حکم اعدام ۵۰ اصله درخت صادر شد؟

عضو شورای شهر تهران: آماده ایم زنجیره انسانی تشکیل دهیم

حکم اعدام ۵۰ اصله درخت صادر شد؟

موضوع تخریب بوستان کوهپایه در منطقه یک و تلاش برای قطع ۵۰ اصله درخت، واکنش اعضای شورای شهر را در پی داشت و رئیس سازمان بوستان‌های شهرداری تهران در این رابطه گفت: بنده به قوه قضاییه اطلاع دادم که کار متوقف شود.

 مهدی اقراریان در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص توقف عملیات تخریب بوستان کوهپایه در منطقه یک تهران، اظهار کرد: امروز متأسفانه حکم اعدام ۵۰ اصله درخت در این بوستان صادر شده است و توصیه می کنم که مدیران شهری ، اعضای شورا و رسانه‌ها پای کار بیایند. حتی حاضریم زنجیره انسانی شکل بگیرد تا اجازه ندهیم که درختان در منطقه ای که در محاصره برج ها و معماری وحشی است، قطع شوند.

رئیس کمیته نظارت شورا تأکید کرد: تقاضا می کنم که دستگاه قضایی در این موضوع وارد شود و مسئله از لحاظ ماهوی مورد بررسی قرار بگیرد؛ اهالی محله معتقد بودند که روابط پشت پرده ای وجود دارد و قرار است این بوستان به ساختمان پنج طبقه تبدیل شود.

او با بیان اینکه از اعضای شورا می خواهم یکپارچه وارد شوند و اجازه ندهند این اتفاق بیفتد، یادآور شد: امیدواریم در این دوره بتوانیم گرهی از مشکلات شهر باز کنیم و در بازدیدهای مستمر از تخلفات در سطح شهر جلوگیری شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید براینکه باید توضیح داده شود که چگونه سند گرفته اند، گفت: هیچ یک از قاضیان نمی توانند حکم دهند که درختی قطع شود؛ هیچ کسی اجازه صدور چنین حکمی را ندارد و مسائل مرتبط با آن باید رفع شود.

او افزود: من توقع ندارم نیروی انتظامی از کسی که می‌خواهد درخت قطع کند، حمایت کند و تقاضا می کنم فریب اینگونه افراد پولدار را نخورند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز تأکید کرد: این اتفاق هفته گذشته رخ داد و رئیس سازمان بوستان ها در تماس با رئیس قوه قضاییه، جلوی اجرای حکم را گرفت که جای تقدیر دارد.

او افزود: اقدامات لازم صورت گرفته و عقبه این پرونده در دادگاه ۱۰ سال زمان برده و با توجه به اعلام شهرداری منطقه یک، آمادگی برای تملک این بوستان از سوی شهرداری وجود دارد و انتظار می رفت که شهرداری نیز همکاری لازم را انجام دهد.

علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان های شهرداری تهران در این خصوص گفت: ما به محض اینکه اطلاع پیدا کردیم به محل مراجعه کرده و رئیس اداره فضای سبز را بازخواست کردیم که چرا اجازه تخریب این بوستان را دادند.

او ادامه داد: بنده به قوه قضاییه اطلاع دادم که کار متوقف شود و ظرف حداکثر نیم ساعت، کار متوقف و به رئیس کلانتری محل دستور داده شد که در این موضوع دخالتی نکند و عملیات بازسازی در دستور کار قرار گرفت. اگر مالکیت تأیید شود بر اساس قیمت، این فضا تملک خواهد شد؛ حتی شهروندان که در منزل خود درخت کاشته اند نمی توانند آن درخت را قطع کنند و این مجوز را ندارند.

او با بیان اینکه ما نمونه چنین وضعی را در دو سال پیش در منطقه سه داشتیم که متوقف شد، گفت: جنوب بهشت مادران نیز حکم قلع درختان را داشت و با بازپرسی که در محل حضور داشت، برخورد لازم از سوی دستگاه قضایی صورت گرفت؛ به هیچ عنوان اجازه قطع هیچ درختی داده نخواهد شد.