باراک اوباما در کنفرانس ملی دموکرات ها از طرح کاملا هریس برای "انقلاب مسکن"در این کشور :ساخت 3 میلیون مسکن در دوره ی 4 ساله !

موضوع مسکن در ایالات متحده آمریکا که با بحران‌هایی همچون کمبود عرضه، قیمت بالای مسکن، هزینه بالای وام خرید و... مواجه است، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و همراه با رقابت‌‌‌های انتخاباتی، به یک وعده تبلیغاتی کلیدی برای کاندیداها تبدیل شده است! بهار سالجاری میلادی بود که آمارها نشان داد آمریکا با کمبود مسکن قابل‌ توجهی مواجه است: کمبود ۴ تا ۷ میلیون مسکن.

باراک اوباما در کنفرانس ملی دموکرات ها از طرح کاملا هریس برای "انقلاب مسکن"در این کشور :ساخت 3 میلیون مسکن در دوره ی 4 ساله !


اما بیستم ماه آگوست سال ۲۰۲۴ میلادی، باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا در سخنرانی خود در کنوانسیون ملی حزب دموکرات در سال ۲۰۲۴، از جدیت برای تولید مسکن در مقیاس انبوه خبر داد! او از قانون‌گذاران خواست تا قوانین و مقررات قدیمی که ساخت خانه برای افراد شاغل را دشوارتر می‌کند، کنار بگذارند.

کاملا هریس، چهل و نهمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا (تحت ریاست‌ جمهوری جو بایدن) و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، موضوع مسکن را به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف خود در دوره ۴ ساله ریاست جمهوری مطرح کرده است. او در برنامه خود، روی کاهش هزینه‌‌‌های مسکن با اجرای طرح‌‌‌هایی از جمله ۲۵۰۰۰ دلار کمک اعتباری تحت عنوان پیش پرداخت برای خانه اولی‌‌‌ها و... متمرکز شده است.

اما بخش کلیدی برنامه اقتصادی جدید کاملا هریس، حمایت از ساخت ۳ میلیون مسکن جدید در دوره ۴ ساله است! این طرح یک جنبش توسعه‌‌‌ای است که بر افزایش عرضه مسکن با تراکم بالا و مقرون به صرفه با هدف برداشتن موانع تولید ساختمان‌‌‌های جدید تمرکز دارد.

البته بسیاری از کارشناسان بر این باورند که وعده‌ی ساخت ۳ میلیون مسکن جدید در چهار سال با موانع قابل توجهی مواجه است! موانعی علاوه بر مقررات ساختمانی همچون شرایط اقتصادی و زنجیره تامین و...