حرف‌های مهم یحیی درباره آل‌کثیر و داور دربی

جا دارد ابتدا از هواداران تشکر کنیم، چون جو خیلی خوب و انرژی مثبت زیادی برای ما به وجود آوردند

حرف‌های مهم یحیی درباره آل‌کثیر و داور دربی
بازی را فکر کنم خیلی خوب شروع کردیم و بازی خیلی سختی بود

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس در نشست خبری پس از شهرآورد حضور یافت و در حالی که تبریک خبرنگاران را متوجه خود می‌دید، با صورت بشاش و شادمان صحبت‌های خود را آغاز کرد.

صحبت‌های اولیه؟
قبل از صحبت درباره بازی: جا دارد ابتدا از هواداران تشکر کنیم، چون جو خیلی خوب و انرژی مثبت زیادی برای ما به وجود آوردند. فکر کنم هواداران هر دو تیم شور و اشتیاق زیادی به بازیکنان دادند که بازی خوبی را انجام بدهند. از همه هوادارانی که در استادیوم بودند تشکر دارم.

بازی دربی؟
با لحن محکم: بازی را فکر کنم خیلی خوب شروع کردیم و بازی خیلی سختی بود، هم هوای گرم امروز باعث شده بود یک مقدار در کیفیت هر دو تیم تاثیر منفی باشد. بازی سختی برای هر دو تیم شد به خاطر چمن ورزشگاه که خشک شده بود و همچنین به خاطر گرمای زیاد. فکر کنم بازی پایاپای بود اما فکر کنم ما تسلط بیشتری روی توپ داشتیم و گردش توپ بهتری را در نیمه اول نشان دادیم.

نیمه دوم؟
چیزی که در نیمه دوم برای ما مهم بود گرفتن سه امتیاز بود. در رختکن بچه‌ها این اراده داشتند که بازی را ببرند و بیایند بیرون. از لحاظ ذهنی خودشان را آماده کردند که بازی را با سه امتیاز تمام کنند و از زمین خارج شوند. با ذهنیت خیلی خوبی از زمین خارج شدند و خوشبختانه به گل هم رسیدیم و در ادامه هم تیم حریف فشار بیشتری آورد، خصوصا روی توپ‌های بلند، اما بازیکنان خط دفاع و خصوصا دروازه توانستند توپ‌ها را دفع کنند. خداراشکر به سه امتیاز بازی رسیدیم. از بازیکنان تشکر دارم که تحت فشار زیادی بودند که این بازی را به سود خود تمام کنند. با جدیت وارد زمین شدند و حقشان را گرفتند.

کورس قهرمانی با دو تیم؟
مخالفت با خبرنگار: در لیگ ما تنها چیزی که به آن فکر می‌کنیم این است که سه بازی آینده را ببریم. این وظیفه اصلی ماست و تمرکزمان روی این سه بازی است. ما فقط باید کارمان را انجام دهیم و در هر صورت امیدوار باشیم به اینکه سپاهان امتیاز از دست بدهد.اولین کاری که ما باید انجام دهیم باید سه بازی را با برد از زمین بیرون بیاییم. به هر حال اتفاقات فوتبالی در نهایت باعث خواهد شد که قهرمان شویم. به بازیکنان هم گفتیم که تنها چیزی که برایمان مهم است، بازی با گل‌گهر در جام حذفی و سپس پیکان است. بازی به بازی جلو خواهیم رفت.

واکنش به حرفهای ساپینتو درباره داوری؟
تمجید از داور: حالا ما بازی را بردیم و بخواهم از داور تعریف کنم، فکر می‌کنند به خاطر برد است اما واقعا باید از تیم داوری تشکر کنیم که یک بازی خوبی را سوت زدند. بازی سختی بود. دربی همیشه برای داوران مثل یک کابوس است اما فکر کنم تیم داوری و خصوصا آقای پیام حیدری عملکرد خوبی داشتند و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

حضور در حلقه تیمی بین نیمه؟
دو نکته فنی بود که به آنها گفتم و یک صحبت دیگری هم که با آنها داشتم گفتم که فقط به فکر برد در این بازی باشند و اگر قهرمانی می‌خواهند باید این 45 دقیقه را که پیش رو دارند، با تمام وجود بازی کنند و ببرند.

گلزنی عیسی؟
عیسی [آل‌کثیر] بعد از اینکه مصدوم شد خیلی دیر عمل جراحی انجام داد اما دوران دوری او از فوتبال یک مقدار تاثیر منفی در کارش گذاشت اما رفته رفته بهتر شد و با انرژی خوبی در تمرینات حاضر شد و حقش است که این گل‌ها را بزند و این شادی را بکند. خیلی زحمت کشیده به اینجا برسد. دوران خیلی سختی را پشت سر گذاشت و خوشحالم که برگشت به فوتبال ایران و امیدوارم همین روند را خوب ادامه دهد.

ترکیب هجومی؟
با تائید ادعای خبرنگار: ترکیب ما ریسکی بود اما از سروش خواستم در دفاع هم کمک کند و او هم تا جایی که توانست این کار را انجام داد. فکر کنم ترکیب ما و این کار ریسکی جواب داد و شاید تصمیم خوبی گرفته شد.

نمایش خوب سروش؟
من کلا از هر بازیکنی با هر پستی و هر کیفیتی  زمانی که توپ نداریم می‌خواهم دفاع کند. این وظیفه را که از سروش خواستیم هم در دفاع و حمله شرکت کند، خیلی خوب انجام داد و خیلی انرژی گذاشت. او مهره هجومی است و خلاقیت دارد و می‌توانستیم ببریم در خط فوروارد از او استفاده کنیم اما اینطوری از فورواردهای ما کم می‌شد. او خیلی خوب از عهده کار برآمد.

فضای بیرون استادیوم و حضور کم هواداران؟
ورزش و فکر کنم فوتبال یکی از بخشهای مهم و حیاتی برای جامعه است. خصوصا فوتبال که طرفداران زیادی دارد و خیلی خوب است مسئولان تصمیمگیر بیایند استادیوم درست کنند. الان نخواهند درست کنند کی باید درست کنند؟ هم برای پرسپولیس، هم استقلال و هم تیم ملی استادیوم مجهز درست کنند. باید یک اراده داشته باشند. اینکه بیاییم در استادیوم 50 سال قبل که هرجایش را نگاه می‌کنیم یک سوراخ دارد، بازی کنیم، جالب نیست. این آبرو و حیثیت ایران است. باید دست به یک کار بزرگ بزنیم و یک تصمیم‌گیری خوب داشته باشیم تا استادیوم مجهز داشته باشیم. ما وقتی برای لیگ قهرمانان می‌رویم کشورهای حوزه خلیج فارس یا شرق آسیا، امکاناتی که دارند عالی است. زشت است برای مملکت ما و کشور ما. من واقعا خجالت می‌کشم وقتی تیمهای خارجی می‌آیند اینجا و این وضعیت را می‌بینند. من ایرانی هستم و به من برمی‌خورد و امیدوارم مسئولان فکر اساسی در این مورد کنند. شما می‌بینید در این استادیوم نصفه و نیمه 60 هزار تماشاچی آمد و این یک سرمایه خیلی بزرگ برای فوتبال و ورزش کشور ماست. ما باید به مسیر پیشرفت برویم. 20-30 سال قبل به اینور را نگاه می‌کنیم همش پسرفت است و امیدوارم تصمیمی گرفته شود که از آبروی کشور دفاع کنیم. این یک اصل است که مسئولان باید به آن فکر کنند.

تغییر تاکتیک بین دو نیمه؟
ما با آوردن عیسی خواستیم کمی به فضاهای پشت دفاع حریف برسیم باتوجه به سرعت عیسی. تاکتیک کلا زیاد عوض نشد اما بازی اگر صفر صفر هم ادامه داشت تیم ما هجومی می‌شد و مطمئنم می‌توانستیم بازی را به نفعمان عوض کنیم. ما نیمه دوم کمی دفاعی تر بودیم و توانستیم فضاها را ببندیم و تنها کار آنها توپهای هوایی بود که با آوردن فرشاد فرجی توانستیم خنثی کنیم.

خط خوردن نعمتی و دیاباته؟
در مورد شیخ: یک مصدومیت قدیمی داشت و به نظرم هنوز صددرصد نشده بود برای این بازی.