تخریب ۲۲۷ ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه قره‌باغ شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تخریب ۲۲۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت ۴۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در منطقه قره‌باغ این شهرستان انجام شد.

تخریب ۲۲۷ ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه قره‌باغ شیراز

به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی اظهار کرد: در عملیاتی که در دو مرحله در تاریخ‌های هفدهم و بیست‌وپنجم مرداد انجام شد در مرحله نخست ۱۰ مورد بنای نیمه‌ساز مسکونی، ۲۸ واحد تجاری مسکونی، ۱۳ باب مغازه و ۴۶ مورد دیوارکشی به مساحت ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع تخریب شد.

وی افزود: در عملیات اول، تعداد شش دستگاه بیل و لودر سنگین مورد استفاده قرار گرفت و اجرای آن با هماهنگی دستگاه‌های متولی از ساعت یک بامداد تا هفت صبح به طول انجامید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تصریح کرد: تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی روستاهای محمودآباد، حسن‌آباد، کفری و اسلام‌لو شهرستان شیراز و با حضور نماینده دادستان و بیش از ۱۷۰ نفر نیروی یگان امداد و نمایندگان دستگاه‌های متولی اعم از امور اراضی، شهرداری و راهداری به صورت هم‌پوشان انجام شد.

میرزایی با اشاره به اجرای مرحله دوم عملیات با تخریب ۱۳۰ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز خاطرنشان کرد: این تخریب‌ها شامل دیوارکشی، سوله، پی کنی، انبار، اتاقک و ساختمان در بیش از ۳۰ هکتار از اراضی خارج از طرح هادی روستا در منطقه گچی دشت قره باغ شیراز بودند.

وی اضافه کرد: اجرای این عملیات نیز به وسیله شش دستگاه لودر و حدود ۲۵۰ نفر یگان امداد نیروی انتظامی و حضور مسئولان دستگاه‌های متولی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به معضل بزرگ حاشیه‌نشینی در مناطق مذکور ادامه داد: ساخت‌وساز در این اراضی کشاورزی بدون ضابطه و استانداردهای فنی انجام گرفته بود و به اخطارهای متعدد دستگاه‌های متولی نیز بی‌توجهی شده بود که در این راستا طرح تخریب ۲۲۷ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت ۴۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در منطقه قره‌باغ انجام شد.

میرزایی اظهار کرد: شرایط اقتصادی و ارزش افزوده اراضی در حریم شهر شیراز یکی از عوامل سوق افراد به سمت تخلفات ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه کلان‌شهر شیراز است.

وی ابراز امیدواری کرد: این نوع عملیات و برخوردهای سلبی و ایجابی بتواند از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در آینده پیشگیری کند.