احداث خانه‌های ویلایی ٢ طبقه در کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در کرمانشاه در اراضی با مساحت ۳۰۰ الی ۴۰۰ متر مربع واحدهای سه طبقه ۲ واحدی احداث می‌شود.

احداث خانه‌های ویلایی ٢ طبقه در کرمانشاه

رامین الماسی اظهار کرد: پروژه نهضت ملی مسکن در کرمانشاه به ۲ دسته تقسیم می‌شود که یک دسته مربوط به پروژه‌هایی است که از پیش آغاز شده بودند.

وی افزود: مساحت این پروژه‌ها نسبت به مساحت محیط قدری بالا بود و با آورده متقاضیان همخوانی نداشت لذا افزایش تسهیلات از ۳٠٠ میلیون تومان در شهرستان‌ها و تا ۵۵۰ میلیون تومان در مرکز استان کرمانشاه صورت گرفت.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: به این دلیل که پیشرفت پروژه پایین بود و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی پروژه‌ها حداقل باید ۶۰ درصد پیشرفت داشته باشند با رایزنی که در وزارتخانه با حضور استاندار کرمانشاه، معاون وزیر، مصری و رشیدی انجام گرفت، ۱۵۰۰ سهم گرفتیم.

وی گفت: این سهم ها خارج از پیشرفت و قراردادها در حال انعقاد است تا تسهیلات مسکن پروژه‌ها را در فاز نخست تسریع دهد.

این مسئول بیان کرد: در فاز دوم پروژه‌هایی را آغاز می‌کنیم که با توجه به فرهنگ و اقتصاد مردم در سه طبقه احداث می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها تا حد ممکن که دارای زمین باشیم ساختمان‌های یک الی ۲ طبقه احداث می‌شوند.

الماسی درباره احداث خانه‌های سه طبقه‌ در شهر کرمانشاه، عنوان کرد: این واحدها در اراضی با مساحت ۳۰۰ الی ۴۰۰ متر مربع در سه طبقه و هر طبقه ۲ واحد به صورت ۶ واحدی طراحی و احداث می‌شود.

این مسئول بیان کرد: پارکینگ‌ها در حیاط تعبیه شدند تا کاهش مساحت داشته باشیم و سهم و آورده مردم در این پروژه‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در پروژه نخست به طور میانگین مردم باید مبلغ قابل توجهی را به صورت مشارکتی پرداخت می‌کردند، تشریح کرد: در فاز دومی که طراحی شد اگر سهم اولیه را پرداخت کنند و با تسهیلات تا مرحله سفت کاری نما کار کنیم و آورده مردم را به آخر موکول می‌کنیم که خودشان کار را ادامه بدهند یا به ما واگذار کنند.

این مسئول گفت: این پروژه در کرمانشاه در مرحله طراحی و آماده‌سازی‌ است و در نیمه اول شهریور ماه پروژه احداث خانه‌های سه طبقه‌ در کرمانشاه آغاز خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تشریح کرد: در حوزه جوانی جمعیت به ازای هر فرزند سومی که بعد از ۲۹ آبان ماه ١۴٠٠ متولد می‌شوند بر اساس قانون باید یک قطعه زمین رایگان واگذار شود.

وی بیان کرد: در شهر کرمانشاه که جمعیتی بالای ۵۰۰ هزار نفر دارد نمی‌توان این کار را انجام داد اما این اهدا در بیستون که ظرفیت قابل توجهی دارد، انجام می‌شود.

این مسئول افزود: این پروژه در بیستون به سرعت در حال انجام است و تا ابتدای آبان ماه به مردم تحویل می‌شود، در شهرستان‌هایی مانند کنگاور، صحنه، سنقر، هرسین، قصرشیرین، اورامانات و در اسلام آباد غرب زمین‌ها آماده واگذاری به مردم است.

وی گفت: در بافت فرسوده هم مردم می‌توانند تسهیلاتی بدون سپرده دریافت کرده و واحدها را بسازند، یک بسته تشویقی ۱۹ بندی را برای کرمانشاه قرار دادیم که در خارج از بافت هم برای هر واحد تسهیلات در بانک‌ها قابل پرداخت است.

الماسی بیان کرد: بدون سپرده در حوزه روستایی به دنبال تأمین زمین هستیم که میزان قابل توجهی حدود ۲۰ قطعه میانگین فراخور جمعیتی که در روستا است و نیازی که روستا دارد.

وی افزود: در نهضت ملی مسکن جوانی جمعیت تامین زمین در روستاها هم انجام می‌شود که ۲ هزار و ۵۳۲ روستا داریم و به طور میانگین حدود ۵۰ هزار قطعه هم تا پایان سال در روستاها انجام می‌شود.

الماسی خاطرنشان کرد: طرح جهش مسکن در روستاها و در تمام شهرها انجام می‌شود در بافت فرسوده و افرادی که خودشان صاحب زمین هستند امسال شاهد رونق خوبی در مسکن خواهیم بود.