پروژه بازسازی 280میلیون دلاری مرکز ژؤژپمپیدو توسط مورئو کوسونوکی فرانسوی و فریدا اسکوبدو مکزیکی منتشر شد !

در جدیدترین خبر منتشر شده مطلع شده‌ایم استودیو معماری فرانسوی مورئو کوسونوکی و استودیو معماری مکزیکی فریدا اسکوبدو تصمیم دارند در قالب یک پروژه پنج ساله و با بودجه ی ۲۸۰.۵ میلیون دلار به بازسازی و تعمیرات اساسی مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در پاریس به عنوان بزرگ‌ترین موزه هنر مدرن جهان بپردازند.

پروژه بازسازی 280میلیون دلاری مرکز ژؤژپمپیدو توسط مورئو کوسونوکی فرانسوی و فریدا اسکوبدو مکزیکی منتشر شد !


ساختمان هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو در دهه هفتاد میلادی توسط رنزو پیانو و ریچارد راجرز معماران برجسته ایتالیایی طراحی و ساخته شد. براساس این طراحی منحصربه‌فرد، بسیاری از اجزا ساختمان از تمام لوله‌کشی‌ها و کانال‌های تهویه ‌هوا و سیم‌کشی برق گرفته تا تیرها و ستون‌های سازه همگی روی نما و در معرض دید قرار گرفته‌اند!

این ساختمان در سال ۱۹۹۷ میلادی به مدت چند سال برای بازسازی و تعمیر تعطیل شد و اخیرا نیز نشانه‌هایی از فرسودگی در آن ظاهر شده بود.

سال ۱۳۹۹ شمسی بود که روزلین بشلو وزیر فرهنگ فرانسه از تعطیلی چهارساله مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدوی پاریس خبر داد. به گفته وی، این موزه از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ برای انجام عملیات نوسازی تعطیل می‌شود.

اکنون که یک سال از اعلام تعطیلی این موزه می‌گذرد، این دو استودیو معماری برنامه های مبتنی بر بازسازی خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی اعلام کرده‌اند! به گفته استودیوها، بازسازی با هدف بهبود فرآیند حرکت در فضای داخلی و دسترسی هدفمندتر به اطراف موزه در قالب افزودن رمپ‌ها و مناطق پلکانی برای بهبود ادغام پروژه با شهر و همچنین تعویض تمام نماها با هدف جذب حداکثری نور طبیعی و حذف آزبست انجام خواهد شد.

همچنین در قسمت‌هایی که اصلاح خواهند شد، این دو استودیو معماری پیشنهادات خود را با کارگاه ساختمانی رنزو پیانو به اشتراک خواهند گذاشت تا هر تغییری برگرفته از روح ساختمان و هماهنگ با آن باشد.

به گفته‌ی استودیوهای معماری، طرح پیشنهادی بازسازی آن‌ها ریشه در گفتگوی پایدار با بافت موجود دارد! این طرح پیشنهادی با چند برابر کردن میزان تخلخل‌های فیزیکی و بصری و بازگرداندن شفافیت به مسیرهای مورد استفاده‌ی کاربران، سبب زایش مجدد فضاها خواهد شد.