لوکزامبورگ از پاویون خود برای اکسپو 2025رونمایی کرد:دوکی دوکی (ضربان قلب لوکزامبورگ)یا یک نخ قرمز تجربه !

از جمله کشورهای اروپایی که تاکنون از پاویون خود در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا رونمایی کرده است می‌توان به لوکزامبورگ اشاره کرد! کشور کوچکی در غرب اروپا که با نام رسمی دوک‌نشین لوکزامبورگ شناخته می‌شود. همچنین کشوری که با توجه به جمعیت ششصد هزار نفری‌ خود از کشورهای ثروتمند اروپایی به شمار می‌آید و همواره شرایط سیاسی و اقتصادی باثباتی داشته‌ است.

لوکزامبورگ از پاویون خود برای اکسپو  2025رونمایی کرد:دوکی دوکی (ضربان قلب لوکزامبورگ)یا یک نخ قرمز تجربه !


اما پاویون کشور لوکزامبورگ در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا که توسط معماران لوکزامبورگ اِس‌تی‌دی‌اِم طراحی شده است، “دوکی دوکی – ضربان قلب لوکزامبورگ” نام دارد! جالب است بدانید در کشور ژاپن، دوکی دوکی اصطلاحی است که برای ضربان قلب ناشی از هیجان بسیار استفاده می‌شود (قلبی که سریع می تپد و می‌توان ضربان آن را در سینه حس کرد؛ مانند زمانی که یک اتفاق هیجان انگیز یا خطرناک در حال رخ دادن است).

اصطلاح دوکی دوکی در پاویون کشور لوکزامبورگ در قالب یک نخِ قرمزِ تجربه برای بازدیدکنندگان خودنمایی خواهد کرد (یک تجربه‌ی تعاملی منحصربه‌فرد)!

لازم به بیان است در چین و برخی دیگر از کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره، افسانه‌ای به نام “نخ قرمز سرنوشت” وجود دارد! براساس این افسانه، خدای ازدواج نخ قرمز نامرئی را بین دو فردی که قرار است در نهایت عاشق یکدیگر شوند، می‌بندد (ممکن است کشیده یا گره بخورد، اما هرگز پاره نشده و این دو عاشق در نهایت یکدیگر را پیدا خواهند کرد). در فرهنگ ژاپنی این نخ قرمز به دور انگشت شست مرد و انگشت کوچک زن بسته می‌شود

اما ساختار پاویون کشور لوکزامبورگ در اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا، یک سازه فولادی مدولار است که در بالای آن یک سقف غشایی کششی قرار دارد و براساس اصول اقتصاد دایره‌ای طراحی شده است؛ و تمرکز آن بر کاهش، استفاده مجدد و بازیافت مصالح ساختمانی آن خواهد بود.

ساختار غرفه لوکزامبورگ یک سازه فولادی مدولار است که در بالای آن یک سقف غشایی کششی قرار دارد و همه بر اساس اصول اقتصاد دایره ای طراحی شده اند.

در این پاویون ۷ میلیون یوروی، طبیعت لوکزامبورگ و سبک زندگی مردم با استفاده از فناوری‌های دیجیتال به نمایش گذاشته می‌شود! همچنین بازدیدکنندگان خواهند توانست از غذاهای سنتی لذت ببرند...