حل سریع مشکلات شهروندان در چارچوب قانون

میز خدمت شهرداری منطقه ۱۰ شیراز باهدف پاسخگویی به شهروندان و رفع مشکلات آنان در حوزه شهرسازی و معماری برگزار شد.

حل سریع مشکلات شهروندان در چارچوب قانون
میز خدمت شهرداری منطقه ۱۰ باهدف پاسخگویی به شهروندان و رفع مشکلات آنان در حوزه شهرسازی و معماری با حضور ابراهیم کمالی نایب‌رئیس گروه برنامه‌وبودجه، املاک و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز، مهدی قلندری معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز، شهرام سبزیان فرد شهردار منطقه ۱۰، فرزاد میرزایی مدیرکل شهرسازی و معماری شهرداری شیراز برگزار شد. 

بسیاری از مشکلات قابلیت حل لحظه‌ای را دارد

نایب‌رئیس گروه برنامه‌وبودجه، املاک و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار کرد: تاکنون ۲ بار از شهرک‌های سطح شهرداری منطقه ۱۰ بازدید به‌عمل‌آمده و مشکلات این محلات احصا شده است که بیش از ۷۰ درصد این مشکلات برطرف شده است.

ابراهیم کمالی گفت: بقیه مشکلات نیز به دلیل اینکه نیاز به بررسی بیشتر داشته و قابلیت تصمیمات لحظه‌ای را نداشت، به زمان دیگری موکول شد.

عضو و نظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۱۰ افزود: امروز مشکلات شهروندان با حضور معاون شهرسازی و معماری در شهرداری منطقه ۱۰ موردبررسی قرار گرفت و بسیاری از مشکلات شهروندان نیز حل شدد.

نایب‌رئیس گروه برنامه‌وبودجه، املاک و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به وسعت زیاد شهرداری منطقه ۱۰ گفت: این منطقه دارای مناطق حاشیه‌ای فراوانی است که خیلی از این مشکلات مربوط به در حریم بودن اراضی شهروندان بود که تلاش نمودیم با تصمیمات منطبق در چارچوب قانونی آنان را رفع کنیم.

کمالی برگزاری میزهای خدمت را اقدامی مؤثر در جهت رفع مشکلات شهروندان دانست و اظهار کرد: به‌عنوان یک عضو شورا، خواهان برگزاری هر چه بیشتر این میزهای خدمت با حضور معاونین مختلف شهردار هستم؛ چراکه خیلی از مشکلات در همین میزهای خدمت رفع می‌شود.

وی با تقدیر از شهرداران مناطق گفت: کارهای روزمره شهرداران مناطق بسیار سنگین است اما بااین‌وجود، اصراری بر حل مشکلات شهروندان وجود دارد که البته جای تقدیر دارد.

خود را مقید به پاسخگویی شهروندان می‌دانیم

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری میز خدمت در شهرداری منطقه ۱۰ شیراز اظهار کرد: برپایی میز خدمت به‌منظور رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های مردمی در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا این میز خدمت در تمام مناطق یازده‌گانه شهرداری برگزار شود.

مهدی قلندری گفت: رفع مشکلات شهروندان یکی از رویکردهای جدی مدیریت شهری است.

وی افزود: عدم اطلاع از قوانین شهرسازی و معماری ازجمله مشکلات مهم شهروندان به شمار می‌رود که در تلاش هستیم تا با کمک رسانه‌ها بتوانیم بسیاری از قوانین را در قالب برنامه‌های فرهنگی به شهروندان اطلاع دهیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این میز خدمت اظهار کرد: طرح‌های بسیار خوبی در معاونت معماری و شهرسازی تدوین‌شده است که هرکدام از این طرح‌ها طی برنامه زمان‌بندی‌شده به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

قلندری گفت: این طرح‌ها درواقع نقشه راه این معاونت خواهد بود و به‌عنوان یک الگوی خوب در کشور مطرح خواهد شد. تمهیداتی برای مدیریت آبراه‌ها در دستور کار است
 
پاسخگویی به مطالبات شهروندان بر اساس ضوابط قانونی است
 
شهردار منطقه ۱۰ شیراز از پاسخگویی به مطالبات شهروندان بر اساس ضوابط قانونی خبر داد.

شهرام سبزیان فرد اظهار داشت: شهرداری منطقه ۱۰ در مجاورت حریم قرارگرفته که این امر باعث شده سلسله مشکلاتی برای شهروندان در حوزه‌های مختلف حادث شود.

وی بابیان اینکه همکاری راه و شهرسازی در حل چالش‌ها مؤثر خواهد بود، اظهار داشت: مدیریت شهری با تعیین تکلیف این اراضی می‌تواند خدمات منسجم‌تری را به شهروندان ارائه کند.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز خاطرنشان کرد: بخشی از درخواست‌های شهروندان مبنی بر تغییر کاربری اراضی است که در این حوزه بر اساس مطالعات معاونت شهرسازی و معماری و ضوابط قانونی در گروه ماده ۵ تصمیم‌گیری خواهد شد.

سبزیان فرد با تأکید بر این موضوع که شهرداری منطقه ۱۰ شیراز نگاه ویژه به تأمین سرانه‌های خدماتی در بخش‌های فضای سبز، آموزش، درمانی و خدماتی دارد، اظهار داشت: پیش‌بینی و اجرای این فضاها نقش ارزنده‌ای در رفاه شهروندان و مرغوبیت منطقه دارد.

وی بابیان اینکه تمهیداتی برای مدیریت آبراه‌ها در دستور کار است، گفت: همکاری مضاعف با مجموعه آب منطقه‌ای فارس در این حوزه راهگشا خواهد بود.
 

حوزه معاونت شهرسازی و معماری باید کار سیاست‌گذاری را انجام دهد

مدیرکل شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ضمن تقدیر از تلاش‌های شهردار منطقه در راستای برگزاری این میز خدمت، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که در چنین جلساتی که مشکلات به‌صورت موضوعی مطرح می‌گردد، خیلی زود با حضور مسئولین مربوطه قابل‌حل است.

فرزاد میرزایی با اشاره به حل بسیاری از مشکلات در همین جلسه امروز، گفت: اما تعدادی از مشکلات نیاز به بررسی و تحقیق بیشتری داشتند که پس از بررسی پاسخی منطقی به ارباب‌رجوع داده خواهد شد.

وی رویکرد شورا و شهرداری را در حل مشکلات شهروندان در چارچوب قانون دانست و افزود: معتقدم که بسیاری از مشکلات در حوزه شهرسازی باید در همان منطقه رفع شود تا ارباب‌رجوع مجبور به مراجعه به حوزه معاونت شهرسازی و معماری نباشد که این کار با تفویض اختیار بیشتر به مدیران شهرسازی مناطق امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرکل شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: حوزه معاونت شهرسازی و معماری باید کار سیاست‌گذاری را انجام دهد و حل مشکلات را به حوزه شهرسازی و معماری مناطق واگذار کند.

میرزایی افزود: بسیاری از مشکلات شهروندان یا با ابهام قانونی روبرو بودند و یا با تفویض اختیار بیشتر به معاونین شهرسازی مناطق قابل‌حل شدن است که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: بسیاری از مشکلات شهروندان با همکاری معاونین در حوزه‌های مختلف قابل‌رفع شدن است که برگزاری میزهای خدمت گام مؤثری در رفع آنان دارد.