برای تأمین آب فضای سبز اصفهان مشکل داریم/ تکمیل حفاری تونل شمال شرقی مترو تا پایان ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه سال جاری شهرداری این کلان‌شهر، حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است که حدود هفت هزار میلیارد تومان آن از حوزه ساخت‌وساز تأمین می‌شود.

برای تأمین آب فضای سبز اصفهان مشکل داریم/ تکمیل حفاری تونل شمال شرقی مترو تا پایان ۱۴۰۲

با افزایش جمعیت روزافزون شهرها، مادرشهرها یا همان کلان‌شهرها تشکیل شدند که طبق تعریف جهانی، شرایط مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و دارا بودن جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر از جمله ویژگی‌های کلان‌شهرها است که البته این تعریف در ایران متفاوت است و شهرهای بیش از یک میلیون نفر را کلان‌شهر می‌نامند.

تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز کرج، قم، اهواز و کرمانشاه از جمله کلان‌شهرهای ایران هستند که بیش از ۲۰ میلیون نفر، معادل بیش از ۲۵ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده‌اند، بنابراین اهمیت و نقش ویژه‌ای در زمینه‌های مختلف خواهند داشت.

شهر اصفهان به‌عنوان سومین کلان‌شهر بزرگ کشور به‌صورت غیررسمی بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد که علاوه بر این جمعیت، سکونت بیش از ۷۰ درصدی جمعیت این استان در شعاع ۵۰ کیلومتری موجب شده است که تأمین خدمات برای این حجم از جمعیت مشکل باشد.

یکی از مهم‌ترین خدمات شهری، حمل‌ونقل عمومی است، بنابراین با توجه به شعار دوره ششم مدیریت شهری اصفهان تحت عنوان «اصفهان من شهر زندگی»، فعالیت‌های مختلفی همچون تکمیل خطوط مترو و رینگ چهارم و راه‌اندازی سامانه‌هایی همچون اصرو برای برنامه‌ریزی سفر توسط شهروندان انجام شده است.

با توجه به اینکه مترو در زمینه کاهش ترافیک تأثیر بسزایی دارد، دوره ششم تلاش خود را برای تکمیل خط دو دوچندان کرد تا با تکمیل آن خدمت‌رسانی مناسبی به شهروندان نصف‌جهان داشته باشد.