ساخت و ساز پاویون کشور چین در اکسپو 2025 اوزاکا(ژاپن) آغاز شد! اما ... از پاویون ایران چه خبر ؟؟؟

سیزدهم بهمن ماه سال ۱۴۰۲ شمسی یا دوم فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی (حدود ۲۲ روز پیش)، وبسایت سی‌جی‌تی‌اِن چین به عنوان شبکه خارجی‌ زبان چین و یکی از شش کانال شبکه جهانی تلویزیونی چین در مطلبی خبر از آغاز ساخت پاویون چین (مستقر در پکن ، چین) در اکسپو۲۰۲۵ اوزاکا داد!

ساخت و ساز پاویون کشور چین در اکسپو 2025 اوزاکا(ژاپن) آغاز شد! اما ... از پاویون ایران چه خبر ؟؟؟


لازم به یادآوری است ماه آگوست سال ۲۰۲۳ میلادی بود که چین از پاویون خود برای اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا رونمایی کرد. پاویونی که توسط گروه طراحی معماری چین (مستقر در پکن و زیرمجموعه‌ای از شرکت مشاوره فناوری ساخت‌وساز چین) طراحی شده است و بر موضوع کتیبه‌های کهن چین تاکید دار

پاویون چین چین با موضوع “ساخت جامعه‌ی زندگی برای انسان و طبیعت  جامعه آینده همراه با توسعه سبز” در تلاش خواهد بود چشم‌انداز و تلاش‌های بی‌وقفه‌ی چین و دیگر کشورهای جهان را برای همکاری مشترک و کمک به یکدیگر نشان دهد...

در بخشی از بیانیه‌ی چنین درباره پاویون خود اینچنین آمده است:

جامعه‌ای با آینده مشترک را برای بشر بسازیم و دنیایی پاک و زیبا را برای نسل‌های آینده برجای بگذاریم.”

پاویون کشور چین که یکی از بزرگ‌ترین پاویون‌های خودساخته می‌باشد که مساحتی در حدود ۳۵۰۰ مترمربع را پوشش می‌دهد. همچنین ساختاری زرد رنگ از جنس بامبو به شکل یک طومار سنتی متشکل از حروف چینی باستان، به تجسم این مفهوم خواهد پرداخت که فرهنگ چینی از طبیعت سرچشمه گرفته است، با طبیعت مطابقت دارد و هماهنگ با طبیعت همزیستی دارد.

اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا با حضور و مشارکت حدود ۱۵۰ کشور و منطقه و ۲۵ سازمان بین‌المللی از تاریخ ۲۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۴ شمسی یا ۱۳ آپریل ۲۰۲۵ تا ۲۱ مهر ماه سال ۱۴۰۴ شمسی یا ۱۳ اکتبر۲۰۲۵ میلادی در جزیره مصنوعی یومهشیما در خلیج اوزاکا برگزار خواهد شد. دولت ژاپن انتظار دارد ۲۸ میلیون بازدید در طول این نمایشگاه صورت گیرد!

با وجود اینکه تنها ۴۱۴ روز تا آغاز اکسپو ۲۰۲۵ اوزاکا باقی مانده هست اما همچنان خبری پیرامون وضعیت طراحی پاویون ایران در این اکسپو و دیگر جزئیات منتشر نشده است!!!