اجازه نمی‌دهیم تراکمی خارج از طرح جامع اصفهان صادر شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تراکم‌فروشی در اصفهان وجود ندارد و اجازه نمی‌دهیم خارج از طرح جامع تراکمی صادر شود.

اجازه نمی‌دهیم تراکمی خارج از طرح جامع اصفهان صادر شود

‌عباس حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: قانون درآمد پایدار، منابع خوبی را برای شهرداری‌ها پیش‌بینی کرده است، حتی برای طرح‌های توسعه شهری به شهرداری‌ها اجازه داده است از انواع ابزارهای مالی در این راستا استفاده کنند، این ظرفیت بسیار خوبی برای تأمین منابع مالی است و دیگر نمی‌توان گفت کمبود منابع داریم.

وی با بیان اینکه در توسعه شهر، حتی اجازه داده شده است که با توجه به تورم سال قبل افزایش قیمت‌ها را داشته باشیم، یعنی به شکلی نباشد که از تورم عقب بمانیم و نتوانیم طرح‌ها را اجرا کنیم، افزود: با این وجود نمی‌توان ادعا کرد که منابع کفاف خرج‌ها را نمی‌دهد، هرچند ممکن است زمانی با رکود اقتصادی، ساخت‌وساز نیز دچار رکود شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شورای اسلامی شهر بر اساس مصوباتی که دارد، هر ملکی که در شهر باشد به اندازه ۱۲۰ درصد زمین، در دو طبقه پروانه رایگان داده می‌شود و تراکم صفر است، از دو طبقه به بعد تا ارتفاعی که طرح تفصیلی جامع تعریف کرده به ازای هر طبقه مبلغی برای عوارض صدور پروانه دریافت می‌شود و تراکمی مازاد بر این داده نمی‌شود، بنابراین تراکم‌فروشی در اصفهان وجود ندارد و اجازه نمی‌دهیم خارج از طرح جامع تراکمی صادر شود.

حاج‌رسولی‌ها با تاکید بر اینکه تراکم‌فروشی نباید وجود داشته باشد، گفت: تراکمی که در اصفهان وجود دارد در حد طرح جامع است، اما عده‌ای به اشتباه تصور می‌کنند تراکم‌فروشی می‌شود، در حالی که اصفهان تنها شهری در کشور است که ارتفاعات در آن حفظ شده است و در حد تراکم طرح جامع پروانه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: البته در موارد محدودی خطا در حد یک طبقه مازاد وجود داشته است که جریمه آن در کمیسیون ماده ۱۰۰ پرداخت می‌شود.