آخر هفته این استان‌ها بارانی‌اند

نفوذ توده گرد و خاک به ۲ استان

آخر هفته این استان‌ها بارانی‌اند

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در بعضی مناطق کشور و خیزش گرد و خاک در دیگر نقاط و همچنین بارش باران در روزهای پایانی هفته در چند استان خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه‌) سامانه‌ بارشی‌ در برخی‌ نواحی‌ نوار غربی‌ کشور، مرکز، دامنه‌های جنوبی‌ البرز، استان‌های یزد و فارس‌ فعال است. در دامنه‌های زاگرس‌ مرکزی واقع‌ در غرب‌ کشور و دامنه‌های جنوبی‌ البرز واقع‌ در قزوین‌، البرز و زنجان رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ و نواحی‌ مستعد ریزش‌ تگرگ‌ انتظار می‌رود. در ضمن‌، در سواحل‌ دریای خزر بارش‌آغاز می‌شود.

همچنین‌، با گذر امواج‌ تراز میانی‌ از نوار جنوبی‌ کشور در جنوب‌ سیستان و بلوچستان و شرق‌ هرمزگان رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید بویژه در ساعات‌ بعدازظهر رخ‌ می‌دهد و در جنوب‌ ایلام و نیمه‌ غربی‌ خوزستان وزش‌ باد و نفوذ گرد و خاک‌ از مرزهای غربی‌ کشور انتظار می‌رود.

چهارشنبه‌ بارش‌ در نوار غربی‌ کاهش‌ می‌یابد و گستره فعالیت‌ سامانه‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز واقع‌ در البرز، تهران و سمنان و استان‌های اصفهان، یزد و کرمان است. همچنین‌، در سواحل‌ شمالی‌ و شمال آذربایجان غربی‌ و آذربایجان شرقی‌ بارش‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

پنجشنبه‌ در شرق‌ سواحل‌ دریای خزر و خراسان شمالی‌ بارش‌ رخ‌ می‌دهد. همچنین‌، در استان‌های سمنان، اصفهان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه‌ و بویراحمد، یزد، نیمه‌ شرقی‌ فارس‌، کرمان، هرمزگان و جنوب‌ سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی‌ رعد وبرق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

جمعه‌ با تداوم بارش‌ در این‌ مناطق‌، گستره فعالیت‌ سامانه‌ مناطقی‌ از دامنه‌های جنوبی‌ البرز و استان‌های مرکزی، قم‌ و شرق‌ لرستان را نیز دربر می‌گیرد.

شنبه‌، علاوه بر اینکه‌ در مرکز، شرق‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور رگبار پراکنده رخ‌ می‌دهد. در برخی‌ نقاط‌ شمال غرب‌ و دامنه‌های جنوبی‌ البرز نیز افزایش‌ ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی‌می‌شود.

چهارشنبه‌ و پنجشنبه‌ خلیج‌ فارس‌ مواج‌ است.