بیماری سرخک، در کمین کودکان خوزستانی

واکسیناسیون فراموش نشود

بیماری سرخک، در کمین کودکان خوزستانی

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان بر انجام واکسیناسیون کودکان برای افزایش ایمنی آن‌ها مقابل بیماری سرخک-سرخجه تاکید کرد

همایون امیری گفت: سرخک یک بیماری بسیار مسری است که به کمک ذرات معلق در هوا و از طریق عطسه و سرفه به وجود می‌آیند یا از طریق تماس مستقیم با ترشح‌های بینی، دهان و گلوی افراد آلوده به دیگران منتقل می‌شود. وی با بیان اینکه معمولا کودکان به سرخک مبتلا می‌شوند و مهمترین نشانه‌های آن، جوش‌های پوستی است، افزود: واکسیناسیون نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری دارد.

امیری سرخجه را یکی از علل شایع بیماری‌های حاد تب دار و بثوری و دارای چندین عارضه عنوان کرد و ادامه داد: عفونت آن در حاملگی می‌تواند منجر به سقط، مرده زایی یا نوزاد مبتلا به عفونت سرخجه مادرزادی شود.

به گفته مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان؛ بسیارى از موارد ســرخک در مناطق با آب و هواى گرمســیرى و در فصل خشک و در مناطق با آب و هواى معتدل در اواخر زمستان و اوایل بهار رخ مى دهد.

وی می‌گوید: به منظور حفظ دستاورد تاییدیه سازمان جهانی بهداشت، برای حذف سرخک و سرخجه با تلاش کادر بهداشتی شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، واکسیناسیون به هنگام کودکان زیر یکسال و شناسایی به موقع بیماران تب دار دارای بثورات جلدی مشکوک به بیماری سرخک و سرخجه برای مدیریت این بیماری با موفقیت انجام شد.