تغییر کاربری ساختمان فلت آیرن ،باریک ترین ساختمان دنیا کلید خورد: تبدیل ساختمان اداری به ساختمانی متشکل از واحدهای مسکونی لوکس

نیویورک‌تایمز روز بیست و ششم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی در مقاله‌ای از تغییر کاربری ساختمان فِلَت‌آیرن واقع در تقاطع برادوی و در قطب منهتن و به عنوان باریک‌ترین ساختمان دنیا و یکی از نمادهای کلان‌شهر نیویورک خبر داد!

تغییر کاربری ساختمان فلت آیرن ،باریک ترین ساختمان دنیا کلید خورد: تبدیل ساختمان اداری به ساختمانی متشکل از واحدهای مسکونی لوکس

خرداد ماه سال ۱۴۰۲ شمسی بود که ساختمان مثلثی فلت‌آیرن در مناقصه‌ای، به مبلغ ۱۶۱ میلیون دلار به جف گورال ، فعال املاک و مستغلات که پیش از این مالک بخشی از این ساختمان بوده است، واگذار شد.

تمام ۲۱ طبقه این ساختمان تا چند سال پیش، توسط یک گروه از ناشران اجاره شده بود اما مدت زمانی است که آن‌ها از این محل نقل مکان کرده‌اند.

براساس آنچه در این مقاله آمده است مالک جدید ساختمان فِلَت‌آیرن تصمیم دارد کاربری این ساختمان را به مسکونی تغییر دهد! ساختمانی متشکل از ۴۰ واحد مسکونی لوکس که طبقه همکف آن به فضای خرده فروشی اختصاص خواهد یافت.

البته انتظار می‌رود این تغییر حدود سه سال به طول بینجامد چرا که این اقدام نیاز به تایید نهایی وزارت برنامه‌ریزی شهری دارد (یک فرآیند طولانی که ممکن است یک سال به طول انجامد و تخریب و ساخت و ساز نیز ممکن است به دو سال زمان نیاز داشته باشد چرا که پله‌ها و آسانسورها جابجا خواهند شد و...).

اریک آدامز ، شهردار نیویورک چندی پیش اعلام کرده بود که تبدیل ساختمان‌های اداری قدیمی به واحدهای مسکونی، یکی از تلاش‌های وی برای رفع مشکل کمبود مسکن در شهر نیویورک خواهد بود.

این سازه با ارتفاع تقریبی ۹۰ متر و با طراحی منحصر به فرد خود توسط معمار شیکاگویی به نام دنیل بورنهام که گویی اتوکاری شده است، در سال ۱۹۰۲ میلادی افتتاح شد.