4 سؤال درباره نقشه های ابهام آمیز مسجد پارک قیطریه

تطبیق پلن منتشره با نقشه پارک بر مبنای متراژ اعلامی حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی درخت چندین ساله در دل این طرح قرار می گیرند و از بین می روند. آن حرف های شهردار کجا و این نقشه کجا؟!

4 سؤال درباره نقشه های ابهام آمیز مسجد پارک قیطریه

امروز در برخی صفحات اجتماعی متخصصان معماری، نقشه ها و طرح های مسجدی که شهرداری تهران اصرار دارد در پارک قیطریه بسازد منتشر شده است. چون این نقشه ها در فضای عمومی منتشر شده اند، این مطلب نیز در فضای عمومی مطرح می شود تا شهرداری بدان پاسخ دهد.

گذشته از سوالات اساسی مانند چرایی ساخت مسجد در این نقطه خاص که اطرافش چندین مسجد قرار دارد (و پارک هم نمازخانه  دارد) ، 4 پرسش زیر باید پاسخ داده شود:

1 - آیا این نقشه ها و جانمایی مندرج در آنها برای مسجد پارک درست است؟ اگر درست نیست شهرداری همین فردا نقشه های واقعی را منتشر کند چرا که قطعا به طرح و نقشه رسیده اند که فضای مورد نظر را محصور کرده اند. اگر هم درست است درباره موارد زیر نیز شفاف سازی کند.

2 - شهردار تهران گفته بود که خودش شخصاً از محل ساخت مسجد بازدید کرده و درختی آنحا ندیده است. زاکانی گفته بود که تنها 15-10 نهال آنجا بوده که قرار شده آنها را ببرند کمی آن طرف تر بسازند.
با این حال، تطبیق پلن منتشره با نقشه پارک بر مبنای متراژ اعلامی حاکی از آن است که تعداد قابل توجهی درخت چندین ساله در دل این طرح قرار می گیرند و از بین می روند.
آن حرف های شهردار کجا و این نقشه کجا؟!

3 - طبق طرح موجود، قرار است 2 طبقه زیر زمین در یک سمت و 3 طبقه در سمت دیگر برای این مسجد ساخته شود. همچنین گفته شده یک گودبرداری جدی 20 متری در محل احداث مسجد پیش بینی شده است که معادل ارتفاع یک ساختمان 6 طبقه است. اگر این گونه باشد، با توجه به این که کاوش های باستان شناسی، حاکی از وجود آثار تاریخی در زیر پارک قیطریه است، چه نیازی است این همه حفاری کنند و چند طبقه در زیر زمین بسازند؟

4 - سوال آخر این که چرا برای طراحی مسجد که به قول شهرداری قرار است در یک پارک فرامنطقه ای ساخته شود، فراخوان عمومی نداده اند و آن را  به شرکت یکی از خودی ها داده اند؟