فراخوان «اولین جشنواره داخلی حرکت اتحادیه»

فراخوان «اولین جشنواره داخلی حرکت اتحادیه»

جشنواره حرکت با تأکید بر هم‌افزایی، تکثیر ایده‌ های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن‌ های علمی دانشجویی همه ساله برگزار می‌ شود. این جشنواره که رویدادی برای رقابت و عرضه دستاورد های برتر علمی دانشجویان در قالب فعالیت‌ های گروهی در انجمن‌ های علمی دانشجویی است و سعی دارد مبنا و مبدأ حرکتی نوین برای سازمان‌ دهی فعالیت‌ های علمی دانشجویان باشد؛ با سیاست‌ گذاری و برنامه‌ ریزی اداره کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی و همکاری دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و حمایت و مشارکت نهاد های مختلف دولتی و غیردولتی به‌ صورت سالانه برگزار می‌ شود و برای اولین‌ بار در سال ۱۴۰۳ مطابق ابلاغ شیوه‌ نامه اجرایی هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی حرکت، اتحادیه‌ های انجمن‌ های علمی دانشجویی اختیار برگزاری جشنواره حرکت به‌ صورت داخل اتحادیه برای انجمن‌ های زیر مجموعه خود را دارند. این ابتکاری نوین در راستای افزایش مشارکت بیش از پیش انجمن‌ های علمی دانشجویی می‌ باشد.
انجمن‌ های علمی دانشجویی بزرگ‌ ترین سازمان دانشجویی فعال در زمینه علمی در کشور هستند که مهم‌ ترین کارکردشان آموزش، تمرینِ کار علمی گروهی، کسب آمادگی برای حضور در فضای علمی رسمی کشور و کسب مهارت‌ های علمی اجرایی مختلف می‌ باشد. با عنایت به موارد فوق، شیوه‌ نامه اولین جشنواره حرکت داخلی اتحادیه انجمن‌ های علمی دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی به‌ صورت مدوّن برای اجرا ابلاغ می‌ شود.
مجمع دوره ششم اتحادیه انجمن‌ های علمی دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی ایران افتخار برگزاری اولین جشنواره داخلی حرکت را در سال ۱۴۰۳ دارد.

تعاریف و اختصارات:
جشنواره:

جشنواره داخلی حرکت اتحادیه که در این شیوه‌ نامه جشنواره نامیده می‌ شود؛ در دو بخش داخلی اتحادیه (بخش رقابتی) و (بخش ویژه تخصصی) برگزار می‌ شود.
انجمن:
به هر یک از انجمن‌ های علمی دانشجویی اطلاق می‌ شود که مطابق آیین‌ نامه تأسیس و فعالیت انجمن‌ ها و اتحادیه‌ های انجمن‌ های علمی دانشجویی در دانشگاه فعالیت می‌ کنند.
اتحادیه:
اتحادیه انجمن‌ های علمی دانشجویی، نهادی دانشجویی است، متشکل از انجمن‌ های علمی دانشجویی حوزه‌ های علمی و تخصصی مرتبط در دانشگاه‌ های سراسر کشور. در این شیوه‌ نامه مقصود از اتحادیه، اتحادیه انجمن‌ های علمی دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی ایران می‌ باشد.
دبیر (اجرایی) جشنواره:
دبیرکل اتحادیه، مسئولیت هماهنگی‌ های اجرایی افتتاحیه، اختتامیه و کلیه امور اجرایی و همینطور هماهنگی با دبیر علمی این جشنواره را بر عهده دارد.
دبیرخانه (اجرایی) جشنواره:
هماهنگی‌ های اجرایی افتتاحیه، اختتامیه و کلیه امور اجرایی از وظایف دبیرخانه اجرایی می‌ باشد. مسئولیت دبیرخانه اجرایی بر عهده دبیر اجرایی می‌ باشد.
دبیر علمی:
فردی که هماهنگی بخش‌ های علمی جشنواره، تنظیم شیوه‌ نامه، پیشنهاد داورهای مراحل مختلف و ارتباط و تعامل با آن‌ ها، جمع‌ بندی نظرات و امتیازات داوران در مورد آثار، اعلام نتایج نهایی و برگزیده‌ های جشنواره، هماهنگی با مسئول پذیرش آثار جشنواره برای طبقه‌ بندی آثار و ارسال آن‌ ها به داوران، دریافت نتایج داوری و جمع‌ بندی آن‌ ها از صفحات مجازی جشنواره را برعهده دارد.
اتحادیه میزبان:
اتحادیه که بر اساس شیوه‌ نامه اجرایی هفدهمین جشنواره بین‌ المللی حرکت، مسئولیت برگزاری اولین دوره جشنواره داخلی حرکت اتحادیه را بر عهده دارد. مقصود نهایی، اتحادیه انجمن‌ های علمی دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی ایران می‌ باشد.

اهداف:
۱- جلب مشارکت دانشجویان در فعالیت‌ های علمی داوطلبانه و خلاقانه و حمایت و تشویق آن‌ ها
۲- شناسایی انجمن‌ ها و دانشجویان دارای دستاورد های علمی ممتاز و تقدیر از آن‌ ها
۳- انعکاس و انتقال تجربه‌ های علمی الگو و موفق دانشجویی
۴- تشویق دانشجویان به فعالیت متناسب با اولویت‌ ها و نیازهای کشور
۵- زمینه‌ سازی به منظور هم‌افزایی انجمن‌ ها و تقویت اتحادیه‌ های انجمن‌ های علمی دانشجویی
۶- ایجاد بستر مناسب به منظور آشنایی صاحبان صنایع و معادن، حرفه‌ ها و مشاغل، سازمان‌ های دولتی و غیردولتی با ظرفیت‌ ها و توانمندی‌ های علمی دانشجویان
۷- افزایش تعاملات بین‌ المللی بین دانشجویان ایرانی و خارجی
۸- زمینه‌ سازی به منظور افزایش مشارکت انجمن‌ های علمی دانشجویی در فعالیت‌ های فناورانه و نوآورانه در راستای تکمیل زنجیره ارزش ایده تا محصول و تسهیل‌ گری ورود اعضاء به عرصه کسب و کار
۹- تقویت فعالیت‌ های بین‌ رشته‌ ای

جشنواره داخلی اتحادیه:
الف) بخش رقابتی: در این بخش آثار و دستاوردهای علمی انجمن‌ ها و دانشجویان پس از اعلام فراخوان و اطلاع‌ رسانی توسط دبیرخانه اتحادیه دریافت و بر اساس حوزه‌ های رقابتی مندرج در ماده ۶ این شیوه‌ نامه و فرم‌ های داوری، ارزیابی و آثار برتر برای شرکت در مرحله بین‌ المللی (مرحله نهایی) معرفی می‌ شوند.
ب) بخش ویژه تخصصی اتحادیه: در این بخش به بررسی و معرفی دبیر برتر، استاد مشاور برتر و انجمن برتر به‌ صورت تخصصی از طرف اتحادیه برگزار می‌ شود.

فرایند داوری: برای داوری آثار رسیده در این بخش، کمیته داوری از اعضای هیئت علمی و صاحب‌ نظران دانشگاه، استادان مشاور انجمن‌ ها و اعضای با تجربه در ادوار مختلف انجمن‌ ها تشکیل می‌ شود. برگزیدگان دوره‌ های قبلی جشنواره (دانشگاهی یا بین‌ المللی) می‌ توانند به شرطی به‌ عنوان داور انتخاب شوند که اعضا یا انجمن آن‌ ها در دوره جاری جشنواره اثری ارسال نکرده باشند. تعداد اعضای دانشجویی کمیته داوری نباید بیش از ۳۰ درصد کل اعضای کمیته باشند.
تبصره ۱. برگزیدگان این بخش در مراسم اختتامیه جشنواره اتحادیه معرفی و از آنان تقدیر می‌ شود.
تبصره ۲. استاد مشاور اتحادیه، رئیس کمیته داوری و دبیرکل اتحادیه، دبیر (اجرایی) جشنواره در مرحله داخلی اتحادیه می باشند.
تبصره ۳. کمیته برنامه‌ ریزی جشنواره در بخش داخلی اتحادیه، متشکل از استاد مشاور اتحادیه (رئیس کمیته)، دبیر اتحادیه (دبیر کمیته) و سایر اعضا به پیشنهاد دبیر و تایید استاد مشاور خواهد بود.

بخش‌های جشنواره:
جشنواره شامل دو بخش به شرح زیر است:
۱- بخش رقابتی: در این بخش آثار برگزیده مرحله داخلی اتحادیه، ارزیابی و داوری شده و برگزیدگان در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی و تقدیر می‌ شوند.
این بخش جشنواره در سه مرحله صورت می‌ گیرد:
الف) دریافت آثار برگزیده مرحله داخلی اتحادیه از طریق راه‌ های معرفی شده توسط دبیرخانه و روابط‌ عمومی جشنواره
ب) داوری کلیه آثار دریافتی و انتخاب آثار برتر برای مرحله نهایی در هر گروه از هر حوزه رقابتی 
پ) معرفی برگزیدگان جشنواره در مراسم اختتامیه از میان آثار راه‌ یافته به مرحله نهایی
۲- بخش ویژه داخلی اتحادیه: این بخش از جشنواره در دو مرحله و در سه محور انجمن برتر، دبیر برتر و استاد مشاور برتر صورت می‌ گیرد؛ این بخش از جشنواره مستقل از شیوه‌ نامه اجرایی هفدمین جشنواره بین‌المللی حرکت می‌ باشد.

بخش نمایشگاهی:
برگزاری نمایشگاه پس از پایش و بررسی آثار دریافت شده متعاقباً اعلام می‌گردد.

شرایط عمومی آثار ارسالی:
– هر اثر باید گزارشی از فعالیت‌ ها یا دستاوردهای علمی در حوزه رقابتی مرتبط باشد. ملاحظات کلی لازم برای تدوین گزارش‌ ها، توسط دبیرخانه مرکزی جشنواره داخلی اتحادیه از طریق صفحات مجازی جشنواره که در ماده ۹ به صورت مبسوط آورده شده است، اطلاع‌ رسانی می‌ شود.
– فعالیت‌ های گزارش شده باید در فاصله زمانی اول خرداد ماه ۱۴۰۲ تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۳ صورت گرفته باشد.
– فعالیت‌ های گزارش شده باید مستقل از برنامه آموزشی و پژوهشی دانشگاه و حاصل کار دانشجویان عضو انجمن و با مشارکت اساتید صورت گرفته باشد.
– در همه بخش‌ ها، امکان ارسال اثر به‌ صورت نامحدود وجود دارد؛ اما هر انجمن می‌ تواند حداکثر در دو بخش رقابتی شرکت نمایند. اتحادیه می‌ بایست بر اساس نتایج مرحله داخلی اتحادیه، جشنواره و سهمیه مجاز بخش‌ های رقابتی مورد نظر را تعیین نماید.
– در مورد فعالیت‌ هایی که توسط چند مجری به‌ صورت مشترک اجرا شده‌ اند، مجری اول در پوستر و وبگاه اطلاع‌ رسانی، صاحب اثر به‌ حساب می‌ آید که می‌ تواند گزارش فعالیت را برای شرکت در جشنواره ارسال نماید. اگر صاحب اثر گزارش را برای جشنواره ارسال نکرده باشد، در صورت تمایل سایر مجریان به ارسال اثر، لازم است با کسب موافقت سایرین در گزارش به آن اشاره شود. بعد از اعلام نتایج، در صورت ارسال اثر توسط مجری‌ ای غیر از مجری اصلی و اعتراض مجری اصلی و یا دیگر مجریان، اثر مربوطه از نتایج اعلام شده جشنواره حذف خواهد شد. نظارت بر این موضوع و انجام هماهنگی‌ های لازم برعهده انجمن ارسال‌ کننده اثر است.
– دریافت آثار از طریق صفحات مجازی جشنواره به آدرس Harekar_uaur انجام خواهد شد.
– فقط آثاری می‌ توانند در جشنواره ارسال شوند که طی فاصله زمانی یکم خرداد ۱۴۰۲ تا پایان خرداد ۱۴۰۳ در سامانه فرنما ثبت شده باشند. در مورد بخش سفیر حرکت و بخش‌ های فردی کتاب و اختراع، ثبت در سامانه فرنما مصداق ندارد.
– انجمن‌ ها در بخش‌ های مختلف، می‌ بایست شناسه فعالیت مورد نظر از فهرست اقدامات ثبت شده انجمن در زیر سامانه فعالیت‌ های دانشجویی به آدرس Society.dmsrt.ir که با سامانه جشنواره در ارتباط است انتخاب نمایند و گزارش‌ های تکمیلی نظیر فایل گزارش کامل، فیلم و اینفوگرافی را الصاق نمایند.
– هر اثر یک انجمن تنها می‌ تواند از جانب دانشگاه یا اتحادیه به جشنواره بین‌ المللی حرکت ارسال گردد.
تبصره ۱. هر شناسه فعالیت از فهرست اقدامات ثبت شده انجمن، فقط در یک بخش می‌ تواند ثبت گردد.
تبصره ۲. آثار ارسالی فاقد شرایط فوق، در هر مرحله از جشنواره توسط دبیرخانه جشنواره حذف می‌ شوند.
تبصره ۳. آثاری که هم برای دانشگاه و هم برای اتحادیه ارسال شوند و اگر محرز گردد که این اثر در هر دو جشنواره ارسال شده باشد، مردود اعلام شده و از جشنواره داخلی اتحادیه حذف خواهد شد و این تخلف به مراتب بالاتر گزارش داده می‌ شود.
تبصره ۴. مسئولیت بررسی صحت و سقم شرایط مندرج در بند فوق بر عهده دانشگاه/ اتحادیه است. در صورتی که بعد از بررسی و پایش معلوم شود که در ارائه گزارش خلاف واقع صورت گرفته است انجمن و دانشگاه مربوطه علاوه بر محرومیت از حضور در جشنواره، در این خصوص پاسخگو خواهد بود.

شرایط اختصاصی حوزه‌ های رقابتی:
بخش رقابتی ردیف ۱) فناوری و نوآوری اجتماعی:
این بخش شامل هر نوع فعالیت علمی، واجد عناصری همچون خلاقیت، فناوری، نوآوری، ابتکار، مسئله‌ گشایی و… بوده و انجمن می‌ تواند یکی از بهترین و خلاقانه‌ ترین فعالیت‌ های خود را در این حوزه رقابتی ارسال نماید. آثاری که در این بخش ارسال می‌ شوند نباید در سایر محورها ارسال شده باشند.
بخش رقابتی ردیف ۲) نشریه:
نشریات چاپی یا الکترونیکی دارای مجوز می‌ توانند برای شرکت در این حوزه ارسال شوند. شرایط اختصاصی این حوزه به شرح زیر است:
۱- صاحب امتیاز نشریه باید یک انجمن باشد.
۲- محتوای مطالب نشریه باید صرفاً رویکرد علمی داشته باشد.
تبصره ۱. اتحادیه می‌ تواند نشریه خود را در صورت برگزیدگی در مرحله داخلی جشنواره، به عنوان یکی از سهمیه‌ های خود در ارسال آثار لحاظ نماید.
بخش رقابتی ردیف ۳) رویدادهای علمی:
رویدادهای علمی شامل عناوین ذیل می‌ باشد:
– مسابقه، جشنواره و یا همایش علمی.
– گفت‌ و گوی علمی و تخصصی (هم‌اندیشی، مباحثه، گفت‌ و گو، کرسی آزاداندیشی، مناظره، سخنرانی، میزگرد، جلسات بحث، نقد و یا تبادل نظر، حلقه فکری).
– ارتباطات و همکاری‌ های علمی (جلسه بازدید و همکاری مشترک با مراکز و مجموعه‌ های علمی، خدماتی، صنعتی، حرفه‌ ای یا تخصصی ملی یا بین‌ المللی. هر انجمن می‌ تواند گزارش برگزاری یک یا چند رویداد علمی را برای شرکت در این حوزه ارسال نماید).
بخش رقابتی ردیف ۴) محتوای دیجیتال:
– انجمن می‌ تواند گزارش تولید یک یا چند محتوای دیجیتال را در قالب‌ های ذیل برای شرکت در این حوزه ارسال نماید.
– وبگاه، شبکه‌ های اجتماعی، نرم‌ افزارهای کاربردی، سامانه‌ های هوشمند و اینترنت اشیا، بازی‌ های رایانه‌ ای، اینفوگرافیک، فیلم و… (به جز کتاب و نشریات الکترونیکی)
– آموزش‌ های آفلاین و کانال‌ های آموزشی تخصصی در موضوع انجمن
– فیلم و پادکست آموزشی
بخش رقابتی ردیف ۵) کارآفرینی:
این بخش کلیه فعالیت‌های علمی‌ای را شامل می‌شود که منجر به کارآفرینی شده و فرصت و امکان کسب درآمد مستمر و متناوب را فراهم سازد. درصورتی‌ که کارآفرینی مورد تأیید و حمایت مرکز رشد یا پارک علم و فناوری بوده و یا به‌ عنوان شرکت ثبت شده باشد از امتیاز ویژه برخوردار خواهد شد. هر انجمن می‌ تواند گزارش برگزاری یک یا چند فعالیت کارآفرینی که حاصل فعالیت انجمن بوده را برای شرکت در این حوزه ارسال کند. مستندات درآمد حاصل از ایده کارآفرینانه در موضوع تخصصی مورد فعالیت انجمن می‌ بایست به تأیید معاونت فرهنگی دانشگاه رسیده باشد.
بخش رقابتی ردیف ۶) آموزشی:
تمام فعالیت‌ های آموزشی انجمن که حاصل کارگروهی اعضا و برنامه‌ ریزی شورای مرکزی انجمن است، می‌ تواند در این بخش شرکت کند. فعالیت‌ های اصلی انجمن در این بخش کارگاه‌ ها، کلاس‌ ها، بازدیدها و دوره‌ های آموزش علمی و تخصصی را شامل می‌ شود.
بخش رقابتی ردیف ۷) پژوهشی:
تمام فعالیت‌ های پژوهشی انجمن که حاصل کارگروهی اعضا و برنامه‌ ریزی شورای مرکزی انجمن است، می‌ تواند در این بخش شرکت کند. در این بخش، طرح‌ های پژوهشی که زیر نظر استادان مشاور انجمن انجام شده، مقالات ارائه شده توسط اعضای انجمن در سمینارها و مجلات معتبر علمی مورد نظر خواهد بود. لازم به ذکر است که در این بخش امکان حضور به‌ صورت فردی وجود ندارد و حداقل اسامی دو نفر از اعضا به همراه استاد مشاور انجمن در طرح یا مقاله درج شده باشد که صحت این موارد توسط معاونت فرهنگی در نام‌ های تأیید شده و در گزارش اثر برای جشنواره ارسال می‌ شود.
بخش رقابتی ردیف ۸) بین‌رشته‌ ای:
منظور یک یا چند فعالیت بین‌ رشته‌ ای است که توسط یک یا چند انجمن انجام شده است. علاوه بر این فعالیت‌ های انجمن‌ های بین‌ رشته‌ ای هم با موضوعات بین‌ رشته‌ ای در این بخش قابل ارائه هستند.
بخش رقابتی ردیف ۹) کتاب:
این بخش شامل کتاب‌ های چاپی و الکترونیکی بوده و شرایط اختصاصی آن به شرح زیر است:
۱- کتاب باید مجوز انتشار از مراجع ذی صلاح کشور داشته (شابک و…) و در بازه زمانی اعلام شده برای آثار، چاپ و نشر شده باشد. کتاب هایی که هنوز منتشر نشده‌ اند قابل ارسال به جشنواره نیستند.
۲- ترجمه یا تألیف کتاب باید حاصل کار دانشجویی بوده و اسامی افراد در آن درج شده باشد.
۳- در مواردی که کتاب حاصل کار انجمن است، نشان و نام انجمن باید روی جلد و در شناسنامه کتاب درج شده باشد.
۴- کتاب باید صرفاً محتوای علمی داشته باشد.
تبصره ۱. در این بخش دانشجویانی به‌ صورت انفرادی می‌ توانند شرکت کنند که سابقه همکاری با انجمن‌ ها را داشته باشند و نامه تأیید عضویت از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را ارائه نمایند.
بخش رقابتی ردیف ۱۰) اختراع:
شرایط اختصاصی آثار ارسالی به این حوزه به شرح زیر است:
۱- ارائه گواهی ثبت اختراع صادره در فاصله زمانی مجاز جشنواره که در بند ۲ ماده ۶ ذکر شده است.
۲- در مواردی که اختراع حاصل کار انجمن است، باید نام انجمن و یا گروه دانشجویان عضو انجمن که توسط معاونت فرهنگی دانشگاه تایید شده است، در گواهی ثبت اختراع درج شده باشد.
تبصره ۱. دانشجویانی می‌ توانند به‌ صورت انفرادی در این بخش شرکت کنند که سابقه عضویت در انجمن‌ های علمی دانشجویی و یا همکاری با آن را داشته باشند و نامه تأیید عضویت از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را ارائه نمایند.
بخش رقابتی ردیف ۱۱) بخش ویژه:
موضوع این بخش، فعالیت‌ های علمی‌ ای را شامل می‌ شود که در قالب‌ های مشخص این شیوه‌ نامه (حوزه‌ های رقابتی تعریف شده در ماده ۶) با موضوع‌ های زیر انجام شده باشد:
۱- مسئولیت اجتماعی و با تاکید بر مناطق کم برخوردار و آسیب‌ پذیر
۲- ساخت و تولید
۳- برنامه‌ های برآمده از همکاری مجمع انجمن‌ های علمی دانشگاه
۴- فعالیت‌ های مرتبط با حوزه و یا فناوری انرژی هسته‌ ای
(آثاری که در این بخش ارسال می‌ شوند نباید در سایر محورها ارسال شده باشند)
بخش رقابتی ردیف ۱۲) پویش سفیر حرکت:
انجمن‌ های علمی دانشجویی امکان ارسال اثر در قالب کلیپ و اینفوگرافیک برای شرکت در این پویش دارند. محور ارسال آثار شامل عناوین ذیل می‌ باشد:
۱- ضرورت و پیامد های فعالیت دانشجو در انجمن‌ های علمی دانشجویی
۲- معرفی فعالیت‌ های فناورانه

شرایط ارسال آثار در پویش سفیر حرکت به شرح ذیل می‌ باشد:
الف) کلیپ: حجم مجاز: ۱۰۰ مگابایت، پسوندهای مجاز: rar, zip, mkv, flv, mpeg, mp4
ب) اینفوگرافیک: حجم مجاز: ۵۰ مگابایت اندازه طرح: ۵۰ در ۷۰ سانتی متر پسوند های مجاز pdf, zip, rar
امکان ارسال لینک فایل اصلی برای دانلود وجود دارد.
تبصره ۱. مسئولیت بررسی اولیه صحت و سقم شرایط اختصاصی حوزه رقابتی بر عهده دانشگاه/ اتحادیه است.

بخش ویژه تخصصی اتحادیه:
۱) انجمن برتر: بر اساس ماده ۲ شیوه‌ نامه و اهداف مدنظر جشنواره درصد اثربخشی امتیازات بخش‌ های مختلف در انتخاب انجمن برتر طبق جدول شماره ۴ تعیین می‌شود. 
امتیازات داوری تمامی فعالیت های ارسالی انجمن در بخش‌ های ۱ تا ۹ جدول شمارۀ یک، بر اساس جدول شماره ۴ تجمیع می‌گردد. پس از رتبه بندی انجمن‌ ها بر اساس امتیاز، سه انجمن برتر انتخاب خواهند شد.
۲) دبیر برتر: متقاضیان شرکت در این بخش تنها در صورت ارسال اثر برای بخش انجمن برتر و ارائه رزومه دبیر انجمن امکان راهیابی به این مرحله را خواهند داشت.
۳) استاد مشاور برتر: انجمن‌ های علمی که آثار خود را در بخش انجمن برتر ارسال کرده‌ اند می‌ بایست رزومه استاد مشاور خود را نیز جهت حضور در این بخش ضمیمه نمایند.

تبصره ۱. جهت راهیابی به مرحله دوم در بخش‌ های دبیر برتر و استاد مشاور برتر، ارائه رزومه دبیر و استاد مشاور آن انجمن در ضمیمه فایل ارسالی برای انجمن برتر الزامی است و عدم ارائه رزومه به منزله عدم شرکت در این دو بخش می‌ باشد.
تبصره ۲. جهت داوری دبیر و استاد مشاور برتر، ۵۰ % امتیاز شامل روند فعالیت آن انجمن علمی و آثار ارسالی خواهد بود و ۵۰ % دیگر با توجه به فرم ارزیابی که توسط دبیرخانه اجرایی اتحادیه از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مربوطه و شورای مرکزی آن انجمن استعلام خواهد شد تکمیل می‌ گردد.

معیارهای داوری:
معیارهای داوری آثار و دستاورد های علمی دانشجویی در چهار دسته زیر تقسیم‌ بندی‌ شده و در فرم‌ های داوری موردنظر قرار می‌ گیرد.
الف. ارزیابی نقش دانشجویان با تأکید بر نقش گروهی آن‌ ها
ب. ارزیابی علمی، محتوایی و خلاقیت‌ ها و نوآوری‌ ها در فعالیت‌ ها
ج. ارزیابی کمّی و تنوع فعالیت‌ ها
د. ارزیابی گزارش و مستندسازی فعالیت‌ ها

داوران جشنواره:
با توجه‌ به اهمیت داوری جشنواره و لزوم بهره‌ گیری از داوران خبره، داوران جشنواره از میان افرادی انتخاب می‌ شوند که ضمن دارابودن صلاحیت علمی و تجربه مناسب، یکی از شرایط زیر را داشته باشند:
الف. آشنایی با جشنواره و انجمن‌ های علمی دانشجویی و کسب مقام در جشنواره حرکت
ب. سابقه فعالیت در انجمن‌ های علمی دانشجویی
ج. سابقه فعالیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه
د. عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد مشاور
برگزیدگان دوره‌ های قبلی جشنواره (بخش بین‌ المللی) به شرط عدم شرکت در جشنواره جاری می‌ توانند با تأیید معاونت فرهنگی دانشگاه و معرفی گروه داوران به‌ عنوان داور جشنواره انتخاب شوند. اعضای دانشجویی کمیته داوری می‌ توانند در مرحله اعتبارسنجی آثار حضور داشته باشند.

فرایند داوری:
فرایند داوری توسط دبیرخانه مرکزی برنامه‌ ریزی و اجرا می‌ شود که شامل مراحل زیر است:
الف. پایش اولیه آثار به لحاظ رعایت دستورالعمل و تناسب موضوعی
ب. انتخاب و گروه‌ بندی داوران بر اساس موضوعات تخصصی
پ. دسته‌ بندی و ارسال آثار موضوعات تخصصی به داوران همان گروه جهت بررسی اولیه
ت. برگزاری جلسه حضوری کمیته داوری هر گروه
ث. جمع‌ بندی نمرات داوران
ج. جمع‌ بندی نهایی
تبصره ۱. کمیته داوری در هر موضوع، متشکل از حداقل سه داور می‌ باشد.

برگزیدگان:
در مراسم اختتامیه جشنواره، انجمن‌ ها و دانشجویان برگزیده با دریافت لوح تقدیر در هر یک از حوزه‌ های رقابتی معرفی می‌ شوند.
تبصره ۱. در مورد آثار برگزیده انجمن‌ ها و اتحادیه‌ ها، لوح تقدیر به نام انجمن با ذکر اسامی اعضای فعال و استاد مشاور صادر می‌ شود.
تبصره ۲. جوایز برگزیدگان به نماینده دانشگاه حاضر در مراسم اختتامیه تحویل داده خواهد شد. در صورت عدم حضور نماینده جوایز از طریق شرکت ملی پست به دانشگاه انجمن مربوطه فرستاده خواهد شد.

فرایند اعتراض به نتایج جشنواره:
در صورتی‌ که انجمنی به نتایج اعلامی در جشنواره اعتراض داشته باشند حداکثر ۱۰ روز پس از برگزاری اختتامیه، می‌ توانند اعتراض خود را با ذکر موضوع به‌ صورت رسمی به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

زمان بندی جشنواره:
۱- دریافت آثار انجمن‌ های علمی دانشجویی و دانشجویان تا ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ از طریق دبیرخانه جشنواره.     تمدید:‌ ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۳
۲- زمان برگزاری اختتامیه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی به‌ صورت حضوری می‌ باشد.       تمدید:‌ ۴ مهر ماه ۱۴۰۳