انتقاد استاندارهرمزگان از عملکرد ضعیف‌ دانشگاه‌ها درنهضت ملی مسکن

استاندار هرمزگان با گلایه از وضعیت احداث خوابگاه‌های دانشجویی، گفت: احداث خوابگاه‌های دانشجویی یکی از مهمترین تعهدات دولت سیزدهم به مردم است و دانشگاه‌ها با کم‌کاری دراین بخش ضعیف‌ترین عملکرد در نهضت ملی مسکن استان را دارند.

انتقاد استاندارهرمزگان از عملکرد ضعیف‌ دانشگاه‌ها درنهضت ملی مسکن

اولین نشست شورای مسکن استان به ریاست استاندار هرمزگان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و حضور ويدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد.
مهدی دوستی در روند بررسی مصوبات جلسه پیشین این شورا با تاکید بر لزوم تأمین زمین در روستاهای فاقد زمین مناسب، گفت: در ۷ روز آینده باید تکلیف ۵۱ روستای بلاتکلیف در شهرستان‌های میناب، بندرعباس، بندرخمیر، سیریک و رودان برای تامین زمین مشخص شود و دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در این روستاها طبق مصوبات جلسات پیشین عمل کنند.
وی در بررسی روند احداث خوابگاه‌های دانشجویی استان با ابراز نارضایتی از وضعیت پیشبرد تعهدات در این حوزه گفت: سه دانشگاه استان(دانشگاه هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد ) ضعیف‌ترین عملکرد را در پیگیری نهضت ملی مسکن داشته‌اند، قطعا این کم کاری و بی تفاوتی نسبت به تعهدات دولت در سایر امور دانشگاه ها تاثیر خواهد داشت و مراتب به وزیر علوم اطلاع داده خواهد شد.
لازم به ذکر است تسهیل و تسریع در احداث مسکن مددجویی، تأمین زمین برای واجدین شرایط دریافت زمین در قانون جوانی جمعیت، تکمیل منازل مددجویان بهزیستی، تعیین تکلیف وضعیت مسکن مهر شهرستان بندرلنگه،ارائه برنامه زمانبندی احداث و بررسی نقشه‌ خوابگاه‌های دانشجویی همچنین حل مشکلات تعاونی‌ها از دیگر تاکیدات استاندار هرمزگان در شورای مسکن بود که با قید فوریت در جلسه تخصصی بررسی می‌شود.
استاندار هرمزگان همچنین با ترک تشریفات برای اجرای پروژه ۱۲ کیلومتری تامین برق موقت نهضت ملی مسکن رویدر موافقت کرد.