود ادامه بدهیم

سرمربی استقلال اضافه کرد: البته این اتفاقات مثل عوض کردن استادیوم بازی پیکان و پرسپولیس و مواردی که شما گفتید و اتفاقاتی که در باز‌ی قبلی افتاد مثل اینکه امروز گفتند این هست و فردا گفتند موضوع آنگونه نیست و در موردش صحبت کردن اگر از من بپرسید قطعاً از چنین شرایطی خوشم نمی‌آید. موقعیت و سازمان‌دهی را در همین شرایط دوست دارم. فقط باید روی کار خودمان تمرکز کنیم و به سخت کار کردن خود ادامه بدهیم. صنعت نفت تیم خیلی خوبی است و بازیکنانی دارد که از لحاظ انفرادی کیفیت بسیار خوبی دارند و از زمانی که سرمربی‌اش تغییر کرد نتایج و باور بهتری دارد. شانس زیادی برای ماندن در لیگ برتر دارند. نه فقط صنعت نفت بلکه سایر تیم‌هایی که در پایین جدول هستند یکی از آن‌ها مقابل سپاهان بازی دارد اگر نفت مسجدسلیمان هم ببرد شانس زیادی برای بقا در لیگ برتر خواهد داشت.

*امیدوارم عملکرد داور بسیار خوب باشد 

ساپینتو ادامه داد: مس کرمان از این تیم‌ها بالاتر بود، اما اکنون موقعیتش مقداری بدتر شده و تا آخر هم همین است. بعد‌ها هم همین شرایط وجود دارد. دو تیم هستند که با تمام وجودشان بازی می‌کنند یکی برای زنده ماندن و دیگری برای قهرمان شدن. امیدوارم داور بتوانند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و ما هم چیزی نداشته باشیم در پایان بازی در مورد داوری صحبت کنیم. امیدوارم هواداران ما بتوانند به استادیوم بیایند. هواداران باید تا جایی که می‌توانند از استقلال حمایت کنند. زیرا یکی از سه فینالی است که ما پیش‌رو داریم. در ۹۰ دقیقه به حمایت آن‌ها نیاز داریم و امیدوارم بتوانیم فردا بازی خوب و فوق‌العاده باکیفیتی داشته باشیم و در نهایت برنده شویم. تنها چیزی که برای ما اهمیت دارد ۳ امتیاز است نه چیز دیگری. الان کامل روی تیم تمرکز داریم

* هر وقت درباره برخی مسائل صحبت کردم، جریمه شدم

وی در خصوص اینکه آیا تصمیمات خارج از زمین به قهرمانی ارتباط دارد، توضیح داد: نمی‌خواهم اکنون بیشتر صحبت کنم به این خاطر که هر وقت صحبت کردم من را جریمه کردند. شاید در پایان بخواهم در مورد موضوعات بسیاری چیز‌های بیشتری بگویم. از من سؤالی پرسیدید که ترجیح می‌دهم الان پاسخش را ندهم

*هواداران ما می‌دانند استحقاق باخت در دربی را نداشتیم و داور تاثیرگذار بود

سرمربی استقلال در خصوص اینکه بعد از اتفاقات مدیریتی و واکنش‌های خودش حمایت هواداران هفته به هفته بیشتر شد و شاهد بودیم اگر یک مربی دربی را واگذار کند به شدت از سمت طرفداران مورد هجوم واقع می‌شود، اما در مورد خودش چنین اتفاقی نیفتاد و می‌خواهند راهی که با استقلال شروع کرده به پایان برساند و به آن چیزی که می‌خواهد برسد، عنوان کرد: هواداران ما خواب نیستند آن‌ها می‌دانند ما استحقاق باخت در آن بازی را نداشتیم به خاطر بهتر بودن پرسپولیس نباختیم. به این خاطر باختیم که تصمیماتی گرفته شد که به ما کمک نکرد یا کمک نکرد تا بازی را نبازیم. همانگونه که دیدید داور در بازی قبلی روی بازی تأثیرگذار بود.